Apple öppnar första butiken i Sverige under augusti eller september

Permalänk
Medlem

Nu är jag inget fan av Apple alls, men deras butiker är rätt fräsiga, faktiskt. Blir att kolla in butiken när den öppnar, absolut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Otroligt rolig! Gillar man inte Apple för deras produkter är det en sak, men deras butiker är något speciellt.

Var inne i den där glaskuben på 5th Ave för ett par år sen. Var inget särskilt.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Störst del glas, samt en stor och vit Apple-logga. Blir nog ingen direkt nytänkande arkitektur, så det passar väl Sverige finfint...

Som Apple i allmänhet alltså? Dom kallas innovativa hahaha!!

Permalänk

Wow! Den måste man se till att besöka någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Kan bli svårt att motstå frestelsen att åka dit med min svarta mustang, V8, och skrämma bort alla apple fjantar...!

Vem är det som är fjant här som tycker det är coolt att glida runt i en överskattad Mustang på ett öppningsevent av en elektronikbutik? Det är ungefär som att gå på en Snoop Dogg-konsert iklädd i en Justin Bieber-tröja.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

ser ut som en typisk affär där personalen står med näsan i vädret och fnyser, och ignorerar alla som inte har armanikostym

Permalänk
Medlem

Vad är problemet? Vill man inte gå dit behöver man inte gå dit. Jag kommer inte gå dit.

"HÖHÖ JAG SKA DIT OCH SKRÄMMA BORT FOLK! I MIN SUPERMANLIGA BIL!"
"FRAM MED DYNAMIT OCH SPRÄNG BORT APPLE FRÅN SVERIGE!"

Jävla barnungar, väx upp -.-

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Coolt. Känns som man måste bada i bakteriedödande innan man får komma in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Vad är problemet? Vill man inte gå dit behöver man inte gå dit. Jag kommer inte gå dit.

"HÖHÖ JAG SKA DIT OCH SKRÄMMA BORT FOLK! I MIN SUPERMANLIGA BIL!"
"FRAM MED DYNAMIT OCH SPRÄNG BORT APPLE FRÅN SVERIGE!"

Jävla barnungar, väx upp -.-

Precis.
Alla har vi varit tonåringar, tyvärr. Tror mest det är vad det handlar om här.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Va då, i våran stad har vi haft sopstation länge nu...

Visa signatur

ASUS MAXIMUS Z790 HERO / i9 13900k 5.8GHz / Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT / G.Skill 6000 64GB / Asus RTX 4090 / Philips 43" 4K IPS LED / Samsung 980 PRO 8T / Phanteks Eclipse NV7 / Corsair AX1600i 1600W / CORSAIR Silens RGB / FUNC / ASTRO A50 gen3 / Win 11 Home 64 och MYCKET Nöjd. Mobil: SamUltra23 / Platta: GALAXY PRO 12.2 / Sony Xperia Z Tab / Dyseleksi

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Hur kan man ha något emot att en butik öppnar?

Apple har redan för många marknadsandelar. Fortsätter det så här så kommer det bara finnas iPhone kvar på marknaden (hemska tanke) :<

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av bazookan:

Vadå, ska du försöka köra över folk eller?

OnT: Kul att de vill satsa lite på Sverige Jag hoppas att fler tillverkare öppnar butiker runt om i landet också.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du aldrig lyssnat på http://www.youtube.com/watch?v=3mYUCpfDBwg eller?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bengt-re:

Gud vad 2010! Fniss...

öö ja är ju cp och född 87 så förklara vad som är 2010 med det

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Vem är det som är fjant här som tycker det är coolt att glida runt i en överskattad Mustang på ett öppningsevent av en elektronikbutik? Det är ungefär som att gå på en Snoop Dogg-konsert iklädd i en Justin Bieber-tröja.

Allmänt så tror jag inte bilar skrämmer folk riktigt såvida man inte kör på trottoaren men då är nog inte skrämselfaktorn det viktigaste. Mustang är snygga och låter häftigt men som det mesta annat Ford har de rätt sunkig kvalité. En begagnad Volvo V40 från 2002 lär hålla längre än en ny Mustang... Det var en anledning till att Volvo var det enda som Ford tjänade pengar på

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av PreacherMan:

Var inne i den där glaskuben på 5th Ave för ett par år sen. Var inget särskilt.

Själv var jag i London på två stycken, mycket trevligt och otrolig personal! Ingen av dem var på att sälja en massa utan de väntade tills man frågade eller viftade på handen för att få hjälp. När man väl fick hjälp var de inte på att sälja massa saker utan de ville att man skulle köpa det man ville ha inte bli påtryckt en massa.

Det är bara att hoppas på att det når upp till den kalibern här i Sthlm.

Btw, jobbar du på SEB på Sveavägen?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Själv var jag i London på två stycken, mycket trevligt och otrolig personal! Ingen av dem var på att sälja en massa utan de väntade tills man frågade eller viftade på handen för att få hjälp. När man väl fick hjälp var de inte på att sälja massa saker utan de ville att man skulle köpa det man ville ha inte bli påtryckt en massa.

Det är bara att hoppas på att det når upp till den kalibern här i Sthlm.

Exakt, som jag förstått det öppnar Apple butiker för att markera sin närvaro och visa att dom finns snarare än att öka försäljningssiffrorna. Sälja telefoner och paddor gör dom så det räcker ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Själv var jag i London på två stycken, mycket trevligt och otrolig personal! Ingen av dem var på att sälja en massa utan de väntade tills man frågade eller viftade på handen för att få hjälp. När man väl fick hjälp var de inte på att sälja massa saker utan de ville att man skulle köpa det man ville ha inte bli påtryckt en massa.

Det är bara att hoppas på att det når upp till den kalibern här i Sthlm.

Det är ju en representativ affär som förmodligen aldrig kommer att göra någon vinst och därför är servicen förmodligen mycket god. Det blir förmodligen mer en talande reklampelare där man kan få känna och klämma på det som varumärket Apple har att erbjuda och få kompetenta svar från icke-anonyma personer. Om service kommer i första hand och försäljning i andra blir folk nöjda och bygger en positiv relation med Apple; det ligger helt enkelt i allas intresse att servicen är god.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Apple har redan för många marknadsandelar. Fortsätter det så här så kommer det bara finnas iPhone kvar på marknaden (hemska tanke) :<

Tror du så lite om dina medmänniskor? Alla som köper Apples produkter är faktiskt inte hjärntvättade idioter utan har även de förmågan att göra informativa beslut. Det finns så klart idioter också, men en snabb blick i denna tråd visar att det inte uteslutande handlar om Apples konsumenter.

Permalänk
Medlem

Är bara positivt, trots att jag själv inte är förtjust i apple!

Jobb, prestige och datorprylar.

Welcome, Apple!

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Vad är det som är den stora nyheten egentligen? Apple-affärer har väl funnits i Sverige jättelänge?

Man behöver inte googla speciellt mycket för att hitta: http://www.99.se/nyhetskommentarer/30223-apple-concept-store-...

http://www.99.se/nyhetskommentarer/52160-apple-center-i-kopen...

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har för mig att det finns en apple butik i halmstad? vid biografen.

Permalänk
Musikälskare

Coolt, ska bli intressant hur butiken kommer se ut

Hoppas Malmö är nästa stop för dom

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Tror du så lite om dina medmänniskor? Alla som köper Apples produkter är faktiskt inte hjärntvättade idioter utan har även de förmågan att göra informativa beslut. Det finns så klart idioter också, men en snabb blick i denna tråd visar att det inte uteslutande handlar om Apples konsumenter.

Nej, det är väl sant att folk köper telefonen för telefonens skull och inte för att det är ett brand Men när jag tar färjan till/från jobbet så sitter majoriteten med iPhones samt en och annan Galaxy Note. Det hade faktiskt varit intressant att fråga alla ombord varför de valde just den telefonen de har

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Vad är det som är den stora nyheten egentligen? Apple-affärer har väl funnits i Sverige jättelänge?

Man behöver inte googla speciellt mycket för att hitta: http://www.99.se/nyhetskommentarer/30223-apple-concept-store-...

http://www.99.se/nyhetskommentarer/52160-apple-center-i-kopen...

Skrivet av Noobenu:

Har för mig att det finns en apple butik i halmstad? vid biografen.

Det är fortfarande skillnad på återförsäljare av Apple produkter och Apples egena flaggskeppsbutiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

förstår inte riktigt poängen med att öppna en butik, räcker väll med återförsäljare som alla andra?

Jag har inte sett en enda samsung butik i min stad (men bor ju på "landet").

Det är mest i marknadsföringssyfte som Apple planerar en egen affär i Stockholm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Skrivet av Thomaseron:

Norrmalmstorg? Det blir ju dyrt om man stannar där...

(monopol-skämt...)

Monopoly Patch 1.2_SWE

New building:
Apple Store. Increases fee on Norrmalmstorg by 25%

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

ajaajaj... vaknade ngn på fel sida idag?

Hehe lite kanske men sen är det roligt att se om folk förstår ironi eller om man får en ilsken kommentar tillbaka, jag finner det rätt underhållande ibland.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

förstår inte riktigt poängen med att öppna en butik, räcker väll med återförsäljare som alla andra?

Jag har inte sett en enda samsung butik i min stad (men bor ju på "landet").

Det är väl bara kul att ett företag satsar på fysiska butiker? Oavsett vilket företag det är!? Med tanke på hur svårt alla fysiska butiker har det tycker jag att det är bra att de startar nya. Blir knappast direkt lönsamt men tur för oss intresserade att ha någon affär/butik att gå in i medan flickvännen springer ut och in på H&M.

Offt: dåligt försök till att göra detta till någon ios vs android fanboy tråd...

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Det är ju en representativ affär som förmodligen aldrig kommer att göra någon vinst och därför är servicen förmodligen mycket god. Det blir förmodligen mer en talande reklampelare där man kan få känna och klämma på det som varumärket Apple har att erbjuda och få kompetenta svar från icke-anonyma personer. Om service kommer i första hand och försäljning i andra blir folk nöjda och bygger en positiv relation med Apple; det ligger helt enkelt i allas intresse att servicen är god.

I USA så går det rätt bra för apples egna affärer:

http://www.asymco.com/2012/04/18/apple-stores-have-seventeen-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethaan:

Det är väl bara kul att ett företag satsar på fysiska butiker? Oavsett vilket företag det är!? Med tanke på hur svårt alla fysiska butiker har det tycker jag att det är bra att de startar nya. Blir knappast direkt lönsamt men tur för oss intresserade att ha någon affär/butik att gå in i medan flickvännen springer ut och in på H&M.

Offt: dåligt försök till att göra detta till någon ios vs android fanboy tråd...

joo på så sätt är det väll inte fel, men tycker det är lite konstigt bara...

och vet inte hur du tänker, men mitt inlägg var inget android vs fanboy grej... kan ta gevalia också om det passar bättre?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |