Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Tjena..
Har haft min lumia ett tag nu och är mycket nöjd.

Har dock ett problem. Ibland när man känner för att använda den så vill den inte. Man trycker på låsknappen men inget händer. Man kan trycka på vilken knapp som helst utan att nåt händer. Man skulle kunna tro att den har stängt av sig. Problemet är att den inte går att starta på vanligt vis utan man måste köra softreset d.v.s. volym ner+låsknappen.

Någon som har nån aning om vad som kan vara knas?

Permalänk
Medlem

Fan vad jag börjar bli kär i min Lumia och JBL, sååå niiice att man kan flytta runt den utan sladd.
Har den vid soffan, tekopp i handen, iPaden i andra, skön mix med Nokia Music och hunden slaggar på mina fötter. Livskvalité

Gjorde mix med Håkan, weeping och Lemarc, helt crazy-bra låtar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrittMuske:

Ni som beställt via Tele2 har ni hört något om era laddningsplattor?

Ringde idag dom har inte fått dom ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Fan vad jag börjar bli kär i min Lumia och JBL, sååå niiice att man kan flytta runt den utan sladd.
Har den vid soffan, tekopp i handen, iPaden i andra, skön mix med Nokia Music och hunden slaggar på mina fötter. Livskvalité

Gjorde mix med Håkan, weeping och Lemarc, helt crazy-bra låtar.

Tycker också att Nokia Music är guld. När jag bara vill lyssna på något så räcker det bra med att välja Mix. Och jag tror att många enbart använder t.ex spotify till att lyssna på topplistan. Och då ser jag ingen anledning till att betala (topplistan finns i Nokia Music också)? Om det är en speciell artist jag vill lyssna på så brukar jag oftast ha det på mp3 (köpt på någon butik).

Att lyssna på mixarna är också bra till för att hitta nya saker som man inte visste fanns.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrittMuske:

Ni som beställt via Tele2 har ni hört något om era laddningsplattor?

Jag köpte min när den kom ut i tele2 butik, köpte kontant och behöll gamla tele2 abonnemanget. Får vi laddningsplatta eller vad menar du? Jag har nog missat nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigbandit:

Prova soft reset. Håll in Volym ner och powerknappen.

Du kan också prova volym upp sen volym ner sen kamera knappen sen powerknappen.

fungerar ej

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

... Och att jag saknar lite småfunktioner...

Vad för småfunktioner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Tycker också att Nokia Music är guld. När jag bara vill lyssna på något så räcker det bra med att välja Mix. Och jag tror att många enbart använder t.ex spotify till att lyssna på topplistan. Och då ser jag ingen anledning till att betala (topplistan finns i Nokia Music också)? Om det är en speciell artist jag vill lyssna på så brukar jag oftast ha det på mp3 (köpt på någon butik).

Att lyssna på mixarna är också bra till för att hitta nya saker som man inte visste fanns.

håller med, jag valde wimp music för att testa på men deras app buggar en del ändå men det är förståeligt också.

kommer nog bara köra Nokia music, om nu man vill leta upp en låt funkar youtube alldeles utmärkt. När Spotify har en fullt fungerande och bra app så kanske jag testar deras app å kanske börjar prenumerera igen.

men som ni säger, man klarar sig gott å väl på Nokia music

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ari_Gold:

Vad för småfunktioner?

T.ex ordentliga notifikationer & möjligheten att stänga program under översikten i mulitasking läget (även en "stäng alla" funktion). Internet Explorer borde även kunna stängas ner med ett knapptryck istället för att trycka bakåt i historiken (ok, man gå in på flikar och stänga alla fönster först, men lite onödigt meck enligt mig).

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

håller med, jag valde wimp music för att testa på men deras app buggar en del ändå men det är förståeligt också.

Vad för buggar har du hittat? Den enda jag egentligen hittat är att den ibland stänger den gamla sessionen och startar en ny när man minimerat Wimp och sedan startar Wimp genom att trycka på Tilen istället för att använda multitaskmenyn. När det händer spelas den musik man hade igång fortfarande men inget finns under "Nu spelas" så man måste starta en låt och pausa den för att få bort musiken.

Tycker Wimp fungerar riktigt bra faktiskt och saknar inte Spotify alls. Använder även Wimp på datorn hemma nu.

