Singleplayer shooter sökes

Permalänk
Medlem

Singleplayer shooter sökes

Tjenis, jag har speltorka och söker ett shooter-spel med:

- Minimalt eller helt utan ingame videos(vill spela, inte se på film...)
- Tyngden ska ligga på bra ban-design, monsters, feta vapen och stora explosioner
- Gärna med nutid grafik, inget spel från 80-90talet
- Behöver ingen orsak/story som berättar varför jag måste skjuta/spränga saker

Serious Sam spelen har jag redan spelat, mycket bra spel. Har sneglat lite på Max Payne 3 på youtube men det verkar för vara mer film än spel...

Finns det något spel därute som skulle passa tro?:D

Permalänk
Medlem

Om du gillar Serious Sam kommer du nog gilla Painkiller. Börjar bli lite gammalt men såg att det skulle komma en HD version snart.
Max Payne är tyvärr jättemycket ingame videos.(Som ofta inte ens går att skippa!)

Permalänk

Bulletstorm är ett väldigt roligt shooter spel med bonusar för när man gör speciella kills

Permalänk
Medlem

FarCry 1

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Max Payne 1 och 2 är fina spel. Och om inte minnet sviker mig så går det att hoppa över in-game videos. Även om man bör kolla då de driver storyn i spelet.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Kolla in Hard Reset finns på steam för 18€

Det är en pc shooter med massor av rå action, stora explosioner, robotar och stora uppgraderingsbara vapen. Så är det väldigt fint också! ^^

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair H100i | i7 2600k@4.5GHz | ASUS GTX 680 | 120gb intel 520 SSD | 4x Kingston HyperX 4Gb | ASUS P8P67 Deluxe B3

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen gubbar, Hard Reset/Bulletstorm/Painkiller ska jag kolla in. Farcry 1 och Max Payne 1-2 har jag redan sedan tidigare.

Btw hur är Syndicate, är det något att hänga i granen?

Permalänk
Medlem

Synd att du inte vill köra äldre spel (antar du redan spelat många?) för där är det här aldrig något problem. Cutscenes känns som ett relativt nytt fenomen. I majoriteten av de moderna FPS-spelen kollar man för det mesta bara på cutscenes eller springer igenom en sönder-skriptad bana än att faktiskt spela ett spel..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Megacrash:

Tack för tipsen gubbar, Hard Reset/Bulletstorm/Painkiller ska jag kolla in. Farcry 1 och Max Payne 1-2 har jag redan sedan tidigare.

Btw hur är Syndicate, är det något att hänga i granen?

Syndicate är ett hyffsat FPS. (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Inaktiv

Alien swarm, feta monster och mycket bly i luften! Och gratis via steam.

Permalänk

painkiller absolut. tung hårdrock + feta armeér + mycket explosioner = bra spel¨

finns 3st expansioner också så skaffa hela tjofräsen

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Inaktiv

heores and Generals kan jag rekm. om du vill ha ett gratis spel

Permalänk
Medlem

Fallout 3 är ett ganska explosion och gore rikt spel. Visserligen inte ett renodlat shooterspel men jag tycker det bara medför till bättre spel upplevelse.

ang explosioner så finns det ett vapen som skjuter "mini nukes"

Visa signatur

[Bitfenix Outlaw] [AMD FX 8320 @ 4.4Ghz] [AMD R9 290X] [Gigabyte GA-990XA-UD3]
[OCZ Modxstream pro 700W] [OCZ Vertex 3 - 120GB] [2x 500GB Samsung HDD] [16GB Corsair Vengeance 1600Mhz]

[Nexus 4 Cyanogenmod 12.1 med AK600 kernel] [Nexus 7 2012 Android 5.0 med Franco kernel]

Permalänk
Medlem
Skrivet av guran33:

Synd att du inte vill köra äldre spel (antar du redan spelat många?) för där är det här aldrig något problem. Cutscenes känns som ett relativt nytt fenomen. I majoriteten av de moderna FPS-spelen kollar man för det mesta bara på cutscenes eller springer igenom en sönder-skriptad bana än att faktiskt spela ett spel..

Jag har spelat en hel del, tack vare Wow stulit mycket tid i mitt liv har jag missat även lite nyare spel, haft noll koll vad som kommit om man säger som så
Orsaken till att jag vill ha lite "nyare" spel är att jag gillar ögongodis, sitter även med hyffsat bra game rigg.

Skrivet av anon13728:

Alien swarm, feta monster och mycket bly i luften! Och gratis via steam.

Oh gratis är gott, skall tankas omgående, tackar:D

Skrivet av ThePostalDude2:

painkiller absolut. tung hårdrock + feta armeér + mycket explosioner = bra spel¨

finns 3st expansioner också så skaffa hela tjofräsen

Jag spanade in lite lågpris spel på webhallen men hitta dem inte där, blir väl Steam antar jag hoppas de inte tar rövarpriser som de brukar göra.

Skrivet av weldee:

Fallout 3 är ett ganska explosion och gore rikt spel. Visserligen inte ett renodlat shooterspel men jag tycker det bara medför till bättre spel upplevelse.

ang explosioner så finns det ett vapen som skjuter "mini nukes"

Nej ursh, jag har grundspelet till Ps3 och det är inte alls vad jag är ute efter, tycker det är jätte trist spel. Vill inte ha något rollspel, nu är jag inne i en period då jag vill ha "lättsamma" spel som inte kräver mycket tid. Rollspel brukar jag inte orka spela igenom på en gång och slutar med att man sitter ett halvår senare och inte minns ett jota vad man höll på med på sparfilen man nyss återvänt till.