Lägre priser på SSD-lagring – 128 GB för under tusenlappen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

De oinsatta undrar hur jag kan få datorn att boota på 40sek...

40sek var väl inte så snabbt?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Tycker priset på SSD har blivit riktigt bra, men 128 kändes väldigt lite för min egen smak så fick bli en Crucial m4 SSD - 256GB för CA: 2000 kronor, men priserna på dom större modellerna inom SSD är på rätt väg dom också.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Köpte en Crucial m4 256 av Inwarehouse i helgen för 1699+frakt, det följde med en sladd och mjukvara för kopiering i denna version "kit" kallade de det, tänkte pensionera Mediadatorns lilla och rätt gamla OCZ-Onyx. Jag använder inte SSDerna till lagring bara till operativ och program.
editerad efter leverans

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Köpte enA-DATA S510 120 GB för 899 till min laptop, mycket nöjd med det köpet! Förutom snabbheten är den obefintliga ljudnivån det jag uppskattar mest med SSD. Användarupplevelsen är betydligt bättre.

Visa signatur

Surface Pro 4 - i7 6650U @ 2,2 GHz - 16 GB RAM - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Jag har handlat några och tycker de är tillräckligt bra för min smak. Helt utan att ha laggt tid på att jämföra dem med nåt annat ;).

Ja, jag tycker liksom Intel 320 och är mer än tillräcklig prestanda.
Det jag vill ha är prisvärdhet och tillförlitlighet utan att prestandan ska dippa ner till rent dåliga nivåer i vissa scenarion.

Så därför är jag intresserad av A-Datas...

Permalänk
Medlem

Den som inte köpt SSD än ligger väldigt långt efter och har en överraskning när det väl köps in.

Här ett roligt klistermärke som fanns med i lådan som min 480GB Revodrive 3 kom i:

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pewtah:

Inne på min tredje ssd just nu! Köpte min första Intel x-25-m när de var som "billigast" ~2000 kr år 2009!
Fan vad länge sedan det var.

Kör fortfarande den stabila jäkeln som systemdisken och har programmen installerad på en Adata p900 Ssd och spel mm på mekaniska diskar.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Jag känner väl att nodbytena egentligen inte är det största problemet. Min erfarenhet är att SSD-enheter sällan dör för att flashminnena slits ut, utan snarast börjar bråka på grund av styrkrets och/eller mjukvara till denna. Det är här jag hellre ser ett fokus på buggfixar och stabilitet, speciellt om man ska gå nedåt i noderna som du är inne på. Jag tror de flesta användare kan acceptera nuvarande prestandanivå den närmaste tiden, om de istället får lägre kostnader och stabilare enheter.

Jo där håller jag med dig. Men om man inte kan gå ner till lägre noder kommer det väl bli svårt att lägga till mer lagring?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på Crucial M4 128GB till stationära och plocka ut den befintliga Cucial M4 64GB och dunka in den i mitt HTPC bygge

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

Är det lönt och skaffa en ssd till Sata3?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacke666:

Är det lönt och skaffa en ssd till Sata3?

Skickades från m.sweclockers.com

Om man inte behöver den snabbaste. Sata II @ 3.0 Gbit är rätt bra fortfarande.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Hedersmedlem

På jobbet (programutvecklingen) så har vi bestämt att alla nya datorer ska ha fabriksmonterade SSD:er (Samsungs OEM variant av 830:n i Dell), 128 GB, bärbart som stationärt. Rakt av för alla nya vare sig de är utvecklare eller inte. Tidigare har vissa, de mest krävande, användare fått SSD eftermonterat. Vid kompilering i det vi gör slöas datorer ner till sirap (både windows och linux märker av det) men med SSD flyter det på bra under tiden.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Det bästa med SSD är de gratis uppgraderingarna när de går sönder å man får en nyare modell Inne på min andra utbytta ssd:n på garanti

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Medlem

Till frågeställningen: Japp det har jag!

Hade två olika OS på varsin HD förut, ett musikproduktionsystem och ett underhållningssystem. Ville inte att musikproduktionssystemet skulle bli segt med tiden så. Men nu är båda på SSD istället, skönt som fan att slippa starta om datorn för att pilla i Cubase, snabbt går det också, snabbt som fan!

