Permalänk

Exchange 2007

Tjenare firman jag arbetar på håller på att uppgradera servern (finns något inlägg om detta tidigare)

Jag skulle vilja ha hjälp att ställa in exchange för att arbeta mot SMTP (loopia) men jag lyckas in få det att fungera riktigt

alla har juh konton på loopia med lösenord men alla har sen andra lösenord på sina klienter (AD konton)

i SBS 2003 så kunde jag lägga till varje konto enkelt med tillhörande mail adress och vart mailen skulle laddas ner från (server management Manage POP3)

och där kunde jag även lägga in lösenorden för mailadresserna men kan inte hitta detta nu!!

All hjälp uppskattas!

Permalänk
Skrivet av Lighter22:

Tjenare firman jag arbetar på håller på att uppgradera servern (finns något inlägg om detta tidigare)

Jag skulle vilja ha hjälp att ställa in exchange för att arbeta mot SMTP (loopia) men jag lyckas in få det att fungera riktigt

alla har juh konton på loopia med lösenord men alla har sen andra lösenord på sina klienter (AD konton)

i SBS 2003 så kunde jag lägga till varje konto enkelt med tillhörande mail adress och vart mailen skulle laddas ner från (server management Manage POP3)

och där kunde jag även lägga in lösenorden för mailadresserna men kan inte hitta detta nu!!

All hjälp uppskattas!

Jag skulle rekommendera dig att köra via MX istället.
Det brukar hända tyvärr att pop3 connectorn i sbs2008 och sbs2008 stannar och enda sättet
är att starta om servern för att inte behöva gå in manuellt o klicka på hämta mail.

To access the Windows Small Business Server POP3 Connector properties
Open the Windows SBS Console.

On the navigation bar, click Network.

Click the Connectivity tab.

The list view displays information about your network connections.

In the list view, click POP3 Connector.

In the Tasks pane, click View POP3 Connector properties.

Sen för att skicka mail så måste du lägga upp en sendconnector, hittar du under "Organizations Configuration" skulle rekommedera att du skaffar dig en smarthost för att skicka mailen igenom, kan rekommendera ymex, kostar 300 om året.

Visa signatur

Server|2st Xeon E5620 2.4Ghz|Intel S5520HCR|48GB DDR3|150GBx2 RAID1 WD VelociRaptor | 18TB RAID6 |9280-24ie
Laptop
Lenovo T430, i7-3520 | 16GB RAM | 2x 512GB SSD | Nvidia 5400M
MacBook Air - Mid 2013