Skalet till Apple Iphone 5 dyker upp på bild

Permalänk
Skrivet av Starric:

ny dockanslutning? undrar vad som händer med alla tillbehör som lever på den nuvarande dockan då? de finns ju till och med i bilar idag...

Jag hoppas verkligen att de går över till standarden, som alla andra förutom dem verkar ha nu. Såg någon stans för säkert ett år sedan att de skulle ha den, men inget har hänt.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Inte råd med smartphone? Du har ju inte direkt billig hårdvara i signaturen så att spara till en smartphone bör inte va så svårt om du nu vill ha en. Sen får du en helt okej smartphone för 999kr och billigare än så om du kan tänka dig begagnat.

Det är skillnad på ha råd och ha råd Jag skulle gissa på att han menade att han inte prioriterar en smartphone framför något annat för 1000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Lite offtopic kanske men fan vilken onödig lag. Har de inget bättre för sig än att bestämma hur mobiler ska laddas?

På tiden att apple också börjar köra på lite större skärmar och utnyttjar ytan lite bättre. 4an känns extremt stor och klumpig för att bara ha en 3.5" skärm.

det är enligt mig en av de bättre sakerna EU beslutat om.

nu slipper man fråga efter en Nokia-laddare eller en Samsung-laddare nu frågar man helt enkelt bara om dom har mobilladdare. i princip alla med en telefon nyare än 2 år har ju detta om man bortser från iphoneanvändare

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Kolla en Nokia 3310! ;Slipp lån men tappa den inte inomhus..

En 3310 är ju mycket tåligare än de flesta smartphones idag:P

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fan vilken spännande design! Måste köpa!

Eller wait, ser inte 4an ut ungefär likadant?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Blupparen:

En 3310 är ju mycket tåligare än de flesta smartphones idag:P

Förhoppningsvis syftar han på att golvet i huset går sönder om man tappar 3310an inomhus

Permalänk
Medlem

Jag tror inte den kommer se ut såhär förrän den presenterats av apple, var ju massor "säkra" källor som visade hur Ihone 5 (den som blev 4s) skulle se ut till och med skal som passade innan den presenterades av apple. Men de flesta hade fel.

Skrivet av tcntad:

Fan vilken spännande design! Måste köpa!

Eller wait, ser inte 4an ut ungefär likadant?

Måste det synas att du köpt senaste och dyraste för att du ska skaffa telefonen? Tycker inte det är något fel på utseendet men man kan hoppas den är bättre skyddad mot fall skador.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av hinkik:

Förstår inte hur folk kan säga så här. Jag har inte råd en smartphone har istället en mer än dubbelt så gammal Sony Ericsson.

Nej det var inte så jag menade, jag menade att jag tycker ej att 3gs:en är gammal och att det kommer nytt väldigt fort med saker som man kanske egentligen inte behöver utan bara är "prylkåt"

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

... och den kommer att kallas The New iPhone!

Permalänk

Jag ser gärna att de gör baksidan helt i metall. I övrgit är det (enligt mig) bara dumt att göra mobilen längre på höjden, om man inte också gör det på bredden - men snälla, gör den inte Desire/S2/S3 stor, för då kan man likväl köpa en surfplatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeezZ:

Kallar du 4s för iPhone 5 också eller?

Nej, för att det är en 4S, inte en ny modell. Nästa iPhone borde inte heta iPhone 5 då det är nummer 6. När 3G släpptes var det nummer 2 men 3G betecknar nätet inte numret, när 4 släpptes så var det dock iPhone nummer 4. Nästa iPhone bör därav inte heta iPhone 5 enligt min mening

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Verkar fake. Många saker som inte stämmer.

1. Bytt dockningskontakt. Helt urbota dumt om de gör detta med tanke på alla som köpt stereos osv som inte längre går att docka.
2. 16:9-skärm. Det går helt mot apples tanke om en uniform miljö. Helt plötsligt skulle alla appar behöva designas om för att passa två skärmstorlekar till iPhone. Sist gjorde de inte om skärmen förrän det gick att fyrdubbla den gamla upplösningen just pga detta. Det finns miljoner appar som helt plötsligt skulle behöva designa om sitt gränssnitt. 16:9 är ett tv-format, och iphone kommer inte designas om enbart för att ge mindre svarta kanter på film och tv.
3. Skärmstorleken. De har återigen lagt mycket tanke bakom den gamla skärmstorleken, som är lagom stor så man fortfarande når med tummen till andra sidan om man håller telefonen i en hand. Det skulle snarare vara mer apples grej att krympa ner skalet för att få bort kanterna på nuvarande skärmstorlek och ha en mindre och smidigare mobil i slutändan.

