Be Quiet Dark Power Pro 10

Permalänk
Melding Plague

Be Quiet Dark Power Pro 10

Med siktet inställt på kräsna entusiaster sjösätter tyska Be Quiet sitt nya flaggskepp Dark Power Pro 10. Två modeller har hittat hem till SweClockers där de utsätts för rigorösa tester.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"är det denna gång med stor spänning"

pun intended?

Permalänk
Medlem

Saftig prislapp indeed.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Kilroy:

"är det denna gång med stor spänning"

pun intended?

Kan helt ärligt säga att det var en "lycklig" tillfällighet

Permalänk
Avstängd

80 PLUS Platinum, fuck yeah!

Permalänk
Medlem

De såg ju faktiskt väldigt imponerande ut men prislappen får mig att vilja gå och gömma mig i garderoben eller något. Brr!

Permalänk
Medlem

Väldigt vad dyrt 750watts agget var. Bjuder inte det på ungefär samma saker så som Corsairs AX750 Gold gör?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Det ser lite konstigt ut när tian står så nära watt antalet, ser nästan ut som 10 850 W (10,85 kW).

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv

Tycker att det ser vettigt ut, prislappen var inte sådär jätte chockerande endån? kanske 100-200kr billigare så är det en bra deal i mitt tycke.

typo
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173009:

Tycker att det ser vettigt ut, prislappen var inte sådär jätte chockerande endån? kanske 100-200kr billigare så är det en bra deal i mitt tycke.

Precis. 750 Wattarn måste komma ner i AX-serie nivå.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Blir att köpa om den saftiga prislappen skulle sänkas lite!

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem

Jag vill veta vilka komponenter som gömmer sig där inne och vad som gör dem mycket bättre än alla andra. Sedan betalar jag gärna

Permalänk
Medlem

Härligt test och härliga produkter, hade jag inte redan varit mycket nöjd med mitt dito. Hade det nog blivit ett köp. Trevligt att fler och fler platinum letar sig ut på marknaden.

Permalänk
Medlem

Hehe , Jag var före er med detta nätagg Jag fick bekräftat av BeQuiet att jag var first in sweden att ha det

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Avstängd

Börjar bli ett stort fan av Be-Quiet. Många (t.o.m alla?) av deras produkter imponerar stort!

Skrivet av roobi:

Hehe , Jag var före er med detta nätagg Jag fick bekräftat av BeQuiet att jag var first in sweden att ha det

intresseklubben antecknar

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Bättre att köpa corsair.

Trevligt dock med fler alternativ.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Ruskigt fina agg!
Många här på Sweclockers överdimensionerar vid val av nätagg, bättre investerade pengar att köpa ett sånt här än ett agg på 1kW i väldigt många fall.
För de som inte behöver fullt så mycket effekt finns även newton R3 på 600W och 80+platinum, ruskigt prisvärt
http://www.sweclockers.com/nyhet/15433-fractal-design-slapper...

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Hehe , Jag var före er med detta nätagg Jag fick bekräftat av BeQuiet att jag var first in sweden att ha det

Intressant, jag fick nämligen också höra att jag var först i Sverige Fick hem mitt den 7e juni

Permalänk
Medlem

Dyrt men det kanske är värt det i alla fall, inte bara märket som kostar...
Bra effekt, modulärt, fina testvärden och tyst, allt som jag önskar mig av ett nätagg, blir nog att hålla koll på dessa när jag ska bygga nästa dator, speciellt om de har hunnit sjunka lite i pris till dess, det skadar ju aldrig ^^

Permalänk
Medlem

Jag har några av deras SilentWings-fläktar i min rigg nu, jäkligt trevliga.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

jag var också först i sverige sa de. Vem var det som va först? Vem kasta?

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk

Endast är det ett bra förslag, eller en väldigt dum idè.
Men om nu Konstlasten stör så mycket så att ni inte kan göra några seriösa ljudmätningar/bedömningar, varför förlänger man bara inte kablarna så att ljudet inte stör.
Hur gör alla andra som utför seriösa ljudtester, typ silentpcreview.com
Det måste finnas en enkel lösning på problemet.... Eller

Föresten, jag har haft BeQuiet nätagg i flera år, var jag först då.

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Börjar bli ett stort fan av Be-Quiet. Många (t.o.m alla?) av deras produkter imponerar stort!

