Hur få filer till och från en HTC Radar Win7 telefon utan Zune?

Permalänk

Hur få filer till och från en HTC Radar Win7 telefon utan Zune?

Hur kan jag lobotomera min HTC Radar Windows Phone så det går att flytta filer med Windows Explorer utan att använda Zune?

Jag har följt registry-editerings-råden som finns bl.a. här, och då blir telefonen synlig i Explorer, men jag ser inga kataloger och kan inte flyttta filer till den ("Device has been stopped or is disconnected").

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Finns det verkligen ingen som vet hur man får access till telefonen från Windows Explorer? Använder verkligen alla som har Windows Phone skämtprogrammet Zune för att flytta filer?

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Finns det verkligen ingen som vet hur man får access till telefonen från Windows Explorer? Använder verkligen alla som har Windows Phone skämtprogrammet Zune för att flytta filer?

I WP8 ska vi slippa Zune har jag för mig men i wp7,x får du dras med Zune. men du kan ta o testa att ha filer på skydrive osv eller vad är det för filer? Jag tycker Zune fungerar bra för att föra över bilder musik mm. Vad är det för skämt med det?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Finns det verkligen ingen som vet hur man får access till telefonen från Windows Explorer? Använder verkligen alla som har Windows Phone skämtprogrammet Zune för att flytta filer?

Om man är van vid en av de senare androiderna så är hela WP7.5 ett skämt....

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

I WP8 ska vi slippa Zune har jag för mig men i wp7,x får du dras med Zune. men du kan ta o testa att ha filer på skydrive osv eller vad är det för filer?

Foton och musik. Jag tycker det är löjligt att jag antingen måste installera en 270 megabyte stor mediaplayer (med drivrutiner och uselt interface och som stöder färre format än WinAmp och som helt enkelt vägrar hantera filer med extensions den inte känner igen), eller maila filer mellan en dator och en mobiltelefon som sitter ihop med en USB-kabel!

Citat:

Jag tycker Zune fungerar bra för att föra över bilder musik mm. Vad är det för skämt med det?

Det första skämtet är interfacet. Jag trodde inte mina ögon när jag startade Zune och såg att det har simulerat pek-interface där ikonerna hoppar undan muspekaren precis som i det där gamla skämt-hacket från Win95-tiden. Men det största skämtet är att det enda sättet att flytta filer är genom att använda en tämligen kass mediaspelare eftersom de med flit hindrar Windows Explorer från att komma åt telefonen.

Jag fatter verkligen inte hur Microsoft har tänkt här.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Foton och musik. Jag tycker det är löjligt att jag antingen måste installera en 270 megabyte stor mediaplayer (med drivrutiner och uselt interface och som stöder färre format än WinAmp och som helt enkelt vägrar hantera filer med extensions den inte känner igen), eller maila filer mellan en dator och en mobiltelefon som sitter ihop med en USB-kabel!

Det första skämtet är interfacet. Jag trodde inte mina ögon när jag startade Zune och såg att det har simulerat pek-interface där ikonerna hoppar undan muspekaren precis som i det där gamla skämt-hacket från Win95-tiden. Men det största skämtet är att det enda sättet att flytta filer är genom att använda en tämligen kass mediaspelare eftersom de med flit hindrar Windows Explorer från att komma åt telefonen.

Jag fatter verkligen inte hur Microsoft har tänkt här.

Altså jag skulle också hellre göra det som man gör på symbian men tycker ärligt talat inte Sune är något att gnälla över jag har inte haft problem med musik o foton film kan vara lite magert filstöd på dock. Intefacet är la inte snyggt men man ska bara använda det för att flytta några filer så vad gör det om de experimenterar lite, och inte kör med klassiska looken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Foton och musik. Jag tycker det är löjligt att jag antingen måste installera en 270 megabyte stor mediaplayer (med drivrutiner och uselt interface och som stöder färre format än WinAmp och som helt enkelt vägrar hantera filer med extensions den inte känner igen), eller maila filer mellan en dator och en mobiltelefon som sitter ihop med en USB-kabel!

Det första skämtet är interfacet. Jag trodde inte mina ögon när jag startade Zune och såg att det har simulerat pek-interface där ikonerna hoppar undan muspekaren precis som i det där gamla skämt-hacket från Win95-tiden. Men det största skämtet är att det enda sättet att flytta filer är genom att använda en tämligen kass mediaspelare eftersom de med flit hindrar Windows Explorer från att komma åt telefonen.

Jag fatter verkligen inte hur Microsoft har tänkt här.

Jag tycker inte heller Zune är något större problem. Det är ju bara att definiera en mapp där all musik finns som man vill synca. Sen lägger man in musiken i mappen, och Zune synckar automatisk musiken till mobilen direkt när man kopplar mobilen till datorn. Samma med bilder. Och den kan ju även synkronisera trådlöst.

Och som sagt går det även via Skydrive. Dra alla filer du vill ha till Skydrive-mappen på datorn. Du kommer åt alla filerna via mobilens skydrive-app, eller via bilder-hubben.

Förstås skulle ju mobilen kunna synas i Windows Explorer. Få se vad WP8 hämtar med sig när Zune ska försvinna..