Om det inte är fake är det synd, då jag tycker dessa tre punkter har varit ett plus för Apple fram tills nu.

1. Hur "smart" som helst. Apple tvingar folk att köpa nytt vilket gynnar alla förutom konsumenterna själva, klirr i kassan. Apple är har ju gjort sådana saker tidigare.
2. Bredden ändras inte vilket gör att det går att köra samma upplösning på alla appar utan att behöva skala om eller skriva om. Den nedre skärmytan kanske kommer användas som global status, multitaskinghanterare osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

1. Hur "smart" som helst. Apple tvingar folk att köpa nytt vilket gynnar alla förutom konsumenterna själva, klirr i kassan. Apple är har ju gjort sådana saker tidigare.
2. Bredden ändras inte vilket gör att det går att köra samma upplösning på alla appar utan att behöva skala om eller skriva om. Den nedre skärmytan kanske kommer användas som global status, multitaskinghanterare osv.

Din första punkt var helt idiotisk, väx upp!
Att släppa ny version av sin mobil gör Apple inte oftare än sina "konkurenter", så anpassa sig till marknaden är knappast att "mjölka" pengar.

OnT: Tror jag detta är lika mycket bullshit som alla andra rykten, även om detta kanske är en tidig prototyp.. vi alla vet hur ofta prototyper blir verklighet.

Nyhetstorka?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Kolla ett äpple!; Ta ut ett andra lån på huset!

Jag sörjer verkligen med dig hur fattig du är, att du ens har råd med internet för att skriva detta inlägg är ett mirakel..

iPhone kostar lika mycket som sina plastiga kopior samsung/htc mm.

Tror detta är fake faktiskt, tvivlar på att dom byter docknings kontakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Bytt dockningskontakt. Helt urbota dumt om de gör detta med tanke på alla som köpt stereos osv som inte längre går att docka.

Därav lär man sig att inte satsa på hårdproprietära specialformat som en enda tillverkare använder. Usb micro är extremt smart. Apples egen är extremt idiotisk.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Tror inte på detta, Apple skulle aldrig göra en så ful iPhone!

Permalänk
Medlem

Nej jag tror inte de gör en iPhone 4 med utseende av en gammal HTC.

Men metall hade fungerat. Glas är ju dock tåligare mot repor.... och nog faktiskt snyggare.

Permalänk
Medlem

Ush vad dåligt, ser ju nästan exakt likadan ut som 4an. Hur ska man nu kunna känna sig "unik" och utanför mängden?...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

Har en Iphone 4a nu, känns inte värt att byta till Iphone 5, Galaxy S3 ser hetare ut på alla sätt.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

1. Hur "smart" som helst. Apple tvingar folk att köpa nytt vilket gynnar alla förutom konsumenterna själva, klirr i kassan. Apple är har ju gjort sådana saker tidigare.
2. Bredden ändras inte vilket gör att det går att köra samma upplösning på alla appar utan att behöva skala om eller skriva om. Den nedre skärmytan kanske kommer användas som global status, multitaskinghanterare osv.

Iphone är väll inget som passar dig bara? låt apple folk vara, Iphone passar vissa bättre än för andra. Därför tycker jag det är helt fel att folk som du kritiserar utan en tanke på att det kanske passar bättre/funkar smidigare mm. för vissa och inte nödvändigtvis för dig, du kan väll hålla dig till Android om du tycker det är bättre än Ios men för det är inte Ios dåligt. Har själv Android nu men har känt på Iphone telefonerna och tycker de känns bättre i allmänhet för mig, Android är alltså sämre för mig.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

är det inte ett krav numera att det ska vara typ usb anslutning på mobilerna?

Skrivet av m0rk:

EU krav för att minska mängden elektronikskrott på våra tippar

http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/10...

Skrivet av P-NILZ:

EU införde en lag förra året att alla mobiler ska använda micro-usb för laddning, dock kom apple runt det genom att släppa en adapter till sin egen kontakt.

Skrivet av matte70:

Det är ingen EU lag, utan en frivillig uppgörelse mellan eu och tillverkarna!

Skrivet av Morkul:

Jo med Apple har skrivit under avtalet.

