Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Blir man nöjd om man köper denna telefonen? Är ni nöjda?

Läser man tråden är det väldigt mkt: Jag är nöjd MEN. Sen så skrivs det om någon bugg, om batteriet, byggkvaliteten med mera.

Köpte en Nexus 4 som jag gjorde retur på pga fel och nu vet jag inte hur jag ska göra. Gillar Android men börjar kunna det nu och vore kul att pröva något annat.

Mvh J

Jag är nöjd i klass med när jag köpte iPhone 3g, allt är nytt och skoj, är förskonad från problem och allt rullar på.
Man blir ju lätt bortvifftad som "fanboy" men va fan, jag kan ju inte ljuga o säga att jag har massor med fel bara för att forum gärna vill genomsyras med ett visst mått av bitterhet. Kolla idg

Nä som en avslutning på mina demos o testfilmer och som motvikt sitter jag nu och redigerar min review av 920 och den kommer snarare kunna ses som en tribute

Permalänk
Medlem
Skrivet av zajkeN:

Alla som inte har köpt nå skyddsfodral/skal till sin Lumia så gör det innan ni får ångra det som jag. Drog på arslet ute på gatan eller "hockeyrinken" vad man nu vill kalla det. Luren drog i backen från 30-40 cm och landade på kameraknapps sidan. Små repor, kameraknappen trycktes in och sprack på mitten. Skärmen frös fast. Får inte ens av luren nu. Bra start på året haha..

Köp skal! Ordentliga skal eller fodral.

Luren tål inte ett jävla skit om ni tappar den.

haha Noob zajk Fyllan nu igen ?

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Fan vad jag börjar bli kär i min Lumia och JBL, sååå niiice att man kan flytta runt den utan sladd.
Har den vid soffan, tekopp i handen, iPaden i andra, skön mix med Nokia Music och hunden slaggar på mina fötter. Livskvalité

Gjorde mix med Håkan, weeping och Lemarc, helt crazy-bra låtar.

Det jag undrar är om det går att ta bort enskilda låtar från mixen? Finns ju några enskila låtar som är totalt uttjatade och inte orkar lyssna på som bara vill ha bort från mixen!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk

PANG! Nu kom Portico upp för svenska varianten på Nokias servrar!!!!
http://bayimg.com/naiGgaaeC
Laddar hem och flashar på en gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

PANG! Nu kom Portico upp för svenska varianten på Nokias servrar!!!!
http://bayimg.com/naiGgaaeC
Laddar hem och flashar på en gång!

Grymt, en undran, när man uppgraderar försvinner alla appar/musik/bilder man har i mobilen?
Kan man räkna med att denna version är den "riktiga slutgiltiga pr1.1" med stöd för 4G osv? o som är tänkt att komma feb/mars?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Det blev en till slut Kunde inte hålla mig!

Spännande att byta OS!!!!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Tydligen så planerar Nokia en ny Lumia 920 år 2013, i aluminum och tunnare.

http://www.theverge.com/2013/1/3/3831420/nokia-catwalk-future...

Skrivet av crisscross:

PANG! Nu kom Portico upp för svenska varianten på Nokias servrar!!!!
http://bayimg.com/naiGgaaeC
Laddar hem och flashar på en gång!

Hur får man den utan att flasha? Kommer den automatiskt uppdatera annars?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Grymt, en undran, när man uppgraderar försvinner alla appar/musik/bilder man har i mobilen?
Kan man räkna med att denna version är den "riktiga slutgiltiga pr1.1" med stöd för 4G osv? o som är tänkt att komma feb/mars?

Om dy flashar försvinner allt, jag kör refurbish med Multi Software Updater just nu..rapport om resultat inom kort.
Spännande!
http://bayimg.com/nAiJGAAEc

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Tydligen så planerar Nokia en ny Lumia 920 år 2013, i aluminum och tunnare.

http://www.theverge.com/2013/1/3/3831420/nokia-catwalk-future...

Hur får man den utan att flasha? Kommer den automatiskt uppdatera annars?

