Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Reklamen på SweClockers.com

Permalänk

Reklamen på SweClockers.com

Ibland går det till överdrift tycker jag!

Alltså 6 annonser om exakt samma produkt, som dessutom blinkade å hade sig, blev lite svårt att koncentrera sig på innehållet

Permalänk
Skrivet av eriohm:

Ibland går det till överdrift tycker jag!

Alltså 6 annonser om exakt samma produkt, som dessutom blinkade å hade sig, blev lite svårt att koncentrera sig på innehållet

Tycker det är ganska festligt när man ser sånt!:D

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem

Adblock

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

Komplett brukar vara ena riktiga jävlar på det där. Typ var 3:e gång eller så är 50% av förstasidan knallgul känns det som. Men, dom måste ju få in pengar nånstans

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

jag har två adblockers, men jag har satt båda på att ignorera swecklockers, för jag vill att dom ska få lite pengar i alla fall, för det är en skit bra "tidning" samt att dom flesta reklamer ser rätt så bra ut med det mörka temat

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

jag har två adblockers, men jag har satt båda på att ignorera swecklockers, för jag vill att dom ska få lite pengar i alla fall, för det är en skit bra "tidning" samt att dom flesta reklamer ser rätt så bra ut med det mörka temat

Har också som dig, stängde av för att stödja sweclockers. Sen tycker jag ändå att reklamen faktiskt håller bra standard och kan vara av intresse ibland!

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

In och böka i host filen så är saken biff.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk

Mycket snyggare med 6 asus-reklamer än lite blandat komplett och annat "1337-w33k", tycker det ser snyggt ut

Har också disablat adblock för sweclockers, ser tomt ut utan :/ plus att det är kul med reklam för datordelar

Permalänk
Medlem

Reklamen är ju också relevant på sweklockers så har också disablat adblock, men siter som tex Aftonbladet är ju för hemska går bara att kolla på med aktiv adblocker

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av makkesk8:

Var är knappen för ogilla?

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk

Måste säga att visst, det är en jäkla stor procent reklam på sweclockers yta, men trots det tycker jag det bakas in på ett mycket bra sätt och tycker sällan att reklamen är störig. Sen har det säkert, som någon ovan skrev, mycket att göra med att datordelar faktiskt är något man tycker är kul att se erbjudanden om.

Så creds till SweClockers som lyckas få in pengar på reklam samtidigt som det ofta ger mervärde för besökarna!

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem

Ibland blir jag lite sur på reklamen, men det är oftast där jag hittar bra deals på webbutiker, så då blir man glad!

Som t.ex ser jag nu att komplett har ett EVGA GTX670 för 3395kr, 200 billigare än inet. x)

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Den absolut värsta reklamen jag har sett på swec är tveklöst F-Secures reklam. Den som typ verkade vara ett spel. Inte nog med att den rörde sig, blinkade och hade sig i sin egna ruta, det fanns en grej som var ute och rörde på sig utanför "reklamytan".
Den reklamen fick mig nästan att slå på adblock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

jag har två adblockers, men jag har satt båda på att ignorera swecklockers, för jag vill att dom ska få lite pengar i alla fall, för det är en skit bra "tidning" samt att dom flesta reklamer ser rätt så bra ut med det mörka temat


wall of text, men det gäller faktiskt ämnet till viss del

blockerar själv all reklam, och ger faktiskt inte Sweclockers något undantag, toppen där de förklarar hur de finansieras av annonser syns i detta nu. och här kommer en stor anledning.

la upp en tråd om ämnet för ett drygt år sedan, där jag ställde frågan om någon visste hur stor del av Sweclockers intäkter faktiskt kommer från annonser, och om jag skulle ha dåligt samvete.

Anders/Andreas vad han nu heter var inne och förklarade hur annonserna faktiskt stod för en stor del, varpå en annan sweclockare länkade till en sida liknande allabolag.se där det faktiskt framgick att det var en gigantisk omsättning och han tyckte att jag inte behövde oroa mig.

och det som gjorde mig lite förvånad var att tråden blev borttagen, utan vare sig varning, skäl eller dylikt, kändes inte så sweclockersaktigt.
det kan knappast räknas som något olagligt, uppmuntran till brott eller piratkopiering.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Jag betalar gärna för ett reklamfri medlemskap, alternativt reklam lite (utan aspartam)

Permalänk
Geeks
SweClockers
Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015