[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Bra med förbättringsförslag! Kan vara bra att man får lite mer unikt utseende då man kör i veteranläget. Jag skriver upp det på min att göra lista..

/smygarn

Trevligt Det står att facefilen är för stor men jag hittade på ett forum (letar när jag kommit hem) att du måste göra så att du tillåter filer som är typ X stora vilket gör att den facefilen inte blir blockad

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Tänkte bara påminna om lite ena å de andra.

1. Cyklar vid kusten skulle vara nice. Vore nice om dom kom snart, är trött på springa å man hinner aldrig upp till kropparna då dom försvinner på 15 min. Så dör man uppe i norr är man körd.
2. Vi heroes har blivit av med våra benefits tex, karta, m1911, blod, mat, störra väska osv.
3.Det är fortfarande minst 5 helis på kartan, lite för mycket, imo.

Hoppas detta fixar sig asap! Skulle vara mkt tacksamt

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaramillo:

Tänkte bara påminna om lite ena å de andra.

1. Cyklar vid kusten skulle vara nice. Vore nice om dom kom snart, är trött på springa å man hinner aldrig upp till kropparna då dom försvinner på 15 min. Så dör man uppe i norr är man körd.
2. Vi heroes har blivit av med våra benefits tex, karta, m1911, blod, mat, störra väska osv.
3.Det är fortfarande minst 5 helis på kartan, lite för mycket, imo.

Hoppas detta fixar sig asap! Skulle vara mkt tacksamt

Okej, det är rimliga krav. Ska se om jag hinner fixa nåt eller alla 3 ikväll..

/smygarn

Permalänk

Haha asso jag förstår fortfarande inte varför ni anklagar mig för fusk ? Om jag skulle fuska så.

1. Varför skulle jag donera?
2.varför dör jag typ alltid?
3.smygarn ser ifall jag fuskar.
4. Vad har jag använt för fusk?
5. Om jag fuskar varför har jag inte bättre stats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Okej, det är rimliga krav. Ska se om jag hinner fixa nåt eller alla 3 ikväll..

/smygarn

Samma här riktigt trött på att springa.. Vad har hänt med dygnet? blir mörkt redan 3 timmar efter omstart. Knappt roligt att spela när man måste springa i ca 2 tim för att hitta något att ens lysa med.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Skrivet av nino:

Samma här riktigt trött på att springa.. Vad har hänt med dygnet? blir mörkt redan 3 timmar efter omstart. Knappt roligt att spela när man måste springa i ca 2 tim för att hitta något att ens lysa med.

Alla restarts mellan 06-18 är mestadels mörka. I början ljust men det blir snabbt mörkt. Dom senare restatsen är ljusa nästan hela tiden

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon163385:

Trevlig, lagg-fri server. Men dafuq är det för fel på tiden? Blir ju mörkt efter att server restartat. Trodde det skulle vara 24h daylight?

Har för mig klockan sätts till 15:00 efter varje omstart. Sedan löper tiden på som vanligt, så det bör vara mörkt innan 12 och 18 omstarterna. Är det något vi bör ändra på? Kanske skulle sätta upp lite fler omröstningar på hemsidan.

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaramillo:

Tänkte bara påminna om lite ena å de andra.

1. Cyklar vid kusten skulle vara nice. Vore nice om dom kom snart, är trött på springa å man hinner aldrig upp till kropparna då dom försvinner på 15 min. Så dör man uppe i norr är man körd.
2. Vi heroes har blivit av med våra benefits tex, karta, m1911, blod, mat, störra väska osv.
3.Det är fortfarande minst 5 helis på kartan, lite för mycket, imo.

Hoppas detta fixar sig asap! Skulle vara mkt tacksamt

Jag satte in 37 spawnpunkter för cyklar på Chernarusinstansen igår, men vad jag kunde se så hade det inte spawnats några nya cyklar. Får jobba vidare med detta i helgen.

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon163385:

Trevlig, lagg-fri server. Men dafuq är det för fel på tiden? Blir ju mörkt efter att server restartat. Trodde det skulle vara 24h daylight?

