Skalet till Apple Iphone 5 dyker upp på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Mac Mini är ju inte direkt vad jag kallar för en stationär dator utan mer en mini pc eller htpc.
iMac måste man då jämföra med andra datorer från isf dell, acer eller liknande för det går inte att bygga något sånt själv.
Mac Pro är den man skulle kunna jämföra med då det är en "tower" dator och ingen mini eller skärm dator.

Det vi var ute efter var att jämföra liknande prestanda och pris, inte hur datorn ser ut.

----

Skrivet av Gender Bender:

USB är ett handikappat gränssnitt idag och ingen mening att satsa på pga den låga överföringshastigheten, och Thunderbolt gick tydligen inte ihop med telefonens arkitektur. Kan dock hålla med om att gå över till en mindre kontakt är dumt, och extra dumt om det visar sig att överföringshastigheten inte är snabbare utan att kontakten bara blivit mindre. Såvida Apple inte släpper en adapter (helst skickar med) så blir ju alla tillbehör som dockningsstationer m.m. helt värdelösa, och det skulle betyda stora problem för Apple.

Dockporten är ju en multifunktionsport också, inte bara för att koppla in enheten till datorn. Här finns audio ut (bättre ljudkälla än hörlurspluggen för t ex stereobruk), video ut etc. Många verkar missa detta.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Skrivet av ficklampa:

iMac är väldigt stationär.

Men åter igen, det går ej att bygga något motsvarande. Så det är helt irrelevant. Nu jämförde jag två "tower" datorer och inte någon jävla skärm-hybrid!

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Skrivet av mahasj:

Kanske jag som har missat men här på Sweclockers tycker jag mest läser om hur dyra Apple är. Men det kanske är likadant i Dell-nyheter/trådar att många klagar på deras priser?

Handlar nog mest om att det är många fler trådar och nyheter som handlar om Apple än om Alienware. Båda A:na har ju stor kärlek från fanboys, dessutom fanboys av liknande slag, dvs folk som prioriterar Utseende>Prestanda>Pris. Säger inte att det är fel att tycka så, I'm just stating the obvious

Det som irriterar mig är när folk inte vill erkänna att Apple och Alienware är överprissatta, och låtsas att de får världens bästa dator för ett rimligt pris, när det snarare handlar om att slösa lite pengar på sig själv, och ge sig själv en snygg present

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Men åter igen, det går ej att bygga något motsvarande. Så det är helt irrelevant. Nu jämförde jag två "tower" datorer och inte någon jävla skärm-hybrid!

Du kan inte bygga något motsvarande i en tower-mac heller, säljs ju inga lösa delar mer än minnen, diskar.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Skrivet av ficklampa:

Du kan inte bygga något motsvarande i en tower-mac heller, säljs ju inga lösa delar mer än minnen, diskar.

Då har du kanske missat att man kan välja, Processor, Ram, HDD/SDD och Grafikkort mm. Om jag inte har helt fel så summerar det UNGEFÄR allt i en dator?
Visst, du kan inte välja bland så många olika grafikkort, processorer mm, men du kan iaf Konfigurera datorn.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Jag börjar som inbitet Apple-fan överväga om man kanske borde köpa en Samsung i stället. Fyra tum känns alldeles för litet. Varför inte HD-upplösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av empezar:

Jag börjar som inbitet Apple-fan överväga om man kanske borde köpa en Samsung i stället. Fyra tum känns alldeles för litet. Varför inte HD-upplösning?

Den nya samsungen har ju Siri nu, så varför inte?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Då har du kanske missat att man kan välja, Processor, Ram, HDD/SDD och Grafikkort mm. Om jag inte har helt fel så summerar det UNGEFÄR allt i en dator?
Visst, du kan inte välja bland så många olika grafikkort, processorer mm, men du kan iaf Konfigurera datorn.

Att konfigurera en dator via ett webbgränssnitt är inte vad jag kallar att bygga en dator, men det är väl där våra vägar skiljer sig. Antar att du inte använde någon systemkonfigurering från en märkestillverkare när du gjorde din fina PC-jämförelse tidigare i tråden? OCZ är ju inte direkt något som varken HP, Dell eller Lenovo erbjuder.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Den nya samsungen har ju Siri nu, så varför inte?

S-voice om jag får be Haha. Verkade dock inte va lika snabb som Siri tyvärr, fick detta i mailet som nyhetsbrev nyss:

http://www.idg.se/2.1085/1.451297/siri-mot-s-voice-rostkampen

Deras prisjämförelse på sidan visar att Samsungen är dyrare än iPhonen, intressant då många klagat på att iPhonen är så himla mycket dyrare.

