Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

PS4 SLUTSÅLT på både Elgiganten OCH Siba - WOW.

Någon som vet om de säljer ett vist antal och sen nöjer sig eller tog lagret slut?
Elgiganten hade 100+ styck i morse och Siba hade bra lagersaldo, nu är produkten helt borta.
Kan någon som jobbat i dessa butiker gärna berätta?

I övrigt så är det inte världens deal. Destiny släpps nästa vecka och med spelet en Destiny PS4 combo för 3999:-
Sen kommer vita PS4 för 3999:-

Till jul , om ett par månader kommer PS4 ha super rea säkert.

Men njut ni som köpt idag

Tjena! Jag jobbar på Elgiganten och nej vi nöjer oss inte efter att ha sålt ett visst antal, vi säljer allt vi har såklart.

När du säger +100 i lager tror jag du syftar på siffran du sett online (för ingen av oss fick in över hundra konsoller), för att se lagersaldo för lokala varuhus får du trycka på just den fliken "se lagerstatus i varuhus".

Webblager (100+) syftar på vad som finns på centrallagret, vilket är lager för endast onlineordrar.

Hoppas detta räckte som svar på din fråga. Om du har ytterliggare frågor är det bara att återkomma.

Må väl
- Mansion

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Wonderful 101 från Japanska Platinum Games!

Ett måste för er som har ett Wii U

http://www.ginza.se/Product/89134/?ref=prisjakt

199:- , nästa pris 399:-

Skrivet av Jallle:

Tack för tipset, jag använde även en rabattkod för gratis frakt; "NNS45T5" vilket gav det slutgiltiga priset 199 kr.

Dessutom har Shop at home New super luigi för 199 kr plus frakt, 228 kr. Inte en jätteskillnad från spelutbudet som tar 279 inkl frakt men ändå 51 kr.

http://shopathome.se/spel/nintendo-wii-u/new-super-luigi-u-44...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1907519

Köpte bägge två ivf

Jag såg också spelet hos Wonderfull 101 hos Ginza igår. La det i kundkorgen men backade ut då jag inte hade någon frifrakt kod.

Fick syn på din post idag. Gick till Ginza för att beställa, då var spelet slutsålt. =(

Provade då att gå till Ginza med mobilen, ( samma webläsare som jag använde här om dagen för att lägga spelet i kundkorgen ) . Hade tur, spelet låg fortfarande i kundkorgen för 199 kr. Din kod för fri frakt fungerade. Nu får jag hoppas att spelet kommer också.

Permalänk

110a;14853356]Jag såg också spelet hos Wonderfull 101 hos Ginza igår. La det i kundkorgen men backade ut då jag inte hade någon frifrakt kod.

Fick syn på din post idag. Gick till Ginza för att beställa, då var spelet slutsålt. =(

Provade då att gå till Ginza med mobilen, ( samma webläsare som jag använde här om dagen för att lägga spelet i kundkorgen ) . Hade tur, spelet låg fortfarande i kundkorgen för 199 kr. Din kod för fri frakt fungerade. Nu får jag hoppas att spelet kommer också.[/QUOTE]

Lycka till! Jag köpte spelet igår och betalade med Paypal. Fick mail om att beställningen var mottagen, men idag kom det fler mail där de skrev att spelet var slut och att de därför inte kunde leverera. Jag har kontaktat dem och sagt att de inte kan bryta avtalet, men de har hittills bara hänvisat till sina köpvillkor. Hade ju varit schysst om de levt upp till konsumentköplagen, men det bådar inte gott. Förmodligen har de ett IT-system som inte kan hantera lagersaldo korrekt. Trist hantering av Ginza hittills, hoppas nu på att de tar sitt förnuft till fånga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel56:

Lycka till! Jag köpte spelet igår och betalade med Paypal. Fick mail om att beställningen var mottagen, men idag kom det fler mail där de skrev att spelet var slut och att de därför inte kunde leverera. Jag har kontaktat dem och sagt att de inte kan bryta avtalet, men de har hittills bara hänvisat till sina köpvillkor. Hade ju varit schysst om de levt upp till konsumentköplagen, men det bådar inte gott. Förmodligen har de ett IT-system som inte kan hantera lagersaldo korrekt. Trist hantering av Ginza hittills, hoppas nu på att de tar sitt förnuft till fånga.

