Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Voltages för 3570k?

Hmmm. jag har fixat ihop datorn fint nu. men tycker att volten hoppar fram och tillbaks väldigt mycket på CPUN (i auto mode iofs).

temps är bra hela tiden. MEN. volts hoppar upp till 1.37 på auto. vid 4.4ghz.

och stabil 4.5ghz tar 1.26-1.28 (bios manual setting).
temps ligger och nosar runt 75 till 80 som max då.

en kille körde i 1.3 och fick prollen dödad typ.

jag försöker hitta en 24/7 OC + min Max OC. men verkar som om just detta chip kräver lite mycket juice!.

lite unput skulle va uppskattat.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Hedersmedlem

För det första så kan man generellt inte lita på mjukvaruavläsningar av spänningar.

Du bör aldrig ha spänning satt på auto i BIOS om du vill vara snäll mot din CPU, eftersom den kan ökas för mycket när du överklockar.

Varje exemplar av en CPU är unikt, ibland har man tur, ibland inte. Det är bara att acceptera.

Permalänk
Medlem

är det någon som vet vilka gränser man inte ska gå förbi?. eller är det bara testa sig fram?. stock såg ut att vara runt 1.18. men det låter ganska högt med tanke på vad jag hört än så länge.

1.1 v at 4ghz running laods of 52-57 - mobo temp 29- room temp bit lower. had all cores down at 28 in idle for a short while at 1.15volt.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

Verkar vara 1.0-1.1 som ska vara stock volt.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Avstängd

Stock volt är väl olika på alla cpu'er, det bestäms väl av intel när processorn blir binnad?

Skickades från m.sweclockers.com