Permalänk
Medlem

Dator till sommarstugan.

Skulle behöva lite hjälp med att få ihop en extra dator jag kan ha i stugan. Orkar inte släpa med mig min stationära och min bärbara är en skit 10" mini pc som jag har i båten som GPS plotter. Den duger till att surfa med, men vill ju kunna se på film med.

Jag har redan ett mini-itx chassi, nätagg och 4 gig ddr3 ram.
Det jag vill göra med datorn är att surfa, se på HD film och kanske spela Minecraft om det är möjligt.

Det jag undrar över är vilken processor med integrerad grafik jag ska välja? D.v.s mest bang for the buck! AMD eller intel kvittar.

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/home_fujitsu_ph300_intel_i3-2120...

Skulle nog fan överväga den här rackaren

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem

Mjo, men jag har allt utom en processor och moderkort. Vill lägga ut så lite pengar som möjligt för att klara mina behov.

Permalänk
Medlem

kanske en AMD apu?

Permalänk
Medlem

Det blev en Core i3 2100. Kom på att jag nog ändå köper mig ett grafikkort med passiv kylning efter ett tag.