Ny mobil, s3,iphone,eller windows phone!

Permalänk
Medlem

Ny mobil, s3,iphone,eller windows phone!

Hej!
Ska få en ny telefon men har besluts ångest, tappade min telefon när jag var i magaluf senast och har inte haft någon på 1 måndag. Nu frågade morsan om jag ville ha en ny då syrran ska skaffa en.
Hade som sagt en iphone 4 innan och den var helt OK! inga problem med den eller nått. Har tröttnat på iphone och har kollat på lumia 900 då jag verkligen gillar den nya OS. Har inga erfarenheter av en android.

Saken är den att det känns onödigt att köpa en telefon av den "gamla generationen" nu när iphone 5 kommer och windows phone 8?
Tänkte vänta på att windows phone 8 kommer ut men vet inte om jag klarar mig utan så länge.
Vill verkligen har en lumia 900 men undrar ifall den är sämre än iphone 4s och s3? Använder bara telefonen till typ, facebook,twitter,surfa,sms,ringa och kanske nån map app eller nått.

Min fråga är egentligen, Ska jag köpa en lumia 900 eller vänta på iphone 5/windows phone 8?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TrueCroj:

Hej!
Ska få en ny telefon men har besluts ångest, tappade min telefon när jag var i magaluf senast och har inte haft någon på 1 måndag. Nu frågade morsan om jag ville ha en ny då syrran ska skaffa en.
Hade som sagt en iphone 4 innan och den var helt OK! inga problem med den eller nått. Har tröttnat på iphone och har kollat på lumia 900 då jag verkligen gillar den nya OS. Har inga erfarenheter av en android.

Saken är den att det känns onödigt att köpa en telefon av den "gamla generationen" nu när iphone 5 kommer och windows phone 8?
Tänkte vänta på att windows phone 8 kommer ut men vet inte om jag klarar mig utan så länge.
Vill verkligen har en lumia 900 men undrar ifall den är sämre än iphone 4s och s3? Använder bara telefonen till typ, facebook,twitter,surfa,sms,ringa och kanske nån map app eller nått.

Min fråga är egentligen, Ska jag köpa en lumia 900 eller vänta på iphone 5/windows phone 8?

Vänta på WP8. WP7 är dött. Lika dött som symbian.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det så? Får la skaffa mig någon piss telefon så länge =/ har en känsla av att windows phone 8 kommer i lslutet av året/början av nästa ... ?

Permalänk

Kan även vara värt att se vad iPhone 5 har att erbjuda, om du inte är en Apple-hater som majoriteten utav forumet är.

Permalänk
Medlem

Om du är intresserad av Next Gen så är iPhone 5 typ en månad bort. Även om du inte är det så är det värt att vänta då den lär trycka ner priset på äldre modeller, även icke-iphones.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TrueCroj:

Är det så? Får la skaffa mig någon piss telefon så länge =/ har en känsla av att windows phone 8 kommer i lslutet av året/början av nästa ... ?

Tyvärr. Jag äger en HTC Titan med WP7.5 och apparna för WP8 kommer inte att vara bakåtkompatibla, vilket är dystert.

WP7 är som det nya Windows Mobile som skrotas. Däremot ser WP8 väldigt intressant ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Galaxy S3 no doubt. Läs reviews så får du lätt att bestämma dig.

Permalänk
Avstängd

S3, alla dagar i veckan.
Då jag aldrig gillat iphone, eller någon annan apple produkt.. så kommer nästa iphone troligtvis vara så äckligt mycket sämmre, dessutom, det nya iOS kommer inte ens ha stöd för youtube, för att apple och youtube bråkade. Och vi vet ju att apple aldrig backar, varesig dom har fel HELA TIDEN, eller om dom så har rätt. Så köp för guds skull ingen iphone..

Permalänk
Medlem

Är inte fan av någon telefon, lite trött på de gamla utseendet och tyckte windows phone os såg grymt ut. men då vet jag att jag inte ska köpa någon lumia 900. Nehe blir att kolla lite på s3 och vänta tills iphone 5 kommer ut.

