Permalänk
Medlem

Hjälp med Ljudsystem

Hejsan Swec!
I höst kommer jag flytta ut och då känner jag att det är dags att skaffa ett ljudsystem, nu när jag slipper ha Morsan och Farsan i åtanke. Problemet ligger i att jag själv inte har så stor koll på ämnet och tar därför hjälp av er!

Nedan ligger en otroligt detaljerad skiss (eller? ), gjord i Paint, på hur jag tänkt att det skulle kunna se ut och jag undrar om ni skulle kunna hjälpa mig hitta de grejer jag behöver för att få ihop detta då ljud verkligen inte är min grej.

Vid vidare studier av skissen inser jag att det borde stå Omkopplare istället för omkastare, men då jag är slå får det bi en rättning här istället för en ny bild

Jag har funderat på vilken LP-spelare jag ska skaffa, då den jag har är rätt risig (En gammal som jag snott av pappa) Och har tittat på märket Thorens(Samma som farsan har själv) modell TD 190-2 eller TD 158. Jag ligger även i tankarna på att skaffa ett nytt ljudkort till datorn.

Så sammanfattningsvis söker jag förslag på :

  1. Förstärkare

  2. Högtalare

  3. LP-spelare (Ska klara 33 och 45 varvare)

  4. Omkopplare

  5. Samt om det är något annat jag behöver som jag inte tänkt på!

Budget då, tja jag har väl tänkt runt 10 000, +/- 2 000 kr

Tack så mycket i förskott!

Ghalgar

Edit: Tog bort Ljudkortet från listan, då jag tänkte att jag kanske ska försöka göra någonting själv ^^