Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Äger du ingen Laptop, Surfplatta eller Mobiltelefon ?

Ingen Laptop eller surfplatta, men har en iPhone 4s, men läsa en PDF på 115 sidor på en 4" skärm känns sådär, dessutom är ju förstärkaren ingen "enkel" sak att ställa in första gången, inte direkt som att använda sig av en BluRay-spelare eller liknande där man kollar först i manualen om man nu skulle undra över nått.

http://docs.pioneer.eu/Manuals/VSX_923_K_ARC8223_manual/?Forc...

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Yamaha HTR-2866 Svart surroundreceiver 1485:- helgkampanj på Ljudfokus och BRL
http://www.ljudfokus.se/produkt/yamaha-htr-2866-svart-receive...
http://www.brl.se/sv/artiklar/yamaha-htr-2866-svart.html

5.1
HDMI 4/1
4K pass through
3D stöd
Många blinkande lampor

http://www.ljudfokus.se/bilder/yamaha-htr-2866.jpg

Såg detta tips.

Är denna reciever något att ha?

Jag har inte ägt en reciever förut men funderar på att skaffa en. Jag är inte särskilt kräsen när det kommer till ljud, jag är rätt nöjd med ljudet från min TV (Vilket säger en del om mig)

Jag har speldator, HTPC och digitalbox kopplat till TVn så 4 HDMI-ingångar ska räcka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Yamaha HTR-2866 Svart surroundreceiver 1485:- helgkampanj på Ljudfokus och BRL
http://www.ljudfokus.se/produkt/yamaha-htr-2866-svart-receive...
http://www.brl.se/sv/artiklar/yamaha-htr-2866-svart.html

5.1
HDMI 4/1
4K pass through
3D stöd
Många blinkande lampor

http://www.ljudfokus.se/bilder/yamaha-htr-2866.jpg

Vill bara ge dig cred för din insats i Fyndtråden!
Alltid bra med information, länkar och de kompletterande bilderna är pricken över "i:et"!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, tycker folk verkligen detta är så hemskt?
Ärligt talat, själv kollar jag oftast engelska instruktionerna även om det hänger med svenska. Oddsen är ju antagligen högre att instruktionerna ursprungligen skrevs på engelska, eller att de åtminstone kostat på nån spänn på översättningen till engelska, vilket oftast gör dem mer lättförståeliga.

Det är inte "så hemskt", inte som cancer, fuktskador i källaren eller orkan på solsemestern, men om jag köper en vara som ursprungligen (enligt säljaren) har kostat närmare 6000 kr så bör en instruktionsbok på svenska ingå. Vi är inte ett tvåspråkigt land, trots att många läser/talar en knagglig/hyfsad engelska. Men en mycket anvancerad produkt som en hemmabioförstärkare (som är mer eller mindre omöjlig att använda utan manual, i alla fall till en början) bör ha en bra handbok så att man kan få ut det mesta möjliga av den. Dessutom finns ju manualen på svenska, det är bara Pioneer som väljer att inte bifoga den, förmodeligen för att produkten är avsedd för den danska/finska marknaden. Att läsa en manual på flera hundra sidor är inte heller lika lätt på en skärm som på papper. Inte heller har jag en dator i vardagsrummet där hemmabioförstärken står.

Jag läser också hellre instruktioner på engelska i fall det är originalspråket, men ibland är apparaten (mobiltelefonen/hemmabioförstärkaren) inställd på ett annat språk i menyerna, tex svenska. Då är det bara förvillande att läsa instruktioner på engelska.

Jag vill hävda med emfas att säljaren bör alltid bifoga en bruksanvisning på svenska, eller upplysa om att en sådan saknas, före köpet. Eller berätta att bara en PDF-fil finns att ladda ner. Då är det upp till köparen att välja.

PS, NetOnNet har skickat en utskrift på svenska av PDF-filen, dessutom 100% större än "originalmanualen" på danska/finska som var oläsbar. Tack för det NetOnNet!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Superolle:

Vill bara ge dig cred för din insats i Fyndtråden!
Alltid bra med information, länkar och de kompletterande bilderna är pricken över "i:et"!

Tack, kul att det uppskattas.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Avstängd

hur bra är den där Samsung TV från elgiganten? duger den till film/sport tittande?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

hur bra är den där Samsung TV från elgiganten? duger den till film/sport tittande?

40" känns rätt litet..

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Yorg:

40" känns rätt litet..