Tack för alla svar för nu gör jag inte misstaget att köpa en lumia (: !

Permalänk

Hade defintivt köpt 900:an, men nu när WP8 kommer om 2 månader så känns det lite dumt att köpa. Så vänta på WP8, Nokia kommer presentera nya telefoner i början på September

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Vänta på WP8 imo

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Hade defintivt köpt 900:an, men nu när WP8 kommer om 2 månader så känns det lite dumt att köpa. Så vänta på WP8, Nokia kommer presentera nya telefoner i början på September

uhh i september. Blir nog att vänta på WP8 (: hoppas det inte tar allt för lång tid innan den går att köpa i affärer bara.

Permalänk

Det beror ju på vad du ska använda telefonen till! Jag har haft en Galaxy s3 och har nu en lumia 710!

Själv tyckte jag S3an var för mycket, Och efter en månad så använde jag bara den till facebook internet och sms/ringa och där funkar lumian lika bra! Om inte bättre

Permalänk
Medlem

ANDROIIDDDD!!!!

Permalänk

Skaffade HTC one X men som Speedtriple3 sa så gjorde jag lika dant och bytte då till Lumia 800 och ångrar inte en sekund bra mycket skönare och passar mig perfekt och bättre batteritid.

Men just nu är det mer värt vänta på wp8 dock.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Är inte fan av någon telefon, lite trött på de gamla utseendet och tyckte windows phone os såg grymt ut. men då vet jag att jag inte ska köpa någon lumia 900. Nehe blir att kolla lite på s3 och vänta tills iphone 5 kommer ut.

Tack för alla svar för nu gör jag inte misstaget att köpa en lumia (: !

Finns ingen anledning att vänta på iphone5, kommer vara exakt samma tråkiga OS med möjligtvis lite hårdvaruförbättringar.(från 4an)

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Tänkte på en sak. Eftersom det går så dåligt för nokia, vad händer med wp8 om nokia går i konkurs?

Permalänk

Ja, WP8.

WP7.5 är överlägset både iOS och Android, och jag tror inte WP8 blir sämre så.

Permalänk
Skrivet av hjalmarrr:

Kan även vara värt att se vad iPhone 5 har att erbjuda, om du inte är en Apple-hater som majoriteten utav forumet är.

Jag är ingen apple-hater har haft 3 st iphone och äger forfarande 2. Men folk har väl insett hur inskränkt en iphone är man kan ju inte göra ett dugg utan att jailbreaka. Så därför skaffade jag mig en SGS3 och kan bara säga att den äger alla andra mobiler lätt på alla områden,till den som säger annat säger jag bara läs på och inse fakta.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Vänta på WP8. Jag tycker Windows Phone utklassar Android och Ios utan problem. Jag föredrar Nokias Lumia serie framför SGSIII alla dagar i veckan.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av hjorten66:

Jag är ingen apple-hater har haft 3 st iphone och äger forfarande 2. Men folk har väl insett hur inskränkt en iphone är man kan ju inte göra ett dugg utan att jailbreaka. Så därför skaffade jag mig en SGS3 och kan bara säga att den äger alla andra mobiler lätt på alla områden,till den som säger annat säger jag bara läs på och inse fakta.

Obvious fanboy is obvious.

Permalänk
Medlem

Apple är skit , Samsung S3 / HTC One X.

Visa signatur

| Motherboard : AsRock Fatal1ty Performance | CPU : i5 3570k | PSU : Corsair HX 650 | | Ram : 8GB 1600 Corsair
| GPU : Gigabyte GTX 670 : 1107 / 1700 | Ram : 8GB 1600 Corsair | SSD : Samsung 128gb | HDD : WD 1TB | R4| AKG K702 | Qpad Mk-50 | Deathadder 2013 | Samsung 27'' 120hz| Asus Xonar STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Tyvärr. Jag äger en HTC Titan med WP7.5 och apparna för WP8 kommer inte att vara bakåtkompatibla, vilket är dystert.

