uppdaterade bios bokstäver visas som tecken

Permalänk

uppdaterade bios bokstäver visas som tecken

hej till att börja med kass på datorer så förklara utförligt tack
jag har länge haft problem med att datorn freezar och provade att uppdatera med msi live update och nu visas alla bokstäver som tecken. som de blir när man öppnar ett worddokument med anteckningar

moderkort p67a gd65
biosv 1.J0
win 7 64bit

vad gör jag nu kan jag återställa de här, kan ju inte navigera använda internet eller nånting

Permalänk

provade just att gå in på hon där funkar de även vhatten(inte vart in game utan på startsidan)

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är det du har problem med? kan du beskriva lite bättre för en biosuppdatering verkar det iallafall inte vara.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

alltså all text typ på skrivbordet, mappar kontrollpanelen, internet blir som såna konstiga kinestecken som blir när man tex öppnae ett worddokument i anteckningar. men den visade normal text när jag provade att öppna hon

Permalänk
Rekordmedlem

Det har inget med bios att göra iallafall, kolla om du bytt språk av misstag.
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/The-Language-bar-...
http://windowshjalp.se/?p=61

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

okej kan nån beskriva hur man byter språk för ser som sagt bara konstiga tecken förklara som om jag vore blind så vore de jätteschysst!

Permalänk
Rekordmedlem

Läs de där guiderna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

okej de verkar som att jag har svenska men där man ändrar språkinställningar står de på svenska iaf infon inte de 4? olika menyer som finns men typsnittet är konstigt det ser inte ut som vanligt...

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

verkar inte va de heller men de va bara inne på språkinställningar som de va konstigt typsnitt på resten av datorn förutom spel så äre oläsliga tecken.

Permalänk
Rekordmedlem

Du får prova en systemåterställning, kanske backa nån månad ......

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

okej hur fan gör man de utan att se vad det står då :s det går inte å göra nåt från bios? annars får ja fan installera om hela skiten

Permalänk
Rekordmedlem

Det var en bra fråga det, tyvärr har jag inte nått bra svar ....

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

okej jag hittade till systemåterställning men de går bara att återställa senaste men jag vill återställa flera steg bakåt, är de möjligt isf hur?

Permalänk

okej jag hittade till systemåterställning men de går bara att återställa senaste men jag vill återställa flera steg bakåt, är de möjligt isf hur?

Permalänk
Rekordmedlem

Det visas vilka sparade lägen det finns, det du ser är de du har lagrade, men har du nån backup så kan du använda den.
För felsökning kan du annars fixa en linux son du kör live istället för att installera, funkar linuxen så vet du att det är ett mjukvarufel, blir det liknande problem med den så är det hårdvaruproblem, installera om win är ju också ett sätt, men det kanske är bökigare om du inte har nån tom disk liggande.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.