Det är väl lite mer relativt, än litet. Jag har en lägenhet på 45kvm med ett vardagsrum på c:a 16kvm (uppskattat), och man sitter kanske 2-3 m från TVn. 40" känns nästan enormt. Kan inte tänka mig och hämga en 50tummare på väggen i lilla lägenheten, skulle få ont i nacken när jag kollar runt på skärmen...

Till f.d. föräldrarnas hus utanför stan har jag "fyndat till mig" en sony bravia på 79 tum. Den försvann nästan i vardagsrummet som är ett vardagsrum/matsal (ingen vägg emellan) som är nästan två gånger större en hela min lägenhet.

Så ja, det är ganska relativt det där med storlekar på skärm.

P.S. Någon annan som minns när man satt och glodde på en 24tums tjock TV och när man sa att dessa var enorma, och att alla fotbollsmatcher och filmer såg fantastiskt ut på dem?

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

Det är väl lite mer relativt, än litet. Jag har en lägenhet på 45kvm med ett vardagsrum på c:a 16kvm (uppskattat), och man sitter kanske 2-3 m från TVn. 40" känns nästan enormt. Kan inte tänka mig och hämga en 50tummare på väggen i lilla lägenheten, skulle få ont i nacken när jag kollar runt på skärmen...

Till f.d. föräldrarnas hus utanför stan har jag "fyndat till mig" en sony bravia på 79 tum. Den försvann nästan i vardagsrummet som är ett vardagsrum/matsal (ingen vägg emellan) som är nästan två gånger större en hela min lägenhet.

Så ja, det är ganska relativt det där med storlekar på skärm.

P.S. Någon annan som minns när man satt och glodde på en 24tums tjock TV och när man sa att dessa var enorma, och att alla fotbollsmatcher och filmer såg fantastiskt ut på dem?

60" på 2,5 meters avstånd i en lägenhet på 25 kvm funkar fint. Tog kanske en timmes filmtittande innan man vant sig. För liten bild är skitjobbigt, för stor är nästan omöjligt.

Permalänk

"Alina har kampanj på Seagate 600 Series SATA III 2,5" SSD - 480GB igen 1699.- inkl frakt"

Hur var det nu igen, går Alina att lite på? har läst ganska mycket klagomål gällande dom.. Både när det gäller varor, och beställningar. eller är det bara jag som har uppfattat dom fel?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av VeryMadMeatball:

"Alina har kampanj på Seagate 600 Series SATA III 2,5" SSD - 480GB igen 1699.- inkl frakt"

Hur var det nu igen, går Alina att lite på? har läst ganska mycket klagomål gällande dom.. Både när det gäller varor, och beställningar. eller är det bara jag som har uppfattat dom fel?

Alina går att lita på.
Jag har själv köpt där flertalet gånger, snabbt skickat och härlig kundservice (via mail i mitt fall).

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

"Alina har kampanj på Seagate 600 Series SATA III 2,5" SSD - 480GB igen 1699.- inkl frakt"

Hur var det nu igen, går Alina att lite på? har läst ganska mycket klagomål gällande dom.. Både när det gäller varor, och beställningar. eller är det bara jag som har uppfattat dom fel?

Ja det är bara du som har uppfattat dem fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Alina går att lita på.
Jag har själv köpt där flertalet gånger, snabbt skickat och härlig kundservice (via mail i mitt fall).

Skrivet av Bakgrund:

Ja det är bara du som har uppfattat dem fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter bra kan vara jag som har blandat ihop dem med något annat företag.. iaf, tackar för er rättning

Permalänk
Medlem

Helt sanslöst vad billigt det är att köpa en stor tv idag.

Permalänk
Medlem

Jag testade att köpa BF4 till PC från Elgiganten men det enda "fraktalternativ" som kommer upp är collect@store, så med andra ord verkar det kört att kunna köpa spelet för 149:- om man som jag bor i en stad där Elgiganten aldrig verkar erbjuda collect@store.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Klumpeduns:

Jag testade att köpa BF4 till PC från Elgiganten men det enda "fraktalternativ" som kommer upp är collect@store, så med andra ord verkar det kört att kunna köpa spelet för 149:- om man som jag bor i en stad där Elgiganten aldrig verkar erbjuda collect@store.

Det finns Collect@Store i Uddevalla... El-Giganten här är ju enormt stort nu.

Ahh, såg att det inte fanns med i listan där, de kanske inte har det på lager då

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det finns Collect@Store i Uddevalla... El-Giganten här är ju enormt stort nu.

Ahh, såg att det inte fanns med i listan där, de kanske inte har det på lager då

Enda gången jag har lyckats få något på collect@store i Uddevalla var för kanske fyra-fem år sedan när jag köpte WoW. Och som du sa, nu är de ju riktigt stora men det är andra gången jag har testat om det går att få en vara på collect@store sedan de flyttade och än så länge har det inte gått.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Angående elgigantens specialpriser imorgon pga ny logga, gäller det även online tro? Jag skulle gissa icke då det säger start 8.00 men hittar inget specifikt som "endast butik" eller så. Är sjukt sugen på 50-55" TV men kan ej, och har ej lust, att trängas med vilda människor vid närmaste elgiganten.

Permalänk
Medlem

Någon som vet något om den där LG-teven på Elgiganten (http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55LB620V/lg-55-... Hittar inga recensioner på den. Något att ha?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Klumpeduns:

Enda gången jag har lyckats få något på collect@store i Uddevalla var för kanske fyra-fem år sedan när jag köpte WoW. Och som du sa, nu är de ju riktigt stora men det är andra gången jag har testat om det går att få en vara på collect@store sedan de flyttade och än så länge har det inte gått.

Skumt, har du testat att ringa?
Det kanske går bra att hämta i butik ändå.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

http://www.proshop.se/Haarddisk/Intel-520-SSD-Series-180GB-(B...

408:- för en 180GB SSD? Kan det verkligen stämma?

Edit: Lagt en beställning så vi får väl se om man får en SSD eller pengarna tillbaka.

Permalänk
Skrivet av effo:

Någon som vet något om den där LG-teven på Elgiganten (http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55LB620V/lg-55-... Hittar inga recensioner på den. Något att ha?

+1! Väldigt sugen jag med. Någon som vet något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillalex:

Kostar 699 för mig.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Produkten har tagit slut. Den går inte att beställa längre, därför ser den ut att vara dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Kostar 699 för mig.

Den kostade 299 när jag la upp den under dagens fynd

Permalänk
Skrivet av MagicLennart:

+1! Väldigt sugen jag med. Någon som vet något?

Köpte den i morse. Ej provat ännu.
Bra med passiv 3D (billiga glasögon när ungarna pajjar sönder dem).
Ingen smart-tv med nätverk (får köra valfri andriod-box istället tex).
Hög-kvalitativ IPS-panel.
50Hz, men man får inget annat i denna priklass med 55" passiv 3D, ett kap!

Permalänk
Skrivet av Centurion:

Köpte den i morse. Ej provat ännu.
Bra med passiv 3D (billiga glasögon när ungarna pajjar sönder dem).
Ingen smart-tv med nätverk (får köra valfri andriod-box istället tex).
Hög-kvalitativ IPS-panel.
50Hz, men man får inget annat i denna priklass med 55" passiv 3D, ett kap!

Tack!

Jag brukar koppla min dator direkt till TV:n inte förstått det smidiga med Smart-TV ännu, antar jag.
Jag funderar bara på det med 50hz, stör man sig på det? Jag har själv 60hz hemma men TV:n är ganska många år gammal nu, vet inte om det är skillnad när det är LED.

Tack för du tog dig tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagicLennart:

Tack!

Jag brukar koppla min dator direkt till TV:n inte förstått det smidiga med Smart-TV ännu, antar jag.
Jag funderar bara på det med 50hz, stör man sig på det? Jag har själv 60hz hemma men TV:n är ganska många år gammal nu, vet inte om det är skillnad när det är LED.

Tack för du tog dig tid.

Så vitt jag har förstått det är alla TVs, oavsett prisklass 50Hz, de som ligger på flera hundra använder någon mjukvara som målar upp bilderna som de borde se ut. Jag vet inte hur sant detta är, men det är det jag har läst av flera användare här på SweC. Jag köpte en 42" med 50Hz och då jag enbart använder den till film och serier (Som ändå ligger på ~24hz) så spelar det ingen roll.

Permalänk
Medlem

Ja, jag tycker i alla fall att 50Hz är riktigt äckligt då man är van vid högre.
Hade aldrig köpt en 50Hz-TV i dagsläget, det känns ju bara som konstant flimmer.

Permalänk

Träffade produktansvariga på LG idag. De sa att det var en helt okej tv. Finns bättre men för den prislappen är den bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se