[..]
Skickades från m.sweclockers.com

Frågan är ju egentligen hur splittrad apputvecklingen kommer bli mellan systemen. Det vill säga att appar som använder de nya funktionerna i 8:an endast fungera i 8:an medan de andra fortfarande går att köra i 7:an eller allt är helt nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Tänkte på en sak. Eftersom det går så dåligt för nokia, vad händer med wp8 om nokia går i konkurs?

Både Samsung och HTC kommer släppa WP8 mobiler i olika prisklasser, och troligen några flera tillverkare

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRape:

S3, alla dagar i veckan.
Då jag aldrig gillat iphone, eller någon annan apple produkt.. så kommer nästa iphone troligtvis vara så äckligt mycket sämmre, dessutom, det nya iOS kommer inte ens ha stöd för youtube, för att apple och youtube bråkade. Och vi vet ju att apple aldrig backar, varesig dom har fel HELA TIDEN, eller om dom så har rätt. Så köp för guds skull ingen iphone..

Det stämmer inte. Apples licensavtal med Google har tagit slut, och APPLE kommer därför inte att vidareutveckla den integrerade youtube-appen. Youtube kommer fortfarande funka i t. ex. Safari och Chrome. Med största sannolikhet kommer Google själva att utveckla en iPhone app som bara är att ladda ner från App Store, och om sådant är fallet tror jag att Google kommer göra ett bättre jobb med att leverera en youtube-app till iOS än vad Apple gjort. Med det sagt så skulle jag väl ändå inte rekommendera en iPhone till många, då jag börjar tycka att det helt enkelt är tråkigt, är inte heller ett stort fan av Android, men WP8 ser intressant ut!

Bara för att du inte gillar ett märke behöver du ju inte skriva saker som inte stämmer... Eller var du dåligt informerad? Kan ju rekommendera andra nyhetskällor än Aftonbladet.

Visa signatur

MacBook Pro Retina 2013:
2,8 GHz (3,3 GHz) Dual-Core i7
16 GB 1600 MHz DDR3L
256 GB PCIe-baserad flashlagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRape:

S3, alla dagar i veckan.
Då jag aldrig gillat iphone, eller någon annan apple produkt.. så kommer nästa iphone troligtvis vara så äckligt mycket sämmre, dessutom, det nya iOS kommer inte ens ha stöd för youtube, för att apple och youtube bråkade. Och vi vet ju att apple aldrig backar, varesig dom har fel HELA TIDEN, eller om dom så har rätt. Så köp för guds skull ingen iphone..

Inte många rätt där inte

Permalänk
Medlem

Vänta på WP8, Nokia world är inte långt borta och då lär vi få se lite nya modeller som kör 8an

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Inte många rätt där inte

Fast så vare det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Taloma:

Det stämmer inte. Apples licensavtal med Google har tagit slut, och APPLE kommer därför inte att vidareutveckla den integrerade youtube-appen. Youtube kommer fortfarande funka i t. ex. Safari och Chrome. Med största sannolikhet kommer Google själva att utveckla en iPhone app som bara är att ladda ner från App Store, och om sådant är fallet tror jag att Google kommer göra ett bättre jobb med att leverera en youtube-app till iOS än vad Apple gjort. Med det sagt så skulle jag väl ändå inte rekommendera en iPhone till många, då jag börjar tycka att det helt enkelt är tråkigt, är inte heller ett stort fan av Android, men WP8 ser intressant ut!

Bara för att du inte gillar ett märke behöver du ju inte skriva saker som inte stämmer... Eller var du dåligt informerad? Kan ju rekommendera andra nyhetskällor än Aftonbladet.

Jo tänk att det stämmer till hundra procent

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hjalmarrr:

Obvious fanboy is obvious.

Eller så gillar han helt enkelt dom bästa mobilerna. Förstår inte varför man inte får gilla ett märke mer än andra utan att vara fanboy.
Om samsung gör alla saker bättre, och man då gillar dom mer, så är man ju ingen fanboy vafan
ge dig nu