Citat ifrån länken:
As a result, world leading mobile phone producers committed themselves to ensure compatibility of data-enabled mobile phones, expected to be predominant in the market within two years, on the basis of the Micro-USB connector. The agreement was established in June 2009 and signed by Apple, Emblaze Mobile, Huawei Technologies, LGE, Motorola Mobility, NEC, Nokia, Qualcomm, Research In Motion (RIM), Samsung, Sony Ericsson, TCT Mobile (ALCATEL), Texas Instruments and Atmel

Skrivet av Foxtra:
Skrivet av skruvis:

Det drevs inte till en lag eftersom det just blev en frivillig överenskommelse.

Skrivet av _NsMs_:

Lite offtopic kanske men fan vilken onödig lag. Har de inget bättre för sig än att bestämma hur mobiler ska laddas?

På tiden att apple också börjar köra på lite större skärmar och utnyttjar ytan lite bättre. 4an känns extremt stor och klumpig för att bara ha en 3.5" skärm.

Ja och nej till er som skrivit..

Det som gäller är att om laddaren är av typen FAST kontakt (ingen USB så man kan byta sladden ur laddaren), så ska de vara av typen MicroUSB. Om man däremot har valt att göra laddaren med USB kontakt, är det fritt fram, eftersom det fortfarande går och använda varandras laddare och därmed uppfylla syftet med onödiga laddare. Så apple har inte fulat sig runt något, de har uppfyllt exakt det som krävs: En USB kontakt på laddaren så man fortfarande kan använda laddaren för andra enheter som går under samma koncept.

Denna diskussion har funnits tidigare, har inga länkar lr något tyvärr.

Reserverar för små detaljfel.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Avstängd

wow vilket design kliv!!

Nä har en 4 och det är den sista för mig! Orkar inte med deras (Jag vet bättre än dig mentalitet) !
Ska man få en Applepryl att funka som den är tänkt får man helt enkelt knäcka den! Det finns de som låser in kunderna och de som inte gör det!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Du får gärna en släppa en mobil helt utan anslutningsmöjligheter alls.

JA, ta bort ladd-uttaget!

Permalänk
Medlem

Men fungerar en antenn som är inkapslad mellan metallbaksidan och kretskort med jordplan? Känns som fel sätt att placera en antenn på. Hur ska radiosignalerna ta sig ut?

Permalänk
Avstängd

Usch, tycker ej om..

Permalänk

Hoppas att operativet är mycket av det samma det också så kommer säkert en del gå över till Windows Phone och Android.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

EU införde en lag förra året att alla mobiler ska använda micro-usb för laddning, dock kom apple runt det genom att släppa en adapter till sin egen kontakt.

Vad jag hörde så SLAPP Apple använda kontakten eftersom dom har hutlöst mycket tillbehör med just den kontakten. Men kan så klart ha fel. Fast för mig låter det mer logiskt. Ska EU blåsa sitt eget folk?

OnT: Blir utan något snack ett givet köp! Hoppas dom behåller den hederliga kontakten som USB inte har en chans emot. Adapter från Apples --> USB (som finns) är vad det ska va.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Jaha och vad är nyheten? lite bättre kamera, lite högre upplösning, lite mer appar? Ska denna "hålla" i 2 år nu då? jävlar va apple går ner i graven snart

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napkin:

Nej, för att det är en 4S, inte en ny modell. Nästa iPhone borde inte heta iPhone 5 då det är nummer 6. När 3G släpptes var det nummer 2 men 3G betecknar nätet inte numret, när 4 släpptes så var det dock iPhone nummer 4. Nästa iPhone bör därav inte heta iPhone 5 enligt min mening

3GS var en upphottad variant av 3G, precis som 4S är en upphottad variant av 4:an.
De ser likadana ut utvändigt, men har fått lite förbättringar inuti.
5:an kommer inte se likadan ut utvändigt och får därför en annan beteckning..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Jaha och vad är nyheten? lite bättre kamera, lite högre upplösning, lite mer appar? Ska denna "hålla" i 2 år nu då? jävlar va apple går ner i graven snart

Ehhhh, eller inte? Oavsett hur produkten blir så tror jag knappast Apple är nära sitt slut. Ganska ordentligt tvärtom faktiskt. Sen får man i sin tur tycka vad man vill om det.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Ser ju ut som fyran ungefär. Blä. Vill ha nytt.