Det hade ju inte varit kul ?

Permalänk
Medlem

Hur mycket folk spelar på servern och hur många är det på kvällarna?
Funderar på att komma in och kika lite.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Hur mycket folk spelar på servern och hur många är det på kvällarna?
Funderar på att komma in och kika lite.

Statistik för 1911 instanserna hittar man bl.a. här.

http://dayz.comtronic.se/
http://dayz.comtronic.se/stats.php
http://dayz.comtronic.se/info/index.php
http://www.gametracker.com/server_info/94.254.50.250:2302/
http://www.gametracker.com/server_info/94.254.50.250:2305/

/smygarn

Permalänk
Medlem

Nice! Skall kolla över för vi är ett gäng som kanske kommer in då ikväll.
Många stråtrövare som jäklas då?

Min nuvarande server blir man gankad och jagad

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Är det samma psw som gäller?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk

Jag hoppade in i servern ikväll, har spelat DayZ typ 20 min tidigare så är riktigt grön. Tog mig iaf till en större stad längst kusten (Elektro kanske) Aja spelar nog mer senare, hoppas ni får ut eventuella cheaters jag fick höra talas om när jag spelade..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jaramillo:

Tänkte bara påminna om lite ena å de andra.

1. Cyklar vid kusten skulle vara nice. Vore nice om dom kom snart, är trött på springa å man hinner aldrig upp till kropparna då dom försvinner på 15 min. Så dör man uppe i norr är man körd.
2. Vi heroes har blivit av med våra benefits tex, karta, m1911, blod, mat, störra väska osv.
3.Det är fortfarande minst 5 helis på kartan, lite för mycket, imo.

Hoppas detta fixar sig asap! Skulle vara mkt tacksamt

Har lagt in 37 extra spawns för cyklar. Dragit ner ordentligt på maxantalet helis som kan spawnas..

Lagt in ny övervakningsprogramvara för att våra admins ska kunna göra ett bättre arbete.

Det borde även fungera med custom faces efter nästa restart..

/smygarn

Permalänk
Skrivet av comtronic:

Har lagt in 37 extra spawns för cyklar. Dragit ner ordentligt på maxantalet helis som kan spawnas..

Lagt in ny övervakningsprogramvara för att våra admins ska kunna göra ett bättre arbete.

Det borde även fungera med custom faces efter nästa restart..

/smygarn

Bra jobbat, tackar!

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem

Testade servern igår kväll. Märkte att vissa delar skiljde sig t.ex vissa byggnader vid balota fanns ej med på denna servern.

Medans jag tabbat ut och kolla kartan, sen tillbaka stod en tomte och sköt på mig med en makarov.
Som tur var tog min polare ut mördaren, jag spawnade om och kunde loota min kropp.

Väldigt svårt att lita på någon i detta spelet. Men bra server!
Har ej hittat ett enda fordon, stämmer ej mappen på dayzdb.com?

Vad är det för snack om kustjägarna, är det en klan? Är de friendly? Vilka är farliga på servern?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

De flesta skjuter direkt så oftast går det inte lita på andra än de man spelar ihop med

Jo kartan på dayzdb.com stämmer, det är bara det att de flesta fordonen har blivit undangömda och flyttade så de står inte på sin ursprungliga position. Det är först när de går sönder och spawnas ut på nytt.

Permalänk
Medlem

Någon combatloggade just inne i cherno . ett rött lägenhetshus typ. högg han med yxan ( han hade bandit skin ) och han försökte fly. lyckades hugga igen, *plop* han var borta. hjälpte kompisen med bloodbag sen dyker han upp framför oss och springer iväg som en galning och lyckas ta sig därifrån. uppskattas om det kan kollas upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

Någon combatloggade just inne i cherno . ett rött lägenhetshus typ. högg han med yxan ( han hade bandit skin ) och han försökte fly. lyckades hugga igen, *plop* han var borta. hjälpte kompisen med bloodbag sen dyker han upp framför oss och springer iväg som en galning och lyckas ta sig därifrån. uppskattas om det kan kollas upp

Brukar vara bra rörelse i Cherno.. Du har inte lite mer uppgifter jag kan gå på? Behöver t.ex. ungefärlig tidpunkt.

