Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv

Trevligt att Crucials MX100 512GB börjat röra sig lite neråt men närmare 1500kr vore mer optimalt. Får se vad övriga butiker svarar med.

Permalänk
Medlem

Tittade på Momentumlurarna och tänkte: fan vad billigt. Sen såg jag färgen.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thunderstruck:

http://www.dustinhome.se/product/5010797603/sennheiser-moment...

Sennheiser Momentum On-Ear - Special Edition 56% rabatt

990 Kr

Närmaste Konkurrent : 1480 :- kr

Förbannat synd att det inte var "Over-ear"

Skrivet av Ex3me:

Någon som har en som dom plockat isär, är det enkelt och vad finns i ?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av trollhattan:

Någon som har en som dom plockat isär, är det enkelt och vad finns i ?

Det ska väl vara hyfsat enkelt, det var i alla fall när jag köpte en liknande. Får vara lite försiktig runt kontakterna bara.

Det bör finnas en hårddisk i

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Någon som har en som dom plockat isär, är det enkelt och vad finns i ?

Tror det är en ST4000-något (?), om jag minns rätt. Kanterna är limmade, annars är det bara plast som håller ihop höljet. Tog mig 5 minuter att ta loss den, finns säkert någon video på nätet om du är osäker.

EDIT: ST4000DM000.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Någon som vet om moderkortet som länkades (GA-H81M-DS2) för 299 går att överklocka på? Vet ju att de har varit möjligt med uppdaterat BIOS på några billiga kort. Tänkte att det skulle funka bra med en Pentium Anniversiry Edition G3258 om man kan överklocka. Vad tror ni?

Enda jag hittar är detta test http://extremespec.net/gigabyte-ga-h81m-ds2-motherboard-revie...
Där verkar det ju som om det går att överklocka hyfsat. Men har svårt att hitta någon annan källa som bekräftar.

Edit: Verkar funka prima att överclocka med detta http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2389948
Slå till på det, phantecs kylare för 345 https://www.komplett.se/phanteks-ph-tc14pe-cpu-kylare-vit/805... och en g3258 och du kan bygga en hyfsad snabb speldator för 1000-2000kr mindre än med en i5a.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Vart tog inlägget vägen som tipsade om 12% rabatt på gymvaruhuset? Såg det igår kväll, men nu när jag ska beställa så finns det inte kvar...?
Nån vänlig själ som kan posta rabattkoden igen? Rabatten gällde ju bara idag lördag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlm100:

Vart tog inlägget vägen som tipsade om 12% rabatt på gymvaruhuset? Såg det igår kväll, men nu när jag ska beställa så finns det inte kvar...?
Nån vänlig själ som kan posta rabattkoden igen? Rabatten gällde ju bara idag lördag.

Skickades från m.sweclockers.com

Anledningen är förmodligen för att butiken och erbjudandet inte gäller dator-relaterade fynd. Det rör gymprodukter. Därför lär inte erbjudandet dyka upp igen.

Om du prenumererar på fynd-tråden så finns förmodligen mejlet kvar i din inkorg om du inte tagit bort det.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Tror det är en ST4000-något (?), om jag minns rätt. Kanterna är limmade, annars är det bara plast som håller ihop höljet. Tog mig 5 minuter att ta loss den, finns säkert någon video på nätet om du är osäker.

EDIT: ST4000DM000.

Tack, det var precis vad jag sökte. Dock kvarstår frågan om garantin på disken ryker när man plockar ur den ur sitt case, någon med erfarenhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Förbannat synd att det inte var "Over-ear"

Någon som har en som dom plockat isär, är det enkelt och vad finns i ?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av vacant:

Tack, det var precis vad jag sökte. Dock kvarstår frågan om garantin på disken ryker när man plockar ur den ur sitt case, någon med erfarenhet?

Fick precis veta från CDON att min 9 månader gamla hårddisk från Seagate inte kommer att lagas/ersättas på grund utav att jag plockat ur den ur plastkåpan. Spelade ingen roll hur mycket jag förklarade, de vägrade ersätta någonting som man brutit och öppnat upp.

Edit: Köp förövrigt inte Seagate diskar. Så jävla vidrigt dåliga är dom. Har två st som är mindre än ett år gamla, den ena är redan trasig och den andra visar samma symptom som den första hade innan den gick sönder. Högljudda är dom med.

Permalänk
Medlem

Det säger väl säg självt att det inte är någon garanti när man plockat i sär en produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

Fick precis veta från CDON att min 9 månader gamla hårddisk från Seagate inte kommer att lagas/ersättas på grund utav att jag plockat ur den ur plastkåpan. Spelade ingen roll hur mycket jag förklarade, de vägrade ersätta någonting som man brutit och öppnat upp.

Edit: Köp förövrigt inte Seagate diskar. Så jävla vidrigt dåliga är dom. Har två st som är mindre än ett år gamla, den ena är redan trasig och den andra visar samma symptom som den första hade innan den gick sönder. Högljudda är dom med.

Nä jag hade heller inte ersatt en produkt på garantin åt någon som tagit isär produkten hemma

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

Fick precis veta från CDON att min 9 månader gamla hårddisk från Seagate inte kommer att lagas/ersättas på grund utav att jag plockat ur den ur plastkåpan. Spelade ingen roll hur mycket jag förklarade, de vägrade ersätta någonting som man brutit och öppnat upp.