Jag hoppas om att de tänker göra nästa generation i höst, annars gråter jag!

Permalänk
Medlem

Börjar bli sjukt less, förbokade min på Mediamarkt i umeå men telefonjäveln har fortfarande inte kommit... börjar bli så jävla satans förbannad nu... Ligger jag ute med pengar när dom garanterade mig ett datum för ungefär en månad sedan...

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk

Ojdå, glömde att ta en säkerhetskopia, nåja kör på den senaste från 30:e december...nu är den snart igång!
Edit: Tar längre tiod att återställa inställningarna än att flasha telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

min dataanslutning är avstängd, kör bara på wifi för tillfället eftersom mitt simkort inte har aktiverats ännu :/

Vad använder du för batteriapp nu? Använder själv "Battery tile & log". Har avinstallerat vissa appar som what'sapp och skype, resterande verkar det inte vara några problem med om man ska lita på app recensioner :/

samma har jag nu,hade en annan förut som mumsade ström,har Skype,men inte aktivt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

Om dy flashar försvinner allt, jag kör refurbish med Multi Software Updater just nu..rapport om resultat inom kort.
Spännande!
http://bayimg.com/nAiJGAAEc

Spännande minst sagt, jag följer din flash o update.. Jag är beredd att göra en flash om det gick smidigt för din del... tog tydligen 10h för någon här inne på forumet o det tänker inte jag lägga ner på en flash
Skulle uppskattas om du berättar hur du upplever nya uppgraderingen om den stödjer 4G osv och om kamera blivit bättre på autofocus biten om bilderna blir mer krispiga o skarpare ..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Spännande minst sagt, jag följer din flash o update.. Jag är beredd att göra en flash om det gick smidigt för din del... tog tydligen 10h för någon här inne på forumet o det tänker inte jag lägga ner på en flash
Skulle uppskattas om du berättar hur du upplever nya uppgraderingen om den stödjer 4G osv och om kamera blivit bättre på autofocus biten om bilderna blir mer krispiga o skarpare ..

Allt gick bra, nu laddar den hem alla appar igen, kommer ta ett tag. Har tagit foton före och efter men tyvärr inte i dagsljus (inte så mycket av den varan här uppe i norr just nu).
En rolig grej jag upptäckte direkt som jag är osäker på om den gjorde tidigaret: Den stöder 5 GHz wifi, hittade mitt 5 GHz-nätverk direkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

Allt gick bra, nu laddar den hem alla appar igen, kommer ta ett tag. Har tagit foton före och efter men tyvärr inte i dagsljus (inte så mycket av den varan här uppe i norr just nu).
En rolig grej jag upptäckte direkt som jag är osäker på om den gjorde tidigaret: Den stöder 5 GHz wifi, hittade mitt 5 GHz-nätverk direkt!

Trevligt minst sagt... En sak som jag sätt på diverse videos när man flashar,är att man ska hålla NER olika kommandon på sido knapparna på telefonen för att restarta osv? Det fick du också göra? Är dålig på dom olika sido kommandona

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Trevligt minst sagt... En sak som jag sätt på diverse videos när man flashar,är att man ska hålla NER olika kommandon på sido knapparna på telefonen för att restarta osv? Det fick du också göra? Är dålig på dom olika sido kommandona

Använder du Multi Software Updater i offlineläge behöver du inte göra nåt, ladda bara hem firmwaren, öppna Multi Software Updater, koppla in telefonen och klicka på "Start All", sen sköter allt sig själv!

Edit Nu flashade jag ju inte till nån annan variant än den jag har så jag vet inte om det funkar om man ska flasha till ngn annan variant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

Använder du Multi Software Updater i offlineläge behöver du inte göra nåt, ladda bara hem firmwaren, öppna Multi Software Updater, koppla in telefonen och klicka på "Start All", sen sköter allt sig själv!

Edit Nu flashade jag ju inte till nån annan variant än den jag har så jag vet inte om det funkar om man ska flasha till ngn annan variant.

Va bra, precis i min smak... Blir nog en flash framöve ...skulle vara roligt o höra vad som är nytt,så som 4G osv... Och hur du upplever batteritiden/ telefonen nu efter uppgraderingen...
Vad menar du förresten med? "Nu flashade jag ju inte till nån annan variant än den jag har så jag vet inte om det funkar om man ska flasha till ngn annan variant"

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Va bra, precis i min smak... Blir nog en flash framöve ...skulle vara roligt o höra vad som är nytt,så som 4G osv... Och hur du upplever batteritiden/ telefonen nu efter uppgraderingen...
Vad menar du förresten med? "Nu flashade jag ju inte till nån annan variant än den jag har så jag vet inte om det funkar om man ska flasha till ngn annan variant"

Alltså jag har en 059Q9H4 (vit) , nya firmvaren som dök upp idag är till den. (kom även till de andra färgerna och slutar då på H2,H3 eller H5)

Permalänk

...4G finns fortfarande att välja, tyvärr har jag en km till närmaste område med 4G så jag kan ej kommentera om det funkar förrän i morrn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

Alltså jag har en 059Q9H4 (vit) , nya firmvaren som dök upp idag är till den. (kom även till de andra färgerna och slutar då på H2,H3 eller H5)

aha, okej då är jag med... Jag har en svart,kanske inte finns någon update? Själva firmvaren borde väl ha samma funktion till samtliga telefoner? Så om jag har en svart tele så kanske jag ställs inför en helt annan uppgraderings fas?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Avstängd

Håller på att flasha min nu. Återkommer om 4G och andra intryck.

Permalänk

Precis flashat in den Svenska versionen av den nya uppdateringen.
Ett tips till er som inte får flashningen att fungera är att testa en annan USB port. Jag använde en USB3 port vilket gjorde att datorn inte riktigt ville få kontakt med telefonen. Bytte till en USB2 port och allt fungerade direkt.

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

aha, okej då är jag med... Jag har en svart,kanske inte finns någon update? Själva firmvaren borde väl ha samma funktion till samtliga telefoner? Så om jag har en svart tele så kanske jag ställs inför en helt annan uppgraderings fas?

Svarta finns också...det är H5

Permalänk
Permalänk
Medlem

4G fungerar bra med den nya fw.

Permalänk

Lite info om att uppdatera (via refurbish i Multi Software Updater):
Tar du en säkerhetskopia får du tillbaka alla appar, dina konton finns kvar men du måste mata in lösenorden igen.
Startskärmen går tilbaks till originalinställningarna liksom alla andra inställningar.
Allt känns riktigt bra, vet inte om det är placebo men det känns som att telefonen är ännu rappare i scrollning etc.

Permalänk
Avstängd

Angående färgval på firmware-filerna; enda skillnaden ska vara att den färgen man väljer får man även på bootloggan, dvs. den bilden som syns en snabbis när man startar telefonen och Windows Phone-loggan syns. Endast kosmetika alltså.

OBS. Inte 100% på detta men nästan.

Permalänk

Till er som har köpt era L920 på elgiganten!

Ni alla kan gå in och få 500 kr i kompensation pga problemen med 4G!
Var själv inne igår och fick 500 kr kontant

Här har ni anledningen till varför jag alltid handlar på elgiganten

Permalänk

Ok, fick lite problem. Tror det beror på att jag stängde av innan alla appar återställts. Nu har jag ett gång ikoner där det står:
Hämtar applikation. Åtgärd krävs tryck här. När man trycker står: "Ett problem uppstod när begäran skulle slutföras. Försök igen senare. Felkod 8000fff"
Klickr man på försök igen återkommer felet efter en sekund. Suck! Måste kanske flasha om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Till er som har köpt era L920 på elgiganten!

Ni alla kan gå in och få 500 kr i kompensation pga problemen med 4G!
Var själv inne igår och fick 500 kr kontant

Här har ni anledningen till varför jag alltid handlar på elgiganten

OMG, haha? Hur fick du reda på detta? Någon hemsida?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753