Lenovo avslöjar surfplattan Thinkpad Tablet 2

Permalänk
Melding Plague

Lenovo avslöjar surfplattan Thinkpad Tablet 2

Med lanseringen av Windows 8 runt hörnet passar kinesiska Lenovo på att visa upp sin surfplatta Thinkpad Tablet 2 med det nya operativsystemet samt senaste generationens Atom-processor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant. Småtråkig upplösning dock.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

ÖÖöööööh den har ju en såndär rund, insjunken knapp i mitten!

håller med om upplösningen..

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

ÖÖöööööh den har ju en såndär rund, insjunken knapp i mitten!

håller med om upplösningen..

Kan du bara inte ge dig?

Permalänk
Medlem

Designen var lite halv tråkig (som alla lenovos produkter typ) samt upplösningen kanske kunde varit lite högre men det är inte hela världen på en 10" platta.
Såg intressant ut men just nu tycker jag Microsofts egna plattor ser mer intressanta ut.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant med nästa generations surfplattor. Dock lär den här bli alldeles för dyr för endast slösurfande i TV-soffan.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vad den får för pris jämfört med Microsofts egna värsting

Permalänk
Medlem

Är bara priset rätt så kanske

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Lite tråkig upplösning som sagt, seg CPU, samt windows 8, hela konceptet osar netbook 2,0, dock nu ännu sämre och jobbigare att använda.
En normal bra SB / IB baserad laptop CPU, helst bättre skärm samt nått annat OS, Ubuntu kanske, samt ett ok pris 4-5000 så skulle den gå hem.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Z0l!d:

Designen var lite halv tråkig (som alla lenovos produkter typ)

Say whaaaaaat?

Är det något de lyckats med så är det ju designen, se bara på deras thinkpad-serie.

OnT: med tanke på den absurda prislapp plattan kommer få så känns det väldigt ointressant...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

9.8 millimeter? Tjock!

Tråkigt att den inte har 1080p.

Har dom inte en med Android istället?

Den är platt och rekangulär, så Apple kommer stämma dom för intrång på deras design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Lite tråkig upplösning som sagt, seg CPU, samt windows 8, hela konceptet osar netbook 2,0, dock nu ännu sämre och jobbigare att använda.
En normal bra SB / IB baserad laptop CPU, helst bättre skärm samt nått annat OS, Ubuntu kanske, samt ett ok pris 4-5000 så skulle den gå hem.

Om du kör med SB/IB CPu så kommer den blir rätt dyr. Varför unbuntu på en tablet? Den här lär inte kosta 4-5000 tror mer på 5-6000. Det du vill ha går inte ihop ekonomiskt.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Avstängd

x86 och full Windows 8 på en tablet?

Dröjer inte länge innan systemet blir långsamt, segt, virusinfekterat och nersmittat.
Lär ju komma förinstallerat med skit som Norton Antivirus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Say whaaaaaat?

Är det något de lyckats med så är det ju designen, se bara på deras thinkpad-serie.

OnT: med tanke på den absurda prislapp plattan kommer få så känns det väldigt ointressant...

Skickades från m.sweclockers.com

Deras thinkpads är ju rå fula.
Med färgade knappar, pek pinne osv.
Dom ser så mycket arbets dator ut som det går.
Smaken är väll som baken men enligt mig är dom verkligen inte snygga.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk

Hoppas den funkar som substitut till hammare och kofot, likt Thinkpadserien gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Om du kör med SB/IB CPu så kommer den blir rätt dyr. Varför unbuntu på en tablet? Den här lär inte kosta 4-5000 tror mer på 5-6000. Det du vill ha går inte ihop ekonomiskt.

Ja kanske lite väl optimistiskt, men ok säg mellan 5 och 7 tusen, då med en i3 eller i5 modern laptop CPU, gärna lite mer minne också 4-6Gb
Sen bra möjligheter att koppla in mus, tangentbord och stor skärm via HDMI/DP samt nätverksport, + wifi, 3G/4G, och som grädde på moset thunderbolt för att kanske köra externt grafikkort.
Då skulle en sån maskin bli riktigt intressant.

OS tja är ju mest personligt, själv avstår jag från Windows 8 iallafall, och kör helst in nått annat som kan funka bra med touch.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Z0l!d:

Deras thinkpads är ju rå fula.
Med färgade knappar, pek pinne osv.
Dom ser så mycket arbets dator ut som det går.
Smaken är väll som baken men enligt mig är dom verkligen inte snygga.

Den ligger ju ljusår framför fjortisarna på apple, Asus, msi och allt vad de heter, trots att designen är vad, trettio år gammal? ^^,

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0l!d:

Deras thinkpads är ju rå fula.
Med färgade knappar, pek pinne osv.
Dom ser så mycket arbets dator ut som det går.
Smaken är väll som baken men enligt mig är dom verkligen inte snygga.

De är inte designade för att tilltala P14

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Skrivet av Z0l!d:

Deras thinkpads är ju rå fula.
Med färgade knappar, pek pinne osv.
Dom ser så mycket arbets dator ut som det går.
Smaken är väll som baken men enligt mig är dom verkligen inte snygga.

Kanske beror på att det skall vara en arbetsdator (platta).