För övrigt låter det inte så allvarligt. Han hade ju bara en yxa

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Brukar vara bra rörelse i Cherno.. Du har inte lite mer uppgifter jag kan gå på? Behöver t.ex. ungefärlig tidpunkt.

För övrigt låter det inte så allvarligt. Han hade ju bara en yxa

/smygarn

det var jag som bar på yxan medans han hade någon sorts skjutvapen ( han inte tänkte på vilket medans jag gick bärsärk med yxan )
skulle tro det var mellan 22:00-22:30 om det går att kolla upp vem som dödade mig så lyckades han med det kort efter att han plötsligt spawnade igen framför ögona på oss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

det var jag som bar på yxan medans han hade någon sorts skjutvapen ( han inte tänkte på vilket medans jag gick bärsärk med yxan )
skulle tro det var mellan 22:00-22:30 om det går att kolla upp vem som dödade mig så lyckades han med det kort efter att han plötsligt spawnade igen framför ögona på oss

Aktiviteten kring Cherno mellan det intervallet..Du har ljusgrön cirkel och springer sedan nordväst

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Aktiviteten kring Cherno mellan det intervallet..Du har ljusgrön cirkel och springer sedan nordväst

http://i49.tinypic.com/vieeyf.png

/smygarn

trodde du var tvungen o läsa i kod eller liknande för att kolla men det där ser ju riktigt nice ut! . då var det nog lite senare, . röda pricken " mohoto " är kompisen som jag spelade med, stället han står på är det stället som incidenten uppstod. sprang in i husen han låg i och skulle hjälpa honom med blood transfusion och ser något i ögonvrån ( viftar med yxan ) och han försvinner, fortsätter med blood transfusion och ger han lite bandage, ammo osv, och sen ser vi båda hur killen poppar upp framför oss och springer iväg som en galning

Permalänk

Är det nån förutom jag som inte har sett till dom nya 37 cyklarna som skulle spawna längst kusten eller har jag missat dom?
A-T snackade om att as50 skulle försvinna, är det något du kan bekräfta Smygarn?

EDIT:
Glömde fråga en till sak. Skulle de va kill message på vem som dödade vem och med vad?

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem

Är en fuskare inne på server just nu, dEATHKILLER.
Hoppar runt och skjuter folk...

edit: Lägg till Shine och Swetag, kolla upp |||||||||| snubben med, jävla tjat om att folk fuskar.

Permalänk
Medlem

Någon inne och teleportar runt atm.

Inne:

Gusten
Dancoil
Dreagone:
[Kustbevakarn]Mwgl <- ? Kolla chatlogg från 00:54 ish (kan vara fakenick)
Lars
Shine
Trakke
[BgR]Erik
|||||||||||||
Fnatteus
Mafraky
General.Brodin
Krusken
T^zz

Permalänk

Nej nej inget fakenick på mig Jag är jag. Jag streamar för övrigt nästan alla gånger jag spelar. Just av den anlednigen av att det fusk anklagas hela tiden. Så om det är något som Smygarn tycker ser suspekt ut så har jag bevis som visar att jag inte fuskar. Som sagt så är det bara Smygarn eller annan admin som får se detta då jag är mycket i mina tält och donar. // Moowglie

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk

Tänkte bara höra vilka som fortfarande spelar från Smygarns grupp som vi hade under Panthera tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommytola:

Tänkte bara höra vilka som fortfarande spelar från Smygarns grupp som vi hade under Panthera tiden?

Ironnuke + stormwarrior kör nog ganska ofta på Tavianainstansen..

Vi får dra igång igen! Har själv haft ett litet uppehåll..

/smygarn

Permalänk
Medlem

Märkte igår märkligt lagg på servern. Såg ut som folk warpade när de sprang. Sen när jag spawnade efter server restart spawnade jag med midjan fastsatt i backen. Kunde ej röra mig.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1