[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Skrivet av Snabbdullah:

Det var alldeles nyss en hackare som teleporterade alla och började meja ner dom med maskingevär. Kanske värt att ta en titt på. Jag var snabb med alt+F4 dock, så jag lever fortfarande

Man ska aldrig alt+f4 men i detta fallet var det väl okej då ^^
kommer alltid finnas script-fags på alla servrar, sånt man får stå ut med ^^

Visa signatur

AMD Bulldozer 4.0Ghz 6 core | Asus Nvidia GTX550ti DirectCU | Barracuda 640GB | Barracuda 320GB | Barracuda 1000GB | 8GB 1.6Ghz DDR3 | Corsair 430CX PSU | AsRock 960gm | NZXT Source 210

Permalänk
Medlem

Varför kan jag inte se den här servern då Dayz commander ? Jag har användt Playwithsix Tidigare men vill pröva annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Varför kan jag inte se den här servern då Dayz commander ? Jag har användt Playwithsix Tidigare men vill pröva annat

Fungerar fint med DayZ Commander här, kanske adda den med IP?
Står i OP att AS50 inte ska ha spawn men det har den.

Permalänk

Servern startade inte om 18:00, är detta meningen eller har den buggat tro?

Edit:

Fortfarande natt på servern.

Edit:

Servern restartade inte 21:00 - trasig server sedan crash igår?

Permalänk

this server is broken

Visa signatur

Bara för att jag inte är paranoid längre betyder det inte att dom har slutat jaga mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av helldin665:

Servern startade inte om 18:00, är detta meningen eller har den buggat tro?

Edit:

Fortfarande natt på servern.

Edit:

Servern restartade inte 21:00 - trasig server sedan crash igår?

Stämmer. BEC:en var nedstängd som sköter omstarterna..

/smygarn

Permalänk

Jag startade manuellt om servrarna igår kl 18 - 21 - 00

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga och lite klagomål här till smygarn, ni sa länge att ni skulle bli hårdare mot combatloggers och blir hårdare i allmänhet mot diverse "fusk" osv. men istället så har du fixat så att mowgli, som btw är en combatlogger och som dessutom skryter och hånar men för och främst är stolt över att han lyckas göra det, blir en admin.

Inte nog med att han är en combatlogger, han är en maktkåt skitadmin också som först ger kicken av ingen anledningen och sedan en ban för att jag påpekar vilken stor epenis han har, jag menar för i helvete skärpning med servern för fan.

För det första, epenis är inget skällsord eller liknande och definitivt inte värt en kick
För det andra ska man ändå få kunna skriva hur mycket man vill också, har aldrig sett en regel där man inte får skriva meningar utan svärord och ändå bli kickad för att en liten horunge sitter o leker clown bakom sin skärm med finnkrämen i ena handen och en svettig näsduk i andra.

Nä, denna server har gått rent åt helvete och det är bara tack vare människor utan några som helst principer i sina liv, patetiskt. Ytters patetiskt

Permalänk

Till kommentaren ovan.

Allt jag såg när jag var inne var en massa rage och skit som drog ner stämmningen på servern, och när samtliga parter blev ombedd att föra diskussionen vidare privat så ignorerades detta vilket resulterade i att samtliga parter blev kickade följt av 5-7 "tack" av andra spelare på servern. Någon ban lade jag inte märke till så det tänker jag inte uttala mig om, men om det är som du säger att du framförde din åsikt om en medspelares e-pen så känns det inte som att det är värt en ban, snarare en mute eller liknande. Men att föra klagomål vidare mot combatloggers tycker jag är vettigt, det är inte rätt av en admin att combatlogga, det sätter dåligt exempel för resten av spelarna på servern. Kanske SU skulle kunna kolla upp om det stämmer?

Mvh,

Hedin

Permalänk
Medlem
Skrivet av helldin665:

Till kommentaren ovan.

Allt jag såg när jag var inne var en massa rage och skit som drog ner stämmningen på servern, och när samtliga parter blev ombedd att föra diskussionen vidare privat så ignorerades detta vilket resulterade i att samtliga parter blev kickade följt av 5-7 "tack" av andra spelare på servern. Någon ban lade jag inte märke till så det tänker jag inte uttala mig om, men om det är som du säger att du framförde din åsikt om en medspelares e-pen så känns det inte som att det är värt en ban, snarare en mute eller liknande. Men att föra klagomål vidare mot combatloggers tycker jag är vettigt, det är inte rätt av en admin att combatlogga, det sätter dåligt exempel för resten av spelarna på servern. Kanske SU skulle kunna kolla upp om det stämmer?

Mvh,

Hedin

Instämmer att det var så det låg till

Permalänk
Medlem

Ser ut o vara en bra server, och funderar på att börja köra på denna efter en kompis varit inne o testat. Men något som skulle va riktigt trevligt vore att ni lägger in nyckel för JSRS ljud modden så man kunde använda den. Sett ett fåtal dayz servrar som kör med den, och det är mycket trevligare ljud på vapnen då.

Permalänk
Skrivet av TrAnell:

Har en liten fråga och lite klagomål här till smygarn, ni sa länge att ni skulle bli hårdare mot combatloggers och blir hårdare i allmänhet mot diverse "fusk" osv. men istället så har du fixat så att mowgli, som btw är en combatlogger och som dessutom skryter och hånar men för och främst är stolt över att han lyckas göra det, blir en admin.

Inte nog med att han är en combatlogger, han är en maktkåt skitadmin också som först ger kicken av ingen anledningen och sedan en ban för att jag påpekar vilken stor epenis han har, jag menar för i helvete skärpning med servern för fan.

För det första, epenis är inget skällsord eller liknande och definitivt inte värt en kick
För det andra ska man ändå få kunna skriva hur mycket man vill också, har aldrig sett en regel där man inte får skriva meningar utan svärord och ändå bli kickad för att en liten horunge sitter o leker clown bakom sin skärm med finnkrämen i ena handen och en svettig näsduk i andra.

Nä, denna server har gått rent åt helvete och det är bara tack vare människor utan några som helst principer i sina liv, patetiskt. Ytters patetiskt

De jag tycker är roligt med detta inlägg är att de va inte moowglie som satte ban på dig. satt o läste loggen på vad du kom med för anklagelser. Du har fått många varningar på ditt patetiska sätt att agera så jag pratar nog för många när jag säger : håll dig till the sims 3 . Ett spel du klarar av

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrAnell:

Har en liten fråga och lite klagomål här till smygarn, ni sa länge att ni skulle bli hårdare mot combatloggers och blir hårdare i allmänhet mot diverse "fusk" osv. men istället så har du fixat så att mowgli, som btw är en combatlogger och som dessutom skryter och hånar men för och främst är stolt över att han lyckas göra det, blir en admin.

Inte nog med att han är en combatlogger, han är en maktkåt skitadmin också som först ger kicken av ingen anledningen och sedan en ban för att jag påpekar vilken stor epenis han har, jag menar för i helvete skärpning med servern för fan.

För det första, epenis är inget skällsord eller liknande och definitivt inte värt en kick
För det andra ska man ändå få kunna skriva hur mycket man vill också, har aldrig sett en regel där man inte får skriva meningar utan svärord och ändå bli kickad för att en liten horunge sitter o leker clown bakom sin skärm med finnkrämen i ena handen och en svettig näsduk i andra.

Nä, denna server har gått rent åt helvete och det är bara tack vare människor utan några som helst principer i sina liv, patetiskt. Ytters patetiskt

Skrivet av Caramintz:

De jag tycker är roligt med detta inlägg är att de va inte moowglie som satte ban på dig. satt o läste loggen på vad du kom med för anklagelser. Du har fått många varningar på ditt patetiska sätt att agera så jag pratar nog för många när jag säger : håll dig till the sims 3 . Ett spel du klarar av

Hej!
Tråkigt att du tycker så! Vad jag vet och vad jag har spelat med "Måååwwglij the hero" som jag kallar han så har han varit seriös, spelat och agerat Admin bra. Men skälvklart kan vi Admins kolla upp det och om det stämmer så är det inte ok!! Om man har combat loggat 1987 eller om det är nyligen gör oxå en skillnad! Cara inga hårda ord tillbaka tack! Försöker hålla tråden så bra som möjligt utan massa rage! Det var "Superadmin" aka. "serverhosten" aka. "Smygarn" aka. "1911 gud" som satte ban på dig med orden skärpning och permanent! Tolkade det som att du skrev för hårda ord i chatten för att vara axeptabelt. För att förhindra omogna ord mot min stavning så kan jag säga att jag har problem med bokstäver och är 25 års småbarns förälder med en heldel högskolepoäng och inte 12år med finnkräm i ena handen! Snälla ta detta vuxet så kan vi admins komma överens om hur/när du ska få spela igen på servern. Tack för mig!

/Admin [A-T] D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Ser ut o vara en bra server, och funderar på att börja köra på denna efter en kompis varit inne o testat. Men något som skulle va riktigt trevligt vore att ni lägger in nyckel för JSRS ljud modden så man kunde använda den. Sett ett fåtal dayz servrar som kör med den, och det är mycket trevligare ljud på vapnen då.

Mycket bra tips! Skicka PM till smygarn här på SweC, brukar vara det snabbaste sättet att nå honom. Han är en upptagen man!
Det är en väldigt bra server med aktiva och seriösa admins och minimalt med fusk! Server populationen minskar och ökar ungefär som ekonomi men de är alltid någon online istortsätt!

Spelare som Admin Caramintz (Fast han är en av clanen A-T) och Admin mowglie spelar väldigt ofta med nya och hjälper gärna till! Jag är lite upptagen allt för ofta men bara o poka mig på TS kanalen så kan vi lösa nått om du inte vill spela bara du och din vän Mowglie spelar som hero med kustbevakarna och A-T är serverns stora bandit gäng! Med många mördare och banditer!

/Admin [A-T] D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Passar på och lägger upp min förfrågan som många andra undrat över. Skulle någon med tillgång till hemsidan kunna lägga upp en post på vilka items som finns/inte finns. Hur många helis det finns, dygnsrytmer, bilar osv? Hade underlättat massvis Tack!

Permalänk

Bannad

Dödade admin "Ludvigsson" på servern och fick en bann för "combat logg" nånting..!

Verkar som att "Ludvigsson" Gör lite som han vill på den där servern

Visa signatur

Bara för att jag inte är paranoid längre betyder det inte att dom har slutat jaga mig

Permalänk

Skriv tidpunkt så kan SuperAdmin kolla upp detta och skulle detta stämma så kommer självfallet admin i fråga få en egen liten ban

Permalänk

Snabb fråga... Hur många helis fanns det?

Fått svar av admin ludvigsson - 4 st - tack för svaret!

Permalänk

Tycker Ludvigsson förgår med dåligt exempel för att vara admin. Han har vid ett fler tal tillfällen hånat och sätt ner på folk som inte är så roligt för stämningen.

ett exempel:
http://i.imgur.com/jJNi4M8.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av superhjalte:

Dödade admin "Ludvigsson" på servern och fick en bann för "combat logg" nånting..!

Verkar som att "Ludvigsson" Gör lite som han vill på den där servern

Jag har kollat och heman och speedie loggade på bron när carimintz låg i bakluckan på en bil för att sedan försöka backa på han! Tycker 6h ban var bra. Kommet sedan in på ts kanalen och hotar med död och familjer. Fick perm ban! Tycker perm banen var legit!? /D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av superhjalte:

Dödade admin "Ludvigsson" på servern och fick en bann för "combat logg" nånting..!

Verkar som att "Ludvigsson" Gör lite som han vill på den där servern

Speedie eller Heman? Varför inte säga att du loggade på bron och nöja sig med 6h ban? Utan skyller sedan på bluescreen och sedan även komma in på Ts kanalen med mordhot ect. Du hade kunnat komma till ts och diskuterat bannen, så hade flera admins kunnat diskutera om saken. För bluescreen sker! Men för att tydlig göra, utan diskution kan man inget göra. Det blir då 6h ban vare sig man verkligen har hårdvarufel eller combat loggat!

Men varför inte bara ta dom 6h ban och spela nästa kväll utan senare kommer med mordhot och förnedrande språk i våran TS? Tycker själv bannen var självklar men kom in på ts nu måndag kväll så kan vi prata om det? Jag har ett admin verktyg som ser det mesta och skulle vilja ha en bra förklaring till bro fighten där. Tack för att du lyssnade /Admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

För att tydlig göra!!!
Man får en 6h ban för combatlogging även om det skriks att det är hårdvarufel! Men efter en kort diskution på ts eller skype kan bannen hävas om man kan förklara bra!

Man får 1h till perm för allt för hånande språk och hot! Hur länge är upp till admin efter flera admins diskuterat om saken! Man får självklart flera varningar innan.

Det är inte tillåtet med friendly fiske (man svarar friendly när någon frågar och skjuter när han sänker garden)! Man kan fiska med vänligt språk eller vad som helst men inte ordet friendly! Blir ban till nästa restart! Max 6h!

Använda side channel för voip med flit ger 3h ban! Med varningar förstås!

Finns självklara saker mer att bli bannad eller kickad över! Men dom tas på plats!

så arbetar jag och kom med feedback tack! Ska be dom övriga adminsen att ta efter så blir vi mer synkade! Man kan diskutera sitt straff med adminsen på Skype eller ts när som helst dom är inne! Tack för eran tid! / admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Combat log kan jag ta. Men att ni kom in o hota och hoppa på mina föräldrar tar jag inte därför fick ni perm ban . Har ett antal vittnen som satt i samma ts kanal som kan intyga samma sak// ludvigsson

Permalänk
Skrivet av stridsflygplan:

Tycker Ludvigsson förgår med dåligt exempel för att vara admin. Han har vid ett fler tal tillfällen hånat och sätt ner på folk som inte är så roligt för stämningen.

ett exempel:
http://i.imgur.com/jJNi4M8.jpg

Han jag skrev detta till va en av våra egna jag spelade med

Permalänk
Medlem
Skrivet av whenjohnfalldown:

Man får 1h till perm för allt för hånande språk och hot! Hur länge är upp till admin efter flera admins diskuterat om saken! Man får självklart flera varningar innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Det där är ren bullshit, Ludvigsson har under dessa två dagar jag spelat på Taviana servern hånat och hotat folk GÅNG PÅ GÅNG...

kanske är en rättighet man har som admin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swarley:

Det där är ren bullshit, Ludvigsson har under dessa två dagar jag spelat på Taviana servern hånat och hotat folk GÅNG PÅ GÅNG...

kanske är en rättighet man har som admin?

Jag skall ta det med ludde och kolla upp det så fått jag kommer hem isåfall! Rage får alla (antal tangentbord senare) men personliga och förnedrande hån är INTE ok! Tack för rapporten! / admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Jag känner att jag vill dela med mig av min neutrala syn på det som hände igår;

Ludvigsson pratar med sina kamrater i Teamspeak om hur de ska gömma sig i ett fordon, låta någon ta fordonet och sedan följa händelserna från första parkett. Jag sitter i samma kanal, därför jag kan intyga följande.

Ni får tag i fordonet och ställer er mitt på bron, vilket jag ser från mitt vita plan när jag flyger förbi och blir beskjuten.

Ludvigsson får sedan kontroll på fordonet och försöker köra över er på bro, när ni har lämnat förarsätet utan uppsyn under några sekunder. Då lämnar ni spelet. Han lägger bann. 6h för combatlogg på er båda.

Nu till situationen som ni kunde ha skött snyggare;

Ni kommer in på Teamspeak och vill prata med Ludvigsson. Men att komma in med attityden "Vafan gör du admin, är du dum i huvudet" och andra fula saker är inte smart. Vill man lyssna på er då?

Ludvigsson börjar förklara situationen för er i lugn och ro, men ni kan inte föra en ordentlig diskussion utan kastar ur er massor av verbala och helt onödiga ord. Ni tom hånar admin när han säger att han låg i bakluckan, ni vill ha det till att han teleporterade sig dit.

Att ni sedan provocerar honom så mycket att även han kallar er ting får ni skylla er själva för. Han försökte förklara hans syn medan ni bara var på den linjen att han gjort fel.

Ni ber sedan om att bli bannade då ni "inte bryr er". Endå försöker en av er logga in 6h senare, när den ursprungliga bannen skulle gått ut.

Så ett tips till nästa gång ni spelar på en priv-hyve; Håll er till reglerna, lyssna på admin, ljug inte och för en bra dialog. Då slipper ni att 6h blir perm.

MVH Serendipity.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seren84:

Jag känner att jag vill dela med mig av min neutrala syn på det som hände igår;

Ludvigsson pratar med sina kamrater i Teamspeak om hur de ska gömma sig i ett fordon, låta någon ta fordonet och sedan följa händelserna från första parkett. Jag sitter i samma kanal, därför jag kan intyga följande.

Ni får tag i fordonet och ställer er mitt på bron, vilket jag ser från mitt vita plan när jag flyger förbi och blir beskjuten.

Ludvigsson får sedan kontroll på fordonet och försöker köra över er på bro, när ni har lämnat förarsätet utan uppsyn under några sekunder. Då lämnar ni spelet. Han lägger bann. 6h för combatlogg på er båda.

Nu till situationen som ni kunde ha skött snyggare;

Ni kommer in på Teamspeak och vill prata med Ludvigsson. Men att komma in med attityden "Vafan gör du admin, är du dum i huvudet" och andra fula saker är inte smart. Vill man lyssna på er då?

Ludvigsson börjar förklara situationen för er i lugn och ro, men ni kan inte föra en ordentlig diskussion utan kastar ur er massor av verbala och helt onödiga ord. Ni tom hånar admin när han säger att han låg i bakluckan, ni vill ha det till att han teleporterade sig dit.

Att ni sedan provocerar honom så mycket att även han kallar er ting får ni skylla er själva för. Han försökte förklara hans syn medan ni bara var på den linjen att han gjort fel.

Ni ber sedan om att bli bannade då ni "inte bryr er". Endå försöker en av er logga in 6h senare, när den ursprungliga bannen skulle gått ut.

Så ett tips till nästa gång ni spelar på en priv-hyve; Håll er till reglerna, lyssna på admin, ljug inte och för en bra dialog. Då slipper ni att 6h blir perm.

MVH Serendipity.

Tack för rapporten! / Admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av Swarley:

Det där är ren bullshit, Ludvigsson har under dessa två dagar jag spelat på Taviana servern hånat och hotat folk GÅNG PÅ GÅNG...

kanske är en rättighet man har som admin?

vadå hånat och hotat folk ? jag har inte hånat eller hotat folk...

Permalänk
Medlem

Hejsan gott folk!

Har nu spelat i några dagar och pratat med en hel del av personerna som lirar på servern. Och det som verkar komma fram mer och mer just nu är att det verkar vara många som vill se en server reset, dvs där alla börjar om från början. Vilket jag skulle tycka var extremt roligt.
Man märker just nu när man t.ex. letar efter fordon att majoriteten verkar redan tagna, så enda sättet att fixa en bil just nu är att hitta ett camp.

Så frågan är vad ni andra tycker om detta och om det ens är möjligt att göra detta? Vad vet jag lixom
Annars så vill jag bara säga att servern är grymt roligt att spela på! 99,9% är trevliga och dampar inte ur totalt i sidechatten!