Edit: Köp förövrigt inte Seagate diskar. Så jävla vidrigt dåliga är dom. Har två st som är mindre än ett år gamla, den ena är redan trasig och den andra visar samma symptom som den första hade innan den gick sönder. Högljudda är dom med.

Vad söger seagate själva? Kolla om diskens serienr är reggat som ett helt paket eller om det är individuell serie för disken i sig.

http://www.seagate.com/support/warranty-and-replacements/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Maxfps fyller 10 år och har således 10% på hela sortimentet.

Rabattkod M10FPS

Tänkte slå till på ett par kontroller till Xbox one. Nedsatta till 449 kr / st. Men när man kommer till kassan så dras inte rabatten. Det är ju lite fult att skriva att det gäller hela sortimentet när det inte verkar gälla på redan nedsatta varor??

Permalänk
Medlem
Skrivet av vacant:

Tack, det var precis vad jag sökte. Dock kvarstår frågan om garantin på disken ryker när man plockar ur den ur sitt case, någon med erfarenhet?

Garantin hävs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel87:

Tänkte slå till på ett par kontroller till Xbox one. Nedsatta till 449 kr / st. Men när man kommer till kassan så dras inte rabatten. Det är ju lite fult att skriva att det gäller hela sortimentet när det inte verkar gälla på redan nedsatta varor??

Testade och fick 10% rabatt. Men på det har du fakturaavgift (19:-) + frakt (49:-) så då blir handkontrollen dyrare än om du köper den från exempelvis Electroworld (där har jag handlat både spel och handkontroller till PS4, så är mycket nöjd med dem och deras öppet köp vid försiktigt öppnade produkter).

Electroworld: 469:- (och öppet köp om du öppnar produkten försiktigt och inte förstör kartongen).
MaxFPS: 472:- (vet inte om de har öppet köp)

Just a thought

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Testade och fick 10% rabatt. Men på det har du fakturaavgift (19:-) + frakt (49:-) så då blir handkontrollen dyrare än om du köper den från exempelvis Electroworld (där har jag handlat både spel och handkontroller till PS4, så är mycket nöjd med dem och deras öppet köp vid försiktigt öppnade produkter).

Electroworld: 469:- (och öppet köp om du öppnar produkten försiktigt och inte förstör kartongen).
MaxFPS: 472:- (vet inte om de har öppet köp)

Just a thought

Tänkte köpa 2 st så att det lönar sig. 428 kr/st. Men nu fungerar det även med kortbetalning efter mitt mail jag skickade till de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

Fick precis veta från CDON att min 9 månader gamla hårddisk från Seagate inte kommer att lagas/ersättas på grund utav att jag plockat ur den ur plastkåpan. Spelade ingen roll hur mycket jag förklarade, de vägrade ersätta någonting som man brutit och öppnat upp.

Edit: Köp förövrigt inte Seagate diskar. Så jävla vidrigt dåliga är dom. Har två st som är mindre än ett år gamla, den ena är redan trasig och den andra visar samma symptom som den första hade innan den gick sönder. Högljudda är dom med.

Du borde nog byta PSU eller annan komponent om du har såna problem med diskar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Tror det är en ST4000-något (?), om jag minns rätt. Kanterna är limmade, annars är det bara plast som håller ihop höljet. Tog mig 5 minuter att ta loss den, finns säkert någon video på nätet om du är osäker.

EDIT: ST4000DM000.

Har plockat isär 5st, det är inget som är limmat, bara knäppfästen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/ProductList.aspx?lsmartsearch=Q=5010...

Grymma PSU's till grymma priser just nu @ Dustin.

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Sen när blev rm serien grym?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Sen när blev rm serien grym?

Vad är felet med den serien?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Mycket http://www.hardocp.com/article/2013/11/13/corsair_rm750_750w_...

Skrivet av Igelkott:

Vad är felet med den serien?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Sweet

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Vill någon admin vara så snäll och svara på varför mitt inlägg om Kompletts leet-week rabatter blev raderat från tips-tråden? Jag såg ingen annan som hade länkat till hela erbjudandet varken idag eller igår, så jag vet inte vad jag har gjort för fel.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Vill någon admin vara så snäll och svara på varför mitt inlägg om Kompletts leet-week rabatter blev raderat från tips-tråden? Jag såg ingen annan som hade länkat till hela erbjudandet varken idag eller igår, så jag vet inte vad jag har gjort för fel.

Regler
Ange vilken produkt/rea det handlar om. I fallet rea: ange exempel på fynd som ingår i kampanjen.
Ange vilket pris som gäller för varan
Ska vara lägsta pris.
Om möjligt: ange hur länge priset gäller.
Om möjligt: direktlänk till fyndet ska finnas med.
Digitala erbjudande på spel räknas ej som fynd. Det finns en tråd dedikerad till detta här.

Bara för att det är rea så betyder det inte att det ingår några fynd. Skulle att det var därför ditt inlägg försvann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODalis:

Det där måste ju typ ses som normalpriset. 499, det vore ett fynd.

Med andra ord, rabatter har diminishing returns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Vill någon admin vara så snäll och svara på varför mitt inlägg om Kompletts leet-week rabatter blev raderat från tips-tråden? Jag såg ingen annan som hade länkat till hela erbjudandet varken idag eller igår, så jag vet inte vad jag har gjort för fel.

Oftast lättare att läsa reglerna.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Oftast lättare att läsa reglerna.

Alltid kul att få spydiga svar när man försöker vara hjälpsam.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.