EDIT: Har en crucial M4 128 GB btw, beställde från inet för typ 2-3 månader sen, sensaste firmware var installerat osv. Inget krångel, ingen blåskärm osv

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Att ha allt på en disk är väl inte så smart! Bättre att ha en disk (Läs: en SSD) som OS ligger på, och flera andra mekaniska som lagring, och sen en backuplösning på det. Typ NAS! Men det är klart, är man inte rädd om sin data, så funkar det ju!

Jag har ändå ingen data jag är rätt om. Jag kanske är för ung för semesterbilder Och så fort man behöver skriva mellan diskarna så går det inte fortare än den långsammaste disken. Jag kanske skull ekunna tänka mig en 250gb också + en mekanisk men jag vill inte behöva välja vilka program jag ska ha på ssdn.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Är supernöjd med min Corsair Force GT 120gb ! Kör system, viktiga program och BF3 på den
Kör också en WD black på 640gb med sata3 (antagligen helt i onödan) för större program, cache, tempfiler och inte så viktiga spel
Sedan en Samsung F1 1TB för lagring av musik/film/bilder

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Jag slog till på en PNY och kan rapportera att det åtminstone inte är en halstablettask med muttrar i utan den fungerar helt ok.
Dock är information om den hemligare än tsunamibanden och firmwareuppdateringar kan man förmodligen glömma.
Krypteringsfunktionen som webhallen påstår finns i den har jag inte prövat, jag antar att man måste lägga till ATA-SX i bios för att kunna använda det, men eftersom det inte finns någon som helst information från tillverkaren (disken är bulkförpackad, absolut inget annat än disken i en vit kartong) antar jag att det är så man använder det (med ATA password).

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacke666:

Är det lönt och skaffa en ssd till Sata3?

Skickades från m.sweclockers.com

OnT:
du kommer inte märka skillnad om du ställer en sådan fråga(ta inte illa upp, låter som okunskap bara säger jag som inte kan heller så lika mycket hehe)
Så köp och se skillnaden från HDD för skillnaden mellan 3 och 6 är inte stor om man inte har nytta utav 6gpb/s speciellt inte om man inte kan utnyttja det fullt ut.

Jag skaffade en corsair sandforce 120 modell när den första kom, den presterar riktigt bra fortfarande och man behöver faktiskt inte mer.(i prestanda som svensson)
Dock är det lite underligt att dom inte priskrigar mer än va dom gör nu speciellt när det gäller alla ssd upp till 120gb...

lite offtopic:
Fast iofs nu när ssd är som mest omtalat och det börjas priskrigas lite så kommer det inte ta lång tid innan dom stora ssd kommer ligga på häftigt låga priser. Säkert på det sättet mekaniska diskarna kommer dö ut för oss vanliga konsumenter konstigt nog nu när vi konsumerar mer utrymme än någonsin. Man kräver mer hastigheter och företagen vill pumpa ut ssd:er med högra hastigheter, mer utrymme. Tror nog att SSD kommer ta över mycket utav konsumenternas marknad eller vad man säger. Mekaniska diskar kommer självklart leva kvar länge till pga OEM, alla dessa molntjänster osv.

Skönt att man är bara 22år ännu och får uppleva världens utveckling upptill ~70år till(hoppas jag), för inom denna tid det kommer att hända "revolutionerande" saker om det inte blir världskrig igen förstås.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av anden12:

Tungt när man pröjsade 2000 för en 80GBare. Det var tider de.

Ja inte känns det underbart att man för ett antal år sedan pröjsade över femtusen för ett Geforce 6800GT heller
Sluta gnäll över att allt är dyrt idag, det är sjukt mycket billigare idag med komponenter än det tidigare varit.
Samma priser nu som för 15år sedan men lönerna har minst dubblats sedan dess...

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

OnT:
du kommer inte märka skillnad iaf om du ställer en sådan fråga. Så köp och se skillnaden från HDD

Jag skaffade en corsair sandforce 120 modell när den första kom, den presterar riktigt bra fortfarande och man behöver faktiskt inte mer.(i prestanda som svensson)
Dock är det lite underligt att dom inte priskrigar mer än va dom gör nu speciellt när det gäller alla ssd upp till 120gb...

lite offtopic:
Fast iofs nu när ssd är som mest omtalat och det börjas priskrigas lite så kommer det inte ta lång tid innan dom stora ssd kommer ligga på häftigt låga priser. Säkert på det sättet mekaniska diskarna kommer dö ut för oss vanliga konsumenter konstigt nog nu när vi konsumerar mer utrymme än någonsin. Man kräver mer hastigheter och företagen vill pumpa ut ssd:er med högra hastigheter, mer utrymme. Tror nog att SSD kommer ta över mycket utav konsumenternas marknad eller vad man säger. Mekaniska diskar kommer självklart leva kvar länge till pga OEM, alla dessa molntjänster osv.

Skönt att man är bara 22år ännu och får uppleva världens utveckling upptill ~70år till(hoppas jag), för inom denna tid det kommer att hända "revolutionerande" saker om det inte blir världskrig igen förstås.

Världskrigen har dock drivit utvecklingen framåt i en galen hastighet som aldrig annars hade hänt...

Permalänk
Medlem

Haha, varför tog ni inte med OCZ Octane S2 för?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Man får nog skaffa en sån där SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacke666:

Är det lönt och skaffa en ssd till Sata3?

Skickades från m.sweclockers.com

Verkligen. Gick från en raptor till en Intel 520 240gb och det är sådan otrolig skillnad. Den är knäpptyst och snabb, motsvarigheten till raptorn. En jämförelse för dig skulle väl vara att windowsrutan där det står "Välkommen" bara blinkar till innan själva skrivbordet öppnas. 2 sekunder senare är alla andra program klara. Detta med sata II (Sata 3gb/s). Något av de mest värda köp jag gjort. Datorn känns som en sprallig valp

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Swedish Berserk:

Eftersom hållbarheten verkar bli sämre vid lägre noder hur ska man då vidareutveckla SSD? Eller man kommer stå kvar där man är nu och satsa på stabilitet?

Ni syftar på helt olika saker. Du tänker på livslängden hos enskilda minnesceller vilken minskar med mindre tillverkningsnoder. Fast det är enkelt att kompensera för genom att kasta in lite fler reservceller. Det Emil syftar på är de bitvis katastrofalt sunkiga drivrutinerna som följer med många SSD. Sandforce är väl sämst i klassen och då enbart Intel verkar ha lyckats tillverka något vettigt efter att ha lagt många månader på att skriva om koden från grunden. Fast Sandforce dras fortfarande med en del andra problem som garbage collect och så vidare. Andra tillverkare har också haft sin beskärda del av klantiga buggar och instabil prestanda. Allt detta ofta helt i onödan. Prestandan är idag helt galen och de är nära på att mätta SATA3. Fast då är frågan vad i hela världen ska vi ha högre läs och skrivhastighet till? Hur många sitter och kopiera många terrabyte data fram och tillbaks mellan olika SSD dagarna i ända? Det mesta av den prestandan som SSD-tillverkarna skryter med är bara fin i benchmarks men ger liten faktiskt skillnad för vanliga användare. Så de borde alltså nöja sig med prestandan de har nu och lägga ner tid och energi för att göra enheter som inte ger BSOD och som inte tappar all data utan förvarning. Eller för den delen som tappar massa prestanda över tid. Det finns fortfarande mycket att göra med SSD men ren överföringshastighet har vi fått nog av för ett tag.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ni syftar på helt olika saker. Du tänker på livslängden hos enskilda minnesceller vilken minskar med mindre tillverkningsnoder. Fast det är enkelt att kompensera för genom att kasta in lite fler reservceller. Det Emil syftar på är de bitvis katastrofalt sunkiga drivrutinerna som följer med många SSD. Sandforce är väl sämst i klassen och då enbart Intel verkar ha lyckats tillverka något vettigt efter att ha lagt många månader på att skriva om koden från grunden. Fast Sandforce dras fortfarande med en del andra problem som garbage collect och så vidare. Andra tillverkare har också haft sin beskärda del av klantiga buggar och instabil prestanda. Allt detta ofta helt i onödan. Prestandan är idag helt galen och de är nära på att mätta SATA3. Fast då är frågan vad i hela världen ska vi ha högre läs och skrivhastighet till? Hur många sitter och kopiera många terrabyte data fram och tillbaks mellan olika SSD dagarna i ända? Det mesta av den prestandan som SSD-tillverkarna skryter med är bara fin i benchmarks men ger liten faktiskt skillnad för vanliga användare. Så de borde alltså nöja sig med prestandan de har nu och lägga ner tid och energi för att göra enheter som inte ger BSOD och som inte tappar all data utan förvarning. Eller för den delen som tappar massa prestanda över tid. Det finns fortfarande mycket att göra med SSD men ren överföringshastighet har vi fått nog av för ett tag.

väl skrivet, stabilitet och pris är det som behöver bättras på för att SSD ska slå igenom på stort:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Jag vill ha en 1TB SSD för 5k, då blir det köp direkt.

Jag vill ha en för 900 kr eller lägre. Den kommer väl när grisar kan flyga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Liath:

Är det många som kör med SSD som maindisk och sedan en ytterliggare, vanlig mekanisk som lagring? Jag fattar hur ni klarar er med så lite som 120 gb. 500 är minimum för mig. Men då lagrar jag också en hel del på datorn men som sagt 500+ och inte mindre.

Kör själv på den konfigerationen.. En OCZ SSD från deras Agility 3 serie och en Samsung Spinpoint 1TB disk som lagringsdisk.

Skrivet av Bakgrund:

Nja, jag väntar hellre 20 sekunder extra när jag startar datorn än att lägga 1000 spänn på en ssd.

Nu är det inte bara uppstarten som blir snabbare utan alla program du har på disken öppnas och arbetar betydligt snabbare. För att inte snacka om komprimering av filer från tex. Winrar.

Skrivet av FribBe:

Köpte en Samsung 830 128GB för strax över 1600kr bara innan nyår. Priset sjunker snabbt! Men det är värt vartenda öre enligt mig.

Finns att få för 1050 kr nu på CDON.com

http://cdon.se/hemelektronik/samsung_830_series_desktop_128gb... woop woop

Skrivet av Swedish Berserk:

Eftersom hållbarheten verkar bli sämre vid lägre noder hur ska man då vidareutveckla SSD? Eller man kommer stå kvar där man är nu och satsa på stabilitet?

Skulle gissa på det.. Det stora problemet de flesta SSD diskar lider av idag är att de sällan håller en i närheten av vad en mekanisk disk gör.. De flesta lägger av inom en 3 års period beroende vad du gör med den. Håller du på med enorma mängder slumpmässiga skrivningar på disken så kommer den att haverera innan dess. Just nu verkar stabilitet och kapacitet vara på tapeten och då lanseras större och stabilare diskar dock med mindre nyheter innanför skalet.

Skrivet av Dravond:

De oinsatta undrar hur jag kan få datorn att boota på 40sek...

40 sec? Själv är man inne efter max 15-20. Om ens det..

Skrivet av dacke666:

Är det lönt och skaffa en ssd till Sata3?

Skickades från m.sweclockers.com

Sata 3 (6.0 gb/s) eller Sata 2 (3gb /s)? Oberoende av vad du svarar så borde svaret vara JA. Det är helt klart värt det. Hade själv min SSD på en AMD platform som tyvärr bara stödjer Sata II fram tills för två veckor sedan. Och du kommer inte att märka någon enorm skillnad, om du nu inte sitter och kör syntetiska test.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Härligt att priserna gå ner lyckades beställa 15 st 120 gb intel 320 sen gick det inte lägga in mer för 740 kr för några månader sen

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

"40 sec? Själv är man inne efter max 15-20. Om ens det.."
Det riktigt roliga är ju att starta från sleep/viloläge; max tre sekunder

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Verkligen. Gick från en raptor till en Intel 520 240gb och det är sådan otrolig skillnad. Den är knäpptyst och snabb, motsvarigheten till raptorn. En jämförelse för dig skulle väl vara att windowsrutan där det står "Välkommen" bara blinkar till innan själva skrivbordet öppnas. 2 sekunder senare är alla andra program klara. Detta med sata II (Sata 3gb/s). Något av de mest värda köp jag gjort. Datorn känns som en sprallig valp

En fråga till då: måste jag köpa en som har stöd för ENDAST S-ata3? eller kan jag köpa en som har stöd till S-ata6,funkar den ändå till S-ata3?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz