Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Yes! Vindstilla hela helgen här i Jönköping. Har inte flugit på ca 2 år så det är lite pirrigt. Återkommer med resultat.

Vad tror ni? Krasch eller landning? Jag gissar på en bit av båda

Beror nog på, tar du det bara lugnt och inte göra några crazy manövrar så går det nog bra

Flög lite idag, typiskt nog kom det värsta vinden precis när man ska flyga när det annars varit vindstilla. Iof var jag rätt högt upp också.
Så lite hoppig video men coolt ställe.

Permalänk
Medlem

någon här som är från Norrköping måntro?
Ska dit på lördag nu, frugan ska på Terrarie-mässa och jag ska fördriva tiden med Quaden tänkte jag.. eventuellt åker jag vidare till Linköping och spanar in Flygvapenmuseet

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Hjälpsam

Min T-Rex 450 får en ansikslyftning

Album
https://plus.google.com/112664489358670967829/posts/BPRGvTPfE...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Snyggt !
Om jag nån gång skaffar en heli så ska det vara skalakropp helt klart.
Din länk till albumet funkar ej.

Permalänk
Medlem

Det var blåsigt men gjorde ett försök med Minin ändå.

Permalänk
Hjälpsam

Align original 35A ESC fick sig en Brownout på maidenflygningen, SMACK... Småsaker på mekaniken, maingear, mainshaft och boom (gamla vanliga). Så ny ESC som jag kan lite på är beställd tillsammans med lite dv reservdelar.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Köpte en rc heli för 2 veckor sen men den går rent åt helvete lever sitt eget liv
Så trött på det men tycker ändå det är så jäkla kul att flyga så beställde en simulator att träna i.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Kajlie:

Köpte en rc heli för 2 veckor sen men den går rent åt helvete lever sitt eget liv
Så trött på det men tycker ändå det är så jäkla kul att flyga så beställde en simulator att träna i.

Det är en T-Rex 450 Plus DFC FLB, i kort den har gyrostabilisering på alla axlar (men inte auto-level) vilket gör den löjligt stabil och väldigt lättflugen. Hade en KDS 450 innan och den var... lite egen helt klart. Men Trex med FLB är riktigt nice... Däremot så är det samma ESC på den med FBL gyro och den vanliga med flybar. Problemet visade sig vara att då den är gyrostabiliserad jobbar samtliga servon hårt hela tiden samt att FBL enheten drar lite med vilket gör att BEC'en som bara levererar 3A till servon/FBL/mottagre verkar vara för klen och hickar till ibland... Så en ny ESC med en lite kraftigare BEC är på intågande för att slippa den skiten igen.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Align original 35A ESC fick sig en Brownout på maidenflygningen, SMACK... Småsaker på mekaniken, maingear, mainshaft och boom (gamla vanliga). Så ny ESC som jag kan lite på är beställd tillsammans med lite dv reservdelar.

Tråkigt men man lär sig alltid något nytt får man tänka..
Litar inte riktigt på mina BECs i mina ESC på quaden så fick bli separat då den slog av helt en gång fast batteriet var 3.8v kvar.

Permalänk
Medlem

en kompis hade också problem med Align ESC på sin heli.. sluta med en trasig maskin, så det bli annat ESC och delar.

Själv har man inte hunnit flyga något, samt vädret har ju varit riktigt aprilligt!
ska hugga med quaden till farsan över helgen, så kanske man hinner flyga lite mellan bilmeckandet. haha

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Blev en kort flygning i lördags innan orkanvindarna tog över helt.
Flög inte fpv, utan lät mor få kika genom brillorna, hon tyckte det var helfränt.

Samt, var najs och se hur bra gimbalen funkade i vinden som var.
Quaden ruskade och vinglade ganska så bra ibland. haha
Hade man haft en 3-axlig gimbal, så hade det varit klockrent. För nu så såg man maskinen rotera lite i sidled, men annars var den fan stabil

Bjuder på ett kort klipp:

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Det är en T-Rex 450 Plus DFC FLB, i kort den har gyrostabilisering på alla axlar (men inte auto-level) vilket gör den löjligt stabil och väldigt lättflugen. Hade en KDS 450 innan och den var... lite egen helt klart. Men Trex med FLB är riktigt nice... Däremot så är det samma ESC på den med FBL gyro och den vanliga med flybar. Problemet visade sig vara att då den är gyrostabiliserad jobbar samtliga servon hårt hela tiden samt att FBL enheten drar lite med vilket gör att BEC'en som bara levererar 3A till servon/FBL/mottagre verkar vara för klen och hickar till ibland... Så en ny ESC med en lite kraftigare BEC är på intågande för att slippa den skiten igen.

Ja har kollat på en T-rex riktigt sugen på att köpa en sån när jag har tränat lite mer med den jag har nu.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Kajlie:

Ja har kollat på en T-rex riktigt sugen på att köpa en sån när jag har tränat lite mer med den jag har nu.

Med bra 3axis FLB kontroller är det många gånger enklare att flyga en 450

Sitter och väntar på lite reservdelar som borde komma vilken dag som helst. Har även preppat en Bell 206 kaross med lite navigationsljus och lite annat lull-lull.

Har även ett 4-bladigt huvud som jag är lite sugen på att testa.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ¤Reason¤:

Blev en kort flygning i lördags innan orkanvindarna tog över helt.
Flög inte fpv, utan lät mor få kika genom brillorna, hon tyckte det var helfränt.

Samt, var najs och se hur bra gimbalen funkade i vinden som var.
Quaden ruskade och vinglade ganska så bra ibland. haha
Hade man haft en 3-axlig gimbal, så hade det varit klockrent. För nu så såg man maskinen rotera lite i sidled, men annars var den fan stabil

Bjuder på ett kort klipp:
U6uvmy3E8b0

Trevlig film Såg hur stabilt och fint ut som helst, vad kör du för bas och gimball till den?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Med bra 3axis FLB kontroller är det många gånger enklare att flyga en 450

Sitter och väntar på lite reservdelar som borde komma vilken dag som helst. Har även preppat en Bell 206 kaross med lite navigationsljus och lite annat lull-lull.

Har även ett 4-bladigt huvud som jag är lite sugen på att testa.

Ja frågan är om 450 är en bra storlek för någon som inte flygit så mycket. Men många påstår det så man får väl lita på dom

Lägg gärna upp bilder på det! Alltid kul att se

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Kajlie:

Ja frågan är om 450 är en bra storlek för någon som inte flygit så mycket. Men många påstår det så man får väl lita på dom

Lägg gärna upp bilder på det! Alltid kul att se

450 är inte en bra nybörjarstorlek i sig. Men med en snällt ställ FBL och duktigt med expo och dualrate kan den bete sig som en stabil 600.

Fördelen med 450 är att reservdelar är förhållandevis billiga

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Trevlig film Såg hur stabilt och fint ut som helst, vad kör du för bas och gimball till den?

Det är en DJI F450 med Naza-M V1 upg till V2, Tarot T-2D Gimbal och GP3B.

Blev en till film från Sura nu från helgen.

Dagens äventyr på fältet:

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

För ca 1½vecka sedan så fick jag frugans Y6 flygklar och så.
MEN....tänkte inte så mycket på hur illa mottagaren vart placerad, så vid hennes fpv-tur ute på fältet..så slutade det hela med fritt fall. (fick med det på film från min Quad).

Så från höjden kanske 70m, så gick bara alla tre armar tras.. en gick av helt, en böjde sig gravt och stjärtbommen fick mycket större skruvhål

Men nu är den klar, köpte 20x20mm aluprofil från Carbix.se, billigt och bra!
Och passade även på att göra små hål i bommarna fram, så att man får ut motorkablarna och kan fälla armarna vid transport.
Hoppas vädret blir bättre tills i morgon, så kan vi provflyga den igen. wie.

Armarna framåt....

Så ja.. nu är det bättre.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Tuff Y6:a. Bra att den gick att laga

Permalänk
Medlem

Nu flyger den igen, fin fint!
Och har annan mottagare nu, med satelliter..

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Inspirerad av denna tråd köpte jag min första radiostyrda modell, en hubsan x4 för att lära mig grunderna. Har minst sagt haft lite otur när det kommer till att få behålla min modeller

Första modellen flög jag bort på tomten och hitta den aldrig (flög för högt, för långt och vinden fick tag i modellen, där fick jag skylla mig själv)
Andra modellen "landade" min kompis på taket på ett trevåningshus...
Tredje modellen får hålla minst sommaren ut annars lägger jag ner denna hobby

Bifogar bildbevis på kalaset

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

haha fifan vilken start XD

Håll dig nu på lite lägre höjd och lite närmre dig, så ska du se att det är en ruskigt trevlig hobby!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Qav500 6s quad höghöjdsflygning med spotter på marken.

Permalänk
Medlem

Flygträff i Norberg nu på torsdag!
30års jubileum för träffen, så det kan säkert bli något extra skoj där då.
Får hoppa på bättre väder bara. hehe

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Base:

Inspirerad av denna tråd köpte jag min första radiostyrda modell, en hubsan x4 för att lära mig grunderna. Har minst sagt haft lite otur när det kommer till att få behålla min modeller

Första modellen flög jag bort på tomten och hitta den aldrig (flög för högt, för långt och vinden fick tag i modellen, där fick jag skylla mig själv)
Andra modellen "landade" min kompis på taket på ett trevåningshus...
Tredje modellen får hålla minst sommaren ut annars lägger jag ner denna hobby

Bifogar bildbevis på kalaset

http://i.imgur.com/7ufpFP0.jpg

Välkommen till hobbyn och kul att vi lyckats inspirera lite

Haha, lätt hänt med de små. För utomhusflygning föredrar jag att flyga dem på kvällar i skymning, har två själv. På't bara, det är kul och man blir bara bättre hela tiden, det är när man pressar lite för hårt som saker går sönder, men lite måste man pressa för att komma vidare. ^^

Min T-rex är nu reparerad efter ESC brownouten och nytt skal är på, nytt CNC huvud och stjärt och positionsljus och strobes.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Nämen.. vad skådar jag
Samme kaross som frugan har på sin. haha

Hennes är dock knappt flygen pga att jag råkade kopiera över modellminnet XD

btw.. ingen som har ett fungerande KK1 till övers?

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kampis:

Qav500 6s quad höghöjdsflygning med spotter på marken.

DNu-Sf59V54

Fy vad skönt motorljud den har
Inte det ljusa surrandet man är van vid.

Permalänk
Medlem

Kanske låter lite speciellt ja, 470kv tiger motorer 3110-26 6s batteri o 10" apc prop som gör ljudet..

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Kampis:

Qav500 6s quad höghöjdsflygning med spotter på marken.

DNu-Sf59V54

Oj, spotter som ser den på den höjden är inte illa alls! Själv började jag få problem att se min 1.8m rödmålade vinge på 900m, och det med bra syn

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

blev lite flygning igår efter arbetsdagen på fältet.
så det blev att testa min FT Viggen med 4s 3300mAh, nu börjar jag nog fan bli nöjd med den maskinen.
flyger riktigt trevligt med det jag har och 8x8 propp.. kanske kan testa en annan, för motorn blir ganska varm. haha
men attans vad go den är

Visa signatur

Haha.. Se på fan..