Microsoft vill förhindra "boot to desktop"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronnylov:

För att Microsoft vill det. Visst de kanske skjuter sig själva i foten med det är ändå deras val. Själv har jag valt Linux istället...

Ja, det är puckat. Vilken idioti att ta bort möjligheter och tvinga användare till nåt dom inte vill.

Jag har också gått över till Linux och kör numera Ubuntu.

Permalänk
Medlem

Antar att det finns/kommer finnas en funktion för att autostarta "tiles" och program, borde inte vara omöjligt att autostarta "desktop".

Personligen uppskattar jag metro. Använder aldrig startmenyn, inte gjort sen W98. Nu kan jag få lite schyst info med ett knapptryck.
Visst, det ser tråkigt ut med ikoner som inte matchar i onödigt stora rutor, men tänk er när utvecklarna kommer ikapp lite; Patchnotes, nyheter, kanske till och med läsa in-game PM direkt i metro. Kanon.

Permalänk
Medlem

Kvittar för min del. Enda gången jag bootar windows är för att spela spel och då är det nog tom en fördel med metro. Kan man lägga upp genvägar till spelen där istället.

Permalänk
Medlem

Kör nu 90 dagars testversionen av Windows 8 Enterprise och stör mig inte på att man inte får upp desktop direkt vid uppstart eftersom jag nästan aldrig stänger av datorn utan låter den gå in i sleep mode. När dator sedan vaknar från sleep mode så vaknar den upp där man var sist.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Även om jag tycker att Metro är lite missanpassat för en normal dator så tycker jag folk överreagerar extremt mycket. Det är väl bara strunta i att köra Win 8 om ni är så missnöjda med det.

Jag kör Win 8 hemma och har efter några dagar vant mig med Metro (som det inte heter längre).

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Avstängd

Puckat att Enterprisekunder också är tvingade till Metro.

Permalänk