Permalänk
Medlem

Allt funkar helt ypperligt,solid som ett cementblock,batteri hm hela dan igår och f.n. 86% tappade 2%under natten. Kameran behöver jag träna på, en del blir kanon och somliga medel (handhavande)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Allt funkar helt ypperligt,solid som ett cementblock,batteri hm hela dan igår och f.n. 86% tappade 2%under natten. Kameran behöver jag träna på, en del blir kanon och somliga medel (handhavande)

du verkar ha fått ett bra batteri, jag och min polare har stora problem. Förlorar 10 % över natten på standby :s

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk

Ok

Skrivet av knaz:

Av dom som jag känner har en haft problem vilket löstes med en softreset. Så det verkar enligt min mening inte vara något större problem. Kan inte svara angående updaten då jag inte fått min ännu och inte haft så mycket facetime med luren själv än.

Så då verkar det vara ett ickeproblem då, vad skönt.

Nu skall iPhonen (plural är en bitch engelska-svenska) säljas och en Nokia 920 inhandlas.
Tror att jag sett varenda svensk artikel om denna lur nu, och engelsktalande reviews på tuben.

Bekymret är lagret hos de svenska återförsäljarna. Vissa skriver den 10/1-2013 andra någon annan dag. Vet inte Nokia när telefonerna skeppas ut?
Jag vill inte vara telefonlös i 10 dagar eller så då jag har barn. Har heller inte råd att lägga ut nästan 5.500kr utan att ha sålt telefon nr 1.

Frågan: vet ni om någon webshop har den svarta eller gula i lager?
Fråga 2:Är Nokia music "brett"? Finns till exempel Babyshambles?

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

du verkar ha fått ett bra batteri, jag och min polare har stora problem. Förlorar 10 % över natten på standby :s
Skickades från m.sweclockers.com

Inatt tappade jag från 37-38% ner till 29%, 8-9%, brukar tappa runt 5-6% i vanliga fall, huhm.. Är inte helt nöjd med batteritiden, får minst ladda den varannan dag och då använder jag den inte så mycket...

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

du verkar ha fått ett bra batteri, jag och min polare har stora problem. Förlorar 10 % över natten på standby :s

Skickades från m.sweclockers.com

Kör du 4G är det inget konstigt med att tappa 10% under natten beroende på signalstyrka med mera.

Jag har tappat från 100% till 80% på 6 timmar idag, dock har 4 av dem bestått av att jag streamar musik via 4G så jag är rätt nöjd, kanske borde sätta på WiFi och se om det drar mindre.

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Kör du 4G är det inget konstigt med att tappa 10% under natten beroende på signalstyrka med mera.

Nej jag här inte 4g igång, mitt simkort aktiveras inte förrän om 4 dagar :/ Har stängt av allt onödigt och sett över vilka appar som jag vill ha körandes i bakgrunden men fortfarande bedrövlig batteritif, tänker inte gå in på hur det är när man använder telefonen då är den ÄNNU sämre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

Nej jag här inte 4g igång, mitt simkort aktiveras inte förrän om 4 dagar :/ Har stängt av allt onödigt och sett över vilka appar som jag vill ha körandes i bakgrunden men fortfarande bedrövlig batteritif, tänker inte gå in på hur det är när man använder telefonen då är den ÄNNU sämre

Skickades från m.sweclockers.com

Då är det lite jobbigt, säker på att du satt 3G som högsta hastighet i inställningarna? min drar typ typ 0.75% per timme vid standby när jag har på 4G så det känns skumt att din drar så mycket mer i standby.

Permalänk
Medlem

Alla som inte har köpt nå skyddsfodral/skal till sin Lumia så gör det innan ni får ångra det som jag. Drog på arslet ute på gatan eller "hockeyrinken" vad man nu vill kalla det. Luren drog i backen från 30-40 cm och landade på kameraknapps sidan. Små repor, kameraknappen trycktes in och sprack på mitten. Skärmen frös fast. Får inte ens av luren nu. Bra start på året haha..

Köp skal! Ordentliga skal eller fodral.

Luren tål inte ett jävla skit om ni tappar den.

Permalänk
Skrivet av zajkeN:

Alla som inte har köpt nå skyddsfodral/skal till sin Lumia så gör det innan ni får ångra det som jag. Drog på arslet ute på gatan eller "hockeyrinken" vad man nu vill kalla det. Luren drog i backen från 30-40 cm och landade på kameraknapps sidan. Små repor, kameraknappen trycktes in och sprack på mitten. Skärmen frös fast. Får inte ens av luren nu. Bra start på året haha..

Köp skal! Ordentliga skal eller fodral.

Luren tål inte ett jävla skit om ni tappar den.

Det beror alltid på hur den landar! Samma sak gäller vilken telefon som helst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

Nej jag här inte 4g igång, mitt simkort aktiveras inte förrän om 4 dagar :/ Har stängt av allt onödigt och sett över vilka appar som jag vill ha körandes i bakgrunden men fortfarande bedrövlig batteritif, tänker inte gå in på hur det är när man använder telefonen då är den ÄNNU sämre

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas verkligen ni får ordning på era bekymmer, en sak som jag fick ändra på för några veckor sedan var batteriappen! den som jag hade innan drog grymt med batteri, annars har jag inget speciellt av utom autocheck på mailkontona, det känns onödigt att ha igång utanför hemmanätet , om jag inte just nu och här måste checka då är det ju bara trycka sync. Men förutom det är nog allt igång ,dock inte 4g då jag ingen täckning har här. Men om något så kolla runt lite efter alternativa appar till det du har, en del verkar lite "dåligt"?? skrivna, naturligtvis beroende på vad man frågar efter, jag dissar ingen appskrivare utan väljer till och bort av skäl som passar mig bäst.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av zajkeN:

Alla som inte har köpt nå skyddsfodral/skal till sin Lumia så gör det innan ni får ångra det som jag. Drog på arslet ute på gatan eller "hockeyrinken" vad man nu vill kalla det. Luren drog i backen från 30-40 cm och landade på kameraknapps sidan. Små repor, kameraknappen trycktes in och sprack på mitten. Skärmen frös fast. Får inte ens av luren nu. Bra start på året haha..

Köp skal! Ordentliga skal eller fodral.

Luren tål inte ett jävla skit om ni tappar den.

Varför skulle jag vilja ha ett fult skal på min telefon? Känns onödigt att köpa en telefon och gömma din i ful plast. Får se till att vara försiktig med telefonen och om olyckan är framme är det bara att ta det på hemförsäkringen så får man en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zajkeN:

Alla som inte har köpt nå skyddsfodral/skal till sin Lumia så gör det innan ni får ångra det som jag. Drog på arslet ute på gatan eller "hockeyrinken" vad man nu vill kalla det. Luren drog i backen från 30-40 cm och landade på kameraknapps sidan. Små repor, kameraknappen trycktes in och sprack på mitten. Skärmen frös fast. Får inte ens av luren nu. Bra start på året haha..

Köp skal! Ordentliga skal eller fodral.

Luren tål inte ett jävla skit om ni tappar den.

Här är bra skydd: http://www.dustinhome.se/product/5010308813/krusell-hector-va...

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Om man ska byta telefonen i butik, glöm inte bort att ta med kartongen från din lägenhet medans du besöker dina föräldrar i staden butiken ligger i. Crap >.< Dom skulle kolla om det gick att fixa på något sätt, annars så får jag byta någon annan dag

Även om jag frågat långt bak i tråden så frågar jag igen, någon som vet någon butik som säljer passande (till storlek) påsar man kan ha som skyddar mot repor. Kraven är att påsen ska vara tunn så att den inte blir större i fickan, att man lätt kan glida upp telefonen ur påsen och att den inte ska vara elastisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Varför skulle jag vilja ha ett fult skal på min telefon? Känns onödigt att köpa en telefon och gömma din i ful plast. Får se till att vara försiktig med telefonen och om olyckan är framme är det bara att ta det på hemförsäkringen så får man en ny.

Saken är väl mer den att alla tappar luren nån gång. På ett eller annat sätt. Jag är själv en överdrivet försiktig person när det kommer till mina tekniska prylar.
Jag har aldrig haft en telefon som pajat fullständigt efter ett tapp. Inte ens efter flera.

Givetvis, jag kanske hade maximal jävla otur och den träffade precis fel när den landa. Kanske, eller så går den bara sönder lätt?
Hur som hade jag önskat att jag hade fått infon om att köpa the biggest badest cover möjligt samtidigt som jag köpte luren. Aldrig hänt med någon telefon innan, och då va min första telefon en Motorola Micro Tac för 20 år sen. Så har brukat ett x antal telefoner under åren som gått.

Alla fan boys kan ta och softa ner ett par hekto. Världens bästa lur utan tvekan på alla andra jävla möjliga sätt. Men som sagt, ett tips innan nån annan drar på arslet ute på gatorna, ha för fan ett skyddsskal.

over and out

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Då är det lite jobbigt, säker på att du satt 3G som högsta hastighet i inställningarna? min drar typ typ 0.75% per timme vid standby när jag har på 4G så det känns skumt att din drar så mycket mer i standby.

min dataanslutning är avstängd, kör bara på wifi för tillfället eftersom mitt simkort inte har aktiverats ännu :/

Skrivet av Tuxsux:

Hoppas verkligen ni får ordning på era bekymmer, en sak som jag fick ändra på för några veckor sedan var batteriappen! den som jag hade innan drog grymt med batteri, annars har jag inget speciellt av utom autocheck på mailkontona, det känns onödigt att ha igång utanför hemmanätet , om jag inte just nu och här måste checka då är det ju bara trycka sync. Men förutom det är nog allt igång ,dock inte 4g då jag ingen täckning har här. Men om något så kolla runt lite efter alternativa appar till det du har, en del verkar lite "dåligt"?? skrivna, naturligtvis beroende på vad man frågar efter, jag dissar ingen appskrivare utan väljer till och bort av skäl som passar mig bäst.

Vad använder du för batteriapp nu? Använder själv "Battery tile & log". Har avinstallerat vissa appar som what'sapp och skype, resterande verkar det inte vara några problem med om man ska lita på app recensioner :/

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av zajkeN:

Saken är väl mer den att alla tappar luren nån gång. På ett eller annat sätt. Jag är själv en överdrivet försiktig person när det kommer till mina tekniska prylar.
Jag har aldrig haft en telefon som pajat fullständigt efter ett tapp. Inte ens efter flera.

Givetvis, jag kanske hade maximal jävla otur och den träffade precis fel när den landa. Kanske, eller så går den bara sönder lätt?
Hur som hade jag önskat att jag hade fått infon om att köpa the biggest badest cover möjligt samtidigt som jag köpte luren. Aldrig hänt med någon telefon innan, och då va min första telefon en Motorola Micro Tac för 20 år sen. Så har brukat ett x antal telefoner under åren som gått.

Alla fan boys kan ta och softa ner ett par hekto. Världens bästa lur utan tvekan på alla andra jävla möjliga sätt. Men som sagt, ett tips innan nån annan drar på arslet ute på gatorna, ha för fan ett skyddsskal.

over and out

Om du är så försiktig med telefonen så skulle du tyvärr inte tappa telefonen så mycket som jag förstår när jag läser din text.

Jag skulle kalla mig själv inte försiktig alls, men har endast tappat min gamla Iphone 3GS ett fåtal gånger, och den har överlevt alla, även den värsta som jag kan lova borde varit slutet för den. Den tog istället för glapp i hårdvaran, ett bra tag efter massa markträffar. Möjligtivs connections men den tog många smällar.

Även om jag tar en risk med att inte ha skydd, så tänker jag absolut inte ha ett skydd som sitter på hela tiden. Det längsta jag kan sträcka mig (och ska) är en mikrofiber påse för att skydda mot repor, men det kommer knappast skydda mot fall. Vill inte förstöra känslan som man har med telefonen, för hela försvinner med skydd.

Permalänk

Någon mer som har problem med att Facebook appen ifrån microsoft inte skickar några notificationer till mobilen.
Min facebook app syns dessutom inte i inställningar->program->bakgrundsaktiviteter för den ska väl komma upp där och stå tillåten?

Meddelande appen är ju dessutom lite konstig när man ska skicka via facebook vissa meddelande skickas inte och vissa meddelande tas inte emot.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Hej!

Blir man nöjd om man köper denna telefonen? Är ni nöjda?

Läser man tråden är det väldigt mkt: Jag är nöjd MEN. Sen så skrivs det om någon bugg, om batteriet, byggkvaliteten med mera.

Köpte en Nexus 4 som jag gjorde retur på pga fel och nu vet jag inte hur jag ska göra. Gillar Android men börjar kunna det nu och vore kul att pröva något annat.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Blir man nöjd om man köper denna telefonen? Är ni nöjda?

Läser man tråden är det väldigt mkt: Jag är nöjd MEN. Sen så skrivs det om någon bugg, om batteriet, byggkvaliteten med mera.

Köpte en Nexus 4 som jag gjorde retur på pga fel och nu vet jag inte hur jag ska göra. Gillar Android men börjar kunna det nu och vore kul att pröva något annat.

Mvh J

Det är en väldigt stabil telefon, men som med all elektronik och mjukvara kommer det alltid att finnas problem, men kan rekomendera att du går in i någon butik o känner på telefonen om du har möjlighet. Personligen tycker jag det är en riktigt skön lur och WP8 är ett rätt så nice os när man väll kommer in i det, lite högre inlärningskurva än dom andra mobila OS tycker jag, men det är värt det.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Vill tipsa alla som inte är med i Facebook-gruppen för Windows Phone att gå med. Finns mycket information och bra diskussioner där:

https://www.facebook.com/groups/visomgillarwindowsphone/