Prisbild Real Money Auction House

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Om det nu är så som du säger att folk känner att de inte kommer att få sålt något där så kommer väl priserna sjunka drastiskt vilket blir kul för dem som inte vill lägga pengar på RMAH

Nja jag menar snarare tvärtom, säljarna kommer inte vara intresserade av att sälja för ingame-guld när dom istället kan lägga sina items för real-money?
Vilket då leder till att man som spelare tvingas till att köpa via realmoney då det lär vara rätt tomt på items på delen av ah som använder ingameguld.

Men jag är osäker på hur det ska fungera, det var bara lite teorier. Kan man konvertera sina ingameguld till realmoney så är det en helt annan sits.

Permalänk
Medlem

Kommer väl se ut som i D2 säkert, där vanliga legendaries/unika går för några kronor, medans "best of the best" går för flera hundra upp till tusingen.
Sen får man ju tänka på inflationen som är ett faktum i diablo, ju mer items som hittas desto billigare blir genomsnittet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Eftersom det är en länk till en sida med info så bör det kallas en källa då
"Källmaterial är skriftligt eller muntligt material som består av samtida vittnesbörd om ett visst förhållande"
Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4llmaterial

Sen om vi går in på hur trovärdig en källa är, då får vi snacka källkritik!
Varför skulle det inte funka? De kan sno ditt ID och gå servern tror att han är du

Hur mycket du än vill kan du inte få det till den källa jag efterfrågade.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Personligen är jag kluven, tycker AH fungerar bra nu som det är.
Problemet är väl att "guld" kommer vara mer eller mindre värdelöst, för när real-money-ah introduceras så lär ju folk helt och hållet sluta lägga ut sina items för ingame-guld?

Eller hur fungerar det där egentligen?

Folk kommer sluta lägga upp items för guld när ingen vill köpa dem för guld. Sålänge du vill köpa för guld kommer det finnas folk som säljer.

Det beror på den lilla detaljen att du kommer få en växlingskurs € - D3 Guld, då man kan sälja guld på RMAH också. Så många kommer nog föredra att köpa guld som de sedan kan använda till allt möjligt, både uppgradera crafters och handla på Gold AH med.