Jag har fått 2 mail från Ginza.

1 mail med att min order är mottagen.

1 mail med att min order är bekräftad.

Man tycker ju att det ser bra ut nu, men man vet aldrig.

Permalänk
Medlem

Då är det väl bättre att rekommendera Samsung 840 500GB för 1999:-? Men helt klart ett fynd vilket som

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel56:

Lycka till! Jag köpte spelet igår och betalade med Paypal. Fick mail om att beställningen var mottagen, men idag kom det fler mail där de skrev att spelet var slut och att de därför inte kunde leverera. Jag har kontaktat dem och sagt att de inte kan bryta avtalet, men de har hittills bara hänvisat till sina köpvillkor. Hade ju varit schysst om de levt upp till konsumentköplagen, men det bådar inte gott. Förmodligen har de ett IT-system som inte kan hantera lagersaldo korrekt. Trist hantering av Ginza hittills, hoppas nu på att de tar sitt förnuft till fånga.

Ursäkta mig men jag undrar var i konsumentköplagen du hittat att Ginza måste fullfölja köpet om artikeln utgått?

Det jag hittat säger följande (12 §):
"Säljaren är dock inte skyldig att fullgöra köpet, om det föreligger ett hinder som han inte kan övervinna eller om fullgörelsen skulle förutsätta uppoffringar som inte är rimliga med hänsyn till köparens intresse av att säljaren fullgör köpet. Om ett förhållande som nyss nämnts upphör inom rimlig tid, får köparen dock kräva att säljaren fullgör köpet."

Om artikeln utgått så kan förhållandet inte upphöra inom rimlig tid och säljaren har rätt att häva köpet.

Även om konsumentköplagen är utformad till fördel för köparen så har säljaren fortfarande kvar vissa rättigheter vid exempelvis utgången vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HaZe.eXe:

Då är det väl bättre att rekommendera Samsung 840 500GB för 1999:-? Men helt klart ett fynd vilket som

*Inlägg flyttat till diskussionstråden*

Läs första inlägget i respektive tråd.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av Senseye:

Ursäkta mig men jag undrar var i konsumentköplagen du hittat att Ginza måste fullfölja köpet om artikeln utgått?

Det jag hittat säger följande (12 §):
"Säljaren är dock inte skyldig att fullgöra köpet, om det föreligger ett hinder som han inte kan övervinna eller om fullgörelsen skulle förutsätta uppoffringar som inte är rimliga med hänsyn till köparens intresse av att säljaren fullgör köpet. Om ett förhållande som nyss nämnts upphör inom rimlig tid, får köparen dock kräva att säljaren fullgör köpet."

Om artikeln utgått så kan förhållandet inte upphöra inom rimlig tid och säljaren har rätt att häva köpet.

Även om konsumentköplagen är utformad till fördel för köparen så har säljaren fortfarande kvar vissa rättigheter vid exempelvis utgången vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom produkten fanns i lager när jag köpte den (enligt deras webshop) och de drog pengar från mitt konto är det väl rimligt att anta att vi har ett avtal om köp, eller hur? Om jag hade beställt nåt från deras katalog hade jag accepterat att en hävning av köpet pga slutsåld vara. Men i detta fall har jag gjort ett direktköp i deras webshop av en vara som fanns i lager.

Om de inte kan fullfölja avtalet (inte leverera) har jag rätt till skadestånd enligt KKL 30 § https://lagen.nu/1990:932#P30
T ex köpa varan på annat ställe och få mellanskillnaden från Ginza, s.k. täckningsköp - 33 §

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel56:

Eftersom produkten fanns i lager när jag köpte den (enligt deras webshop) och de drog pengar från mitt konto är det väl rimligt att anta att vi har ett avtal om köp, eller hur? Om jag hade beställt nåt från deras katalog hade jag accepterat att en hävning av köpet pga slutsåld vara. Men i detta fall har jag gjort ett direktköp i deras webshop av en vara som fanns i lager.

Om de inte kan fullfölja avtalet (inte leverera) har jag rätt till skadestånd enligt KKL 30 § https://lagen.nu/1990:932#P30
T ex köpa varan på annat ställe och få mellanskillnaden från Ginza, s.k. täckningsköp - 33 §

Men skadeståndsparagraferna gäller inte i detta fall. Se kommentarerna till 30 §:
"Säljaren kan gå fri från skadeståndskrav om han kan visa att det låg utanför hans kontrollansvar (se 14 §), och att han inte rimligtvis kunde räkna med hindret, och inte heller kunnat undvika eller övervunnit följderna."

Här är stycket i fråga:
Rätt till skadestånd
14 § Köparen har rätt till ersättning för den skada han lider genom säljarens dröjsmål, om inte säljaren visar att dröjsmålet beror på ett hinder utanför hans kontroll som han inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid köpet och vars följder han inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit.

(Tar ungefär ett halvår att klippa och klistra detta med en iphone)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Men skadeståndsparagraferna gäller inte i detta fall. Se kommentarerna till 30 §:
"Säljaren kan gå fri från skadeståndskrav om han kan visa att det låg utanför hans kontrollansvar (se 14 §), och att han inte rimligtvis kunde räkna med hindret, och inte heller kunnat undvika eller övervunnit följderna."

Här är stycket i fråga:
Rätt till skadestånd
14 § Köparen har rätt till ersättning för den skada han lider genom säljarens dröjsmål, om inte säljaren visar att dröjsmålet beror på ett hinder utanför hans kontroll som han inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid köpet och vars följder han inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit.

(Tar ungefär ett halvår att klippa och klistra detta med en iphone)

Skickades från m.sweclockers.com

Saken är ju den att säljaren i allra högsta grad kunde ha övervägt detta hinder. Exempelvis genom att haft bättre koll på sitt lagersaldo eller haft andra distrubitörer. Vem annars om inte säljaren själv har kunnat haft ordning på sitt lagersaldo och haft koll på sina leverantörers lagersaldo.

Man brukar säga att säljaren anses ha kontroll på saker som ligger honom ett steg bort, exempelvis vilken leverantör han valt, men inte två steg bort, dvs inte vilken leverantör hans leverantör har.

När allt kommer omkring känns det dock lite långt att dra något sådant till rätten. Många gånger kan företag utan större ekonomisk förlust anskaffa nya vara eller kompensera köparen på annat sätt till en rimlig kostnad jämförelsevis mot den negativa PR som annars kan uppkomma och som många gånger kan vara mycket värre omräknat i pengar.

Permalänk
Skrivet av Senseye:

Men skadeståndsparagraferna gäller inte i detta fall. Se kommentarerna till 30 §:
"Säljaren kan gå fri från skadeståndskrav om han kan visa att det låg utanför hans kontrollansvar (se 14 §), och att han inte rimligtvis kunde räkna med hindret, och inte heller kunnat undvika eller övervunnit följderna."

Här är stycket i fråga:
Rätt till skadestånd
14 § Köparen har rätt till ersättning för den skada han lider genom säljarens dröjsmål, om inte säljaren visar att dröjsmålet beror på ett hinder utanför hans kontroll som han inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid köpet och vars följder han inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit.

(Tar ungefär ett halvår att klippa och klistra detta med en iphone)

Skickades från m.sweclockers.com

Fast i detta fallet anser jag inte att säljaren kan hävda ovanstående. Produkten fanns i lager när jag köpte den.

Klippt från Ginzas webshop:
Titel: Wonderful 101. Typ: Wii U. Kategori: Spel. Artikelnummer: 89134. Releasedatum: 2013-08-23. Lagerstatus: Finns i lager Leveranstid: 1-3 arbetsdagar.

Jag betalade och fick då ett mail där det stod att ordern var mottagen.
Senare kom ett nytt mail med följande info (ett urval av vad som stod i mailet):
---------------------------------
Din order från Ginza!
Status: Bekräftad och betald
Vi reserverar oss för tillfälligt slutsålda artiklar, prisförändringar och giltighet av rabattkoder

89134 Wonderful 101 Ej leveransklar 1 199,00 kr 199,00 kr

Ej leveransklar = Restnoteras inom 5 vardagar.
Restnoterad = Varan finns inte på vårt lager just nu, den skickas fraktfritt till dig när den åter kommit till vårt lager. Restnoterade artiklar tas bort från den ursprungliga ordern. Restorder skickas endast till kunder utan betalningsanmärkning.
---------------------------------

Jag antar att det är Ginzas e-handelsplattform som inte kan hantera lagersaldo korrekt, och att det därför blir såna här fel ibland. Men det kan de inte skylla på om det blir en tvist. Inte för att jag kommer dra detta till domstol, men rätt ska vara rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel56:

Fast i detta fallet anser jag inte att säljaren kan hävda ovanstående. Produkten fanns i lager när jag köpte den.

Klippt från Ginzas webshop:
Titel: Wonderful 101. Typ: Wii U. Kategori: Spel. Artikelnummer: 89134. Releasedatum: 2013-08-23. Lagerstatus: Finns i lager Leveranstid: 1-3 arbetsdagar.

Jag betalade och fick då ett mail där det stod att ordern var mottagen.
Senare kom ett nytt mail med följande info (ett urval av vad som stod i mailet):
---------------------------------
Din order från Ginza!
Status: Bekräftad och betald
Vi reserverar oss för tillfälligt slutsålda artiklar, prisförändringar och giltighet av rabattkoder

89134 Wonderful 101 Ej leveransklar 1 199,00 kr 199,00 kr

Ej leveransklar = Restnoteras inom 5 vardagar.
Restnoterad = Varan finns inte på vårt lager just nu, den skickas fraktfritt till dig när den åter kommit till vårt lager. Restnoterade artiklar tas bort från den ursprungliga ordern. Restorder skickas endast till kunder utan betalningsanmärkning.
---------------------------------

Jag antar att det är Ginzas e-handelsplattform som inte kan hantera lagersaldo korrekt, och att det därför blir såna här fel ibland. Men det kan de inte skylla på om det blir en tvist. Inte för att jag kommer dra detta till domstol, men rätt ska vara rätt

Men där står ju inget om att de inte kommer att leverera? Står att den är restnoterad och skickas till dig när den åter är i lager?

Har du fått fler mail där det står att köpet hävts?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Saken är ju den att säljaren i allra högsta grad kunde ha övervägt detta hinder. Exempelvis genom att haft bättre koll på sitt lagersaldo eller haft andra distrubitörer. Vem annars om inte säljaren själv har kunnat haft ordning på sitt lagersaldo och haft koll på sina leverantörers lagersaldo.

Man brukar säga att säljaren anses ha kontroll på saker som ligger honom ett steg bort, exempelvis vilken leverantör han valt, men inte två steg bort, dvs inte vilken leverantör hans leverantör har.

När allt kommer omkring känns det dock lite långt att dra något sådant till rätten. Många gånger kan företag utan större ekonomisk förlust anskaffa nya vara eller kompensera köparen på annat sätt till en rimlig kostnad jämförelsevis mot den negativa PR som annars kan uppkomma och som många gånger kan vara mycket värre omräknat i pengar.

Har artikeln utgått från leverantören när Ginza försökt beställa fler på grund av större efterfrågan än väntat så anser jag att det ligger utanför deras kontrollansvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Har artikeln utgått från leverantören när Ginza försökt beställa fler på grund av större efterfrågan än väