Intel Core i7 920 D0. Klock försvann. Går ej att klocka alls!

Permalänk
Medlem

Intel Core i7 920 D0. Klock försvann. Går ej att klocka alls!

Tja grabbar.

Som rubriken lyder så försvann mitt klock efter att ja drog ur strömsladden efter 3 år
Nu till frågan. Och nej jag är väldigt duktig på att klocka och har vart en trogen sweclockers medlem ett bra tag nu.
Kan ej klocka min BLCK alls. bara med att ja går upp från 133(STOCK) till 134 startar datorn inte längre tills ja drar ur strömsladden igen.

Har haft min dator på 210 blck sen dag ett. Se sign. Vad är det som orsakar problemet? :S

Mvh B

Permalänk
Medlem

Har du provat att cleara cmos och allt sånt tjafs?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Har du provat att cleara cmos och allt sånt tjafs?

Behöver inte cleara cmos då du drar ur strömsladden så clearar den det själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggz143:

Behöver inte cleara cmos då du drar ur strömsladden så clearar den det själv

Så du har inget batteri alls i moderkortet?
Mig veterligen hålls alla inställningar vid liv även om du drar ut strömsladden så länge du har ett fungerande batteri i.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Så du har inget batteri alls i moderkortet?
Mig veterligen hålls alla inställningar vid liv även om du drar ut strömsladden så länge du har ett fungerande batteri i.

Självklart har jag batteri. Nej min dator återställer sig så fort jag drar ur strömsladden. Samma som när man drar ut batteriet. Annars startar inte datorn alls

Kan det vara batteriet som kanske strular? Första gången ja hör det då

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggz143:

Självklart har jag batteri. Nej min dator återställer sig så fort jag drar ur strömsladden. Samma som när man drar ut batteriet. Annars startar inte datorn alls

Kan det vara batteriet som kanske strular? Första gången ja hör det då

Så kan det väl inte ha varit sedan du köpte den?
Antingen är batterihållaren defekt och ur funktion, eller så glappar batteriet, alternativt är det slut.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Så kan det väl inte ha varit sedan du köpte den?
Antingen är batterihållaren defekt och ur funktion, eller så glappar batteriet, alternativt är det slut.

Det kommer ja faktist inte ihåg Kanske drar och köper ett nytt batteri imorgon..

Tack för hjälpen

Permalänk

Garanterat bios-batteriet som är slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Garanterat bios-batteriet som är slut.

Drog iväg och inhandlade ett batteri idag men samma resultat . Datorn vägrar starta så fort jag klockar.. och idag ville datorn inte starta alls. Hittade inte windows