Samma här, har en del fläktar och en kylare från Be Quiet, nästa steg blir nog ett nätagg, då när jag behöver mer än 1000w

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är mycket nöjd med mitt E9 agg och det är både billigare och 80+ gold om man nu inte måste ha 750w agg..

Skickades från m.sweclockers.com

Tillägg: stavade fel på agget

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonnyRocker:

Endast är det ett bra förslag, eller en väldigt dum idè.
Men om nu Konstlasten stör så mycket så att ni inte kan göra några seriösa ljudmätningar/bedömningar, varför förlänger man bara inte kablarna så att ljudet inte stör.
Hur gör alla andra som utför seriösa ljudtester, typ silentpcreview.com
Det måste finnas en enkel lösning på problemet.... Eller

Föresten, jag har haft BeQuiet nätagg i flera år, var jag först då.

Dom har vettig utrustning som förmodligen kostar en del sen är nog en skrammelfri miljö i övrigt a och o. Det är bara ett fåtal som testar ljudnivån även om man bara räknar dom seriösa och SPCR är dom enda som är riktigt anala när dom testar.

Annars skvallrar rpmen på fläkten ganska mycket om ljudnivån, allt under 1000rpm på 120-140mm fläkt är relativt tyst och kryper den under 700-800rpm så är grejerna knappt hörbara i ett datorsystem.

Kul att Be-Quiet satsat ordentligt, att dom använder FSP som OEM är ingen nyhet men däremot komponenterna invändigt har fått ett uppsving mot förr men det speglar också prislappen.

Permalänk
Medlem

Så mycket pengar för ett 80plus gold nätagg med enbart delvis japanska kondensatorer? Glöm det...

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Kul att Be-Quiet satsat ordentligt, att dom använder FSP som OEM är ingen nyhet men däremot komponenterna invändigt har fått ett uppsving mot förr men det speglar också prislappen.

Skulle de inte vara Seasonic-baserade? (för detta är väl "rätt" serie, Dark Power Pro?)
Trodde dessa var typ samma som AX-serien i botten, men icke?

http://www.sweclockers.com/nyhet/15159-be-quiet-bygger-80-plu...

En av dessa är Be Quiet, som passar på att lansera nätaggregaten i serien Dark Power Pro.

De nya nätdelarna baseras på plattformar från Seasonic som modifierats för lägre ljudnivå och för att motarbeta så kallat coil whine, att spolarna hamnar i svängning och ger ifrån sig irriterande ljud.

Serien ska finnas i effekter på 550–1 200 W, med och utan modulära (avtagbara) kablar samt certifiering för 80 Plus Gold. Modellen på 850 W sticker dock ut från mängden med 80 Plus Platinum och en verkningsgrad uppemot 92 procent.

Dold text
Permalänk
Medlem

Be quiets agg är verkligen gryma. Visst kostar dom, men det är inget man behöver byta ut på många år.. då tycker jag man lika gärna kan kosta på sig ett. Har ett Dark power pro 650w som jag bla kör gtx 570 SLi och fungerar hur bra som hellst.

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk

Synd bara att Capxon-kondingar är skräp. Alla kondingar jag någonsin bytt har varit Capxon.
En snabb googling visar att det inte bara är jag som fått måndagsexemplar

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av Yrch:

Skulle de inte vara Seasonic-baserade? (för detta är väl "rätt" serie, Dark Power Pro?)
Trodde dessa var typ samma som AX-serien i botten, men icke?

http://www.sweclockers.com/nyhet/15159-be-quiet-bygger-80-plu...

En av dessa är Be Quiet, som passar på att lansera nätaggregaten i serien Dark Power Pro.

De nya nätdelarna baseras på plattformar från Seasonic som modifierats för lägre ljudnivå och för att motarbeta så kallat coil whine, att spolarna hamnar i svängning och ger ifrån sig irriterande ljud.

Serien ska finnas i effekter på 550–1 200 W, med och utan modulära (avtagbara) kablar samt certifiering för 80 Plus Gold. Modellen på 850 W sticker dock ut från mängden med 80 Plus Platinum och en verkningsgrad uppemot 92 procent.

Dold text

850, 1000 och 1200 wattarna är Seasonic, dom med lägre effekt är FSP.
http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page1354.htm

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet