Rättfärdiga ett nyköp

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

oh, läste fel på ", men ja, 13" MBP har bara Intel 4000.

Som dem andra har sagt så om du kan vänta tills lite senare under hösten så gör det, då Apple (troligen) släpper en MBP 13" med Retina skärm, och då skulle jag även tro att dem sätter i ett bra extra grafikkort i samband med den skärmen.

Man kan hoppas, men tveksamt. En av anledningarna till att 13" inte har dedikerat grafikkort är att det är svårt att klara kylningen.
Visserligen vinner de lite utrymme på att ta bort dvd'n, men så ska ju ett fetare batteri få plats.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av joeldeluxe94:

Köp en SSD och vänta sedan på den nya 13 tumaren men Retina! Det gör skillnad. Lycka till!

" mitt grafikkort/cpu räcker inte till vid spelade, och inte ens för HD-film."
"Köp en SSD!"

*facepalm*

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Troligtvis alla om man väljer att plocka bort grafikkortet som macdatorer gjort.

du får en asus zenbook med ips, 1080p skärm för 10k, dock ingen ssd. köp ssd för 3k och du har 3k över till annat
då är det också ett Geforce 620-kort i den

Visa signatur

Cpu: i7 920 @ 3,8 Ghz HT on || Cpukylning: Corsair H100 || MoBo: Asus rampage II Gene || Grafik: Gigabyte GtX670 WF || Ram: corsair dominator 8gb || Chassi: Fractal design Arc || HDD: 128GB samsung 840 || Drivs av ett Corsiar vx 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av heddan:

GF 9400M ger 465p i 3DM Vantage
Intel 4000 ger 538p i 3DM Vantage

Siffrorna tagna från Notebookcheck...

Så om du ska använda datorn till att spela på så skulle jag rekommendera att du köper en PC till halva priset med dedikerat grafikkort så kommer du förrutom att kunna köra en enormt massa fler spel även kunna spela dom utan att det hackar...

Så kan du behålla din gamla MBP att jobba med. Pengar i fickan och du täcker alla dina behov och mer därtill.

Är du säker på att du inte råkade jämföra Vantage mot 3DM 11?

För mig så står det att HD 4000 får 2694p i 3DM Vantage enligt Notebookcheck, dock får den 573p i 3DM 11 (ett test som inte ens körs på 9400M).

I övrigt:
-9400M-
3DM '06: 1733
3DM '05: 3002
Cinebench R10: 2231

-HD 4000-
3DM '06: 5029
3DM '05: 9132
Cinebench R10: 4672

Permalänk
Medlem

Sen kommer ju snart steam till Linux, så PC kan ännu bli ett alternativ. Men älskar du mac, så hade jag nog väntat på retina modellen och kollat vad den kostar, och sen köpt den om priset är okej för dig och en konsol att lira spel på. Underskatta aldrig bilspel på konsol!