Kolla videon

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

S-voice om jag får be Haha. Verkade dock inte va lika snabb som Siri tyvärr, fick detta i mailet som nyhetsbrev nyss:

http://www.idg.se/2.1085/1.451297/siri-mot-s-voice-rostkampen

Deras prisjämförelse på sidan visar att Samsungen är dyrare än iPhonen, intressant då många klagat på att iPhonen är så himla mycket dyrare.

Kolla videon

Så sant som det är sagt Tozzi!

S-voice är inte bara en kopia, den är sämre också!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Skrivet av ficklampa:

Att konfigurera en dator via ett webbgränssnitt är inte vad jag kallar att bygga en dator, men det är väl där våra vägar skiljer sig. Antar att du inte använde någon systemkonfigurering från en märkestillverkare när du gjorde din fina PC-jämförelse tidigare i tråden? OCZ är ju inte direkt något som varken HP, Dell eller Lenovo erbjuder.

Nix det gjorde jag inte. Sen vet jag inte hur en 256 Gb SSD kan kosta 6 lök hos Apple. Det kanske är något magiskt med den? Vad vet jag
Men visst du har väl rätt i vissa saker du säger, men du måste hålla med om att Apple överprisar komponenterna?
16 GB 1333 MHz DDR3 RAM för 7000? Ja, har man kunder som vill spendera så mycket för så lite så varför inte.....

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

USB är ett handikappat gränssnitt idag och ingen mening att satsa på pga den låga överföringshastigheten, och Thunderbolt gick tydligen inte ihop med telefonens arkitektur. Kan dock hålla med om att gå över till en mindre kontakt är dumt, och extra dumt om det visar sig att överföringshastigheten inte är snabbare utan att kontakten bara blivit mindre. Såvida Apple inte släpper en adapter (helst skickar med) så blir ju alla tillbehör som dockningsstationer m.m. helt värdelösa, och det skulle betyda stora problem för Apple.

Det jag tänker på är att alla faktiskt inte har iPhone.
Visst, USB är kanske inte optimalt, men det är en standard
som flera stora tillverkare har enats om, utom Apple.
(vet inte hur det är med Doro...)

Om de ändå ska byta kontakt kan de väl köra samma standard
som de andra? Jag känner bara en person i min omgivning som
har en iPhone, och han är trött på den...

Men, men, så tänker jag.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Nix det gjorde jag inte. Sen vet jag inte hur en 256 Gb SSD kan kosta 6 lök hos Apple. Det kanske är något magiskt med den? Vad vet jag
Men visst du har väl rätt i vissa saker du säger, men du måste hålla med om att Apple överprisar komponenterna?
16 GB 1333 MHz DDR3 RAM för 7000? Ja, har man kunder som vill spendera så mycket för så lite så varför inte.....

Även hos Dell och andra återförsäljare så kostar "tillbehören" (minnen, hårddisk, etc små grejer) väldigt mkt över än i affär. Så det gäller inte bara Apple, utan mer generellt, det är ju ändå tillbehören som drar in de större pengarna i de flesta lägen. I en datorbutik jag jobbade i så tjänar man i stort set inget på att sälja datorerna, de man tjäna på var program och tillbehör (office, AV, mus, tanegntbord, skärm, etc etc).

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Det jag tänker på är att alla faktiskt inte har iPhone.
Visst, USB är kanske inte optimalt, men det är en standard
som flera stora tillverkare har enats om, utom Apple.
(vet inte hur det är med Doro...)

Om de ändå ska byta kontakt kan de väl köra samma standard
som de andra? Jag känner bara en person i min omgivning som
har en iPhone, och han är trött på den...

Men, men, så tänker jag.

Apple är med i det man enats om, och det var att laddaren i SIG skulle ha en USB kontakt. Så Apple är inte utanför någonting faktiskt.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Nix det gjorde jag inte. Sen vet jag inte hur en 256 Gb SSD kan kosta 6 lök hos Apple. Det kanske är något magiskt med den? Vad vet jag
Men visst du har väl rätt i vissa saker du säger, men du måste hålla med om att Apple överprisar komponenterna?
16 GB 1333 MHz DDR3 RAM för 7000? Ja, har man kunder som vill spendera så mycket för så lite så varför inte.....

Jag håller med att Apple tar överpriser för t ex minnen och sådant. Dessvärre kommer dessa priser från att någon på fabriken måste pilla i minnena, testköra och sen skeppa den till dig som kund. Dessutom vill de nog inte konkurrera ut sina återförsäljare. Om det är billigare/lika billigt i butik som på nätet kommer det inte säljas lika många butiksexemplar.