Enkel, fungerande och snygg design enligt mig.

Citat:

Nykomlingen sägs vara Lenovos satsning på att locka fler företagskunder till surfplattornas förlovade värld.

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Kan du bara inte ge dig?

Efter att ha lämnat en ( av alla) tråd om Apple vs världen i patentkrig så var det svårt faktiskt. Onödigt? Ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0l!d:

Deras thinkpads är ju rå fula.
Med färgade knappar, pek pinne osv.
Dom ser så mycket arbets dator ut som det går.
Smaken är väll som baken men enligt mig är dom verkligen inte snygga.

Om jag får gissa så tycker du apples grå datorer är det vackraste som designats för de är "stilrena" ? Men visst Thinkpad är la inte ute efter att vara estetiska i första hand men jag gillar hur de ser ut.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det går alltså att köra vanliga windows program på den? Isåfall finns det ju hur mycket möjligheter som helst att göra med den. Men då är det ju prestandan på den som redan börjar brista. Dålig upplösning om man vill kolla hd filmer eller för slö hårdvara om man tex vill köra photoshop på den.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Alltså, Förstod inte riktigt.. Det går alltså att köra vanliga windows program på den? Isåfall finns det ju hur mycket möjligheter som helst att göra med den. Men då är det ju prestandan på den som redan börjar brista. Dålig upplösning om man vill kolla hd filmer eller för slö hårdvara om man tex vill köra photoshop på den.

Ja det är en X86 maskin. Och ja hårdvaran känns som den är aningen slö har dock aldrig testat en sådan ATOM så låter det vara osagt men finns plattor med i5 osv. Så bör inte vara omöjligt för lenovo att få in något liknande i denna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Varför klagar folk? Den är ju mer inriktad mot företag. Det står ju i texten. x86 + Windows är ju då väldigt bra för att kunna köra fullfjädrade program. Jag tycker den verkar riktigt intressant ur ett sådan synvinkel. Inget som jag vill själv ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Varför klagar folk? Den är ju mer inriktad mot företag. Det står ju i texten. x86 + Windows är ju då väldigt bra för att kunna köra fullfjädrade program. Jag tycker den verkar riktigt intressant ur ett sådan synvinkel. Inget som jag vill själv ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror du är dendär 1% som kan svenska och läst hela posten. Produkten, precis som Lenovo i övrigt är inte till för folk som vill ha corsair, revoltec och allt vad dom heter med blinkande nätagg, osv. Här är det buisness och om då plattan kostar säg 5000kr mer än kidsen vill betala så är det inga konstigheter för Lenovo's kundkrets.

Skulle jag vilja ha windows, skulle jag vilja ha plattan. Men nu vill jag inte ha nå windows utan snarare allt annat, så för mig är den ointressant.

Permalänk
Avstängd

Shit! Den har ordet ''pad'' i sig

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Surfplattor känns väldigt mycket som nyhetens behag. Nya Netbook på sätt och vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0l!d:

Deras thinkpads är ju rå fula.
Med färgade knappar, pek pinne osv.
Dom ser så mycket arbets dator ut som det går.
Smaken är väll som baken men enligt mig är dom verkligen inte snygga.

Tycker du argumenterar från fel vinkel. Företag får ju inte göra snygga prylar... Apple kommer ju att stämma dem då:S

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Den ligger ju ljusår framför fjortisarna på apple, Asus, msi och allt vad de heter, trots att designen är vad, trettio år gammal? ^^,

Skickades från m.sweclockers.com

Precis dom har haft samma design i 30år typ.

Skrivet av glemmy:

Det sa jag inte heller. Men man kan fortfarande göra lite snyggare design utan att få dom att se ut som rymd skepp som tex många gameing laptops gör.

Skrivet av Typen_200:

Kanske beror på att det skall vara en arbetsdator (platta).

Enkel, fungerande och snygg design enligt mig.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Om jag får gissa så tycker du apples grå datorer är det vackraste som designats för de är "stilrena" ? Men visst Thinkpad är la inte ute efter att vara estetiska i första hand men jag gillar hur de ser ut.

Har inget emot apples design på sina datorer alls. Gillar inte alls 99% av alla gameing laptops eller liknande som ser ut som rymdskepp hela bunten.

Skrivet av hersses:

Tycker du argumenterar från fel vinkel. Företag får ju inte göra snygga prylar... Apple kommer ju att stämma dem då:S

Larv....

Datorerna är ju designade för arbete visst.
Med en snygg dator menar jag inte att den måste se ut som ett rymdskepp utan bara ha lite mer design. Lenovo har typ haft samma design sen 90 talet känns det som.
Jag har själv en Sony Vaio 15s som jag tycker är snygg tex.
Asus ultrabooks är väldigt snygga och det är MBP också. Men lenvos datorer är verkligen inte snygga dom är så basic som går känns det som. Som dom inte lagt något krut alls på designen.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Skall bli MYCKET intressant att se Windows plattformen som tablet. Så fruktansvärt skönt det skall bli att kunna minska ner på fixa och trixa för att få allt på speciellt android enheterna att gifta sig med våra datorsystem på jobbet.

3e parts appar är i min värld något jag börjar bli allergisk emot.