Varför Apples SSD kostar 6000 är nog för att det är en av bra kvalitet. Men de verkar inte hänga med i priserna, det var inte länge sen Intel tog betydligt mer än 4000 för sin.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Jag håller med att Apple tar överpriser för t ex minnen och sådant. Dessvärre kommer dessa priser från att någon på fabriken måste pilla i minnena, testköra och sen skeppa den till dig som kund. Dessutom vill de nog inte konkurrera ut sina återförsäljare. Om det är billigare/lika billigt i butik som på nätet kommer det inte säljas lika många butiksexemplar.

Varför Apples SSD kostar 6000 är nog för att det är en av bra kvalitet. Men de verkar inte hänga med i priserna, det var inte länge sen Intel tog betydligt mer än 4000 för sin.

Kan även ha och göra med att Apple inte köper in kvantiteter av Intels SSD, dvs dom får sämre pris..
Dessutom är SSD'erna till Mac's speciella, dom innehåller annan mjukvara som möjligör att man kan lira TRIM tex.. som ni kanske vet stöds inte TRIM av eftermarknadsdiskar.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Skrivet av ficklampa:

iMac är väldigt stationär.

Hmm...kan du vara samma ficklampa som jobbade på CompuCraft på Sveavägen för inte länge sen?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Kan även ha och göra med att Apple inte köper in kvantiteter av Intels SSD, dvs dom får sämre pris..
Dessutom är SSD'erna till Mac's speciella, dom innehåller annan mjukvara som möjligör att man kan lira TRIM tex.. som ni kanske vet stöds inte TRIM av eftermarknadsdiskar.

Apple har sin logga på SSD-enheterna, så de produceras nog åt Apple. Jag har inte orkat leta runt vem det är dock. Varför efterhandsmarknadens SSDs inte stöds av TRIM i OSX är för att Apple vill tvinga folk till att köpa produkter via sig. Lite tråkigt att de inte är mer öppna för sådant, det är ju inte direkt så att de förlorar på det.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Dell XPS 13 VS MBA 13", MBA med lite bättre hårdvara och upplösning, endast 500 kr dyrare. Kanske klaga lite på Dell också?

Hahaha! Här har vi prakt exempel! Varför leta upp produkter med rimliga priser när vi kan betala mer för nästan samma saker!? Jag kan säkert hitta en liknade laptop för 20 000 kr också om jag vill. Det fina här dock är att på PC sidan kan du välja, om den där mer eller mindre identiska datorn för 4000 kr mindre passar dig(rätt kompromisser) så kan du köra på det, hur gör du med MBA? Jo du får välja det som en leverantör har monopol på. Köra OSX på en Zenbook tror jag skulle bli rätt svårt med tanke på hur dåligt optimerat systemet är för annan hårdvara.

Man vad säger du om att lämna detta område då det är tokigt OT?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Apple har sin logga på SSD-enheterna, så de produceras nog åt Apple. Jag har inte orkat leta runt vem det är dock. Varför efterhandsmarknadens SSDs inte stöds av TRIM i OSX är för att Apple vill tvinga folk till att köpa produkter via sig. Lite tråkigt att de inte är mer öppna för sådant, det är ju inte direkt så att de förlorar på det.

Tidigare SSD enheter i Apple maskiner hade tokigt mycket sämre prestanda(jämfört med övriga marknaden) läste jag i några test men de har väll förhoppningsvis kommit på att folk faktiskt har synat detta.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hmm...kan du vara samma ficklampa som jobbade på CompuCraft på Sveavägen för inte länge sen?

Jepp. Hej Camillas pojkvän!

---

Skrivet av SnowJim:

Tidigare SSD enheter i Apple maskiner hade tokigt mycket sämre prestanda(jämfört med övriga marknaden) läste jag i några test men de har väll förhoppningsvis kommit på att folk faktiskt har synat detta.

Bara för att en enhet är långsam betyder inte att den är dålig. Kolla bara på hur "bra" Force 3 GT var.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Tidigare SSD enheter i Apple maskiner hade tokigt mycket sämre prestanda(jämfört med övriga marknaden) läste jag i några test men de har väll förhoppningsvis kommit på att folk faktiskt har synat detta.

Vill minnas att detta var på Macbook Air (skiftet mellan nuvarande och gamla generationen) då prestandan kunde skilja sig om man fick SSD från Toshiba eller Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Apple är med i det man enats om, och det var att laddaren i SIG skulle ha en USB kontakt. Så Apple är inte utanför någonting faktiskt.

ok...
Så de andra har varit smartare och tänkt på att alla inte har
likadana telefoner?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd

Ge mig Thunderbolt, A5X-SoC, bättre frontkamera (Minst 2 MP) samt den skärmen som ni skrev om i nyheten och jag köper direkt.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

USB är ett handikappat gränssnitt idag och ingen mening att satsa på pga den låga överföringshastigheten, och

Ipodkontakten är ju fortfarande USB så visst "satsar" dom på det (ok man kan också ansluta den till FW, men hur många gör det? Vet iofs inte om det går med nya ipods/iphone, gick iallafall med äldre. Tror dock inte den laddade då). Bara det att de satsar på USB med en kontakt som dödar lite poängen med Universal Serial Bus då det bara är ipod/iphone/ipad som har den sortens kontakt till usb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

ok...
Så de andra har varit smartare och tänkt på att alla inte har
likadana telefoner?

Det har ju inte med saken att göra, du kan fortfarande låna varandras laddare så länge du bara har sladden. Och Apple har ju haft sin kontakt sen urminnes, så varför ändra nu och "förstöra" för väldigt många? Finns många produkter anpassade efter den dockan och tillbehör. Dessutom så erbjuder den kontakten mycket mer än vad MicroUSB kan göra (lågnivå ut, bild ut, enkla styrningar med mera), vilket gör att det blir billigare att göra tillbehör än att behöva en krets som kan kommunicera med USB och sedan säkerligen någon app som kan tolka signalerna på rätt sätt. Här tycker jag faktiskt att Apple gör rätt och fortsätter med sin kontakt, i båda syften för sina nuvarande tillbehör, och utvecklingen av tillbehör som kan göras enklare och billigare. Det om något saknar jag på min HTC som har MicroUSB, och att kontakten sitter på sidan suger ännu mer, kan inte docka den som jag vill.

MicroUSB duger för fildelning mellan dator och enhet, inte för tillbehör till en telefon.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

USB är ett handikappat gränssnitt idag och ingen mening att satsa på pga den låga överföringshastigheten, och Thunderbolt gick tydligen inte ihop med telefonens arkitektur. Kan dock hålla med om att gå över till en mindre kontakt är dumt, och extra dumt om det visar sig att överföringshastigheten inte är snabbare utan att kontakten bara blivit mindre. Såvida Apple inte släpper en adapter (helst skickar med) så blir ju alla tillbehör som dockningsstationer m.m. helt värdelösa, och det skulle betyda stora problem för Apple.

Vad menar du med att USB idag är handikappat och har låga hastigheter? Så långsamt tycker jag inte att USB 2.0 är med telefonen, går hyffsat fort att fylla den med musik/etc. Sen nu finns ju USB 3.0, så om framtidens mobiler kan stödja det så har vi löst ditt "jätteproblem" med låga hastigheter.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Hahaha! Här har vi prakt exempel! Varför leta upp produkter med rimliga priser när vi kan betala mer för nästan samma saker!? Jag kan säkert hitta en liknade laptop för 20 000 kr också om jag vill.

Precis min poäng. Man kan hitta dyrare produkter, eller till samma pris, hos andra tillverkare. Likväl ska det klagas på Apples priser i varenda Apple-artikel (vilket jag har svårt att tro att det görs till lika stor del när det gäller andra artiklar om andra företags produkter).

Skrivet av SnowJim:

Det fina här dock är att på PC sidan kan du välja, om den där mer eller mindre identiska datorn för 4000 kr mindre passar dig(rätt kompromisser) så kan du köra på det, hur gör du med MBA? Jo du får välja det som en leverantör har monopol på. Köra OSX på en Zenbook tror jag skulle bli rätt svårt med tanke på hur dåligt optimerat systemet är för annan hårdvara.

Ja, eller så skippar man Apples datorer och OSX och kör på en vanlig Windows-dator om man tycker det är för dyrt. Ingen som tvingar en till att köpa en MBA med OSX. Vill man ha något liknande så är det bara till att köpa en vanlig PC och installera någon av alla de Linux-distributioner som finns.

Skrivet av SnowJim:

Man vad säger du om att lämna detta område då det är tokigt OT?

Låter bra. Brukar ju, tyvärr, bli för mycket OT när det gäller Apple-nyheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlummbulleN:

Ventilationshål...

Högtalare...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kmzdapimp:

man märker att steve jobs har dött med tanke på att desigen inte ändrats.

Alla beslut 2 år framåt från hans död är tagna av Steve Jobs

Skrivet av Arginj:

Högtalare...

Skickades från m.sweclockers.com

...och mic, högtalare är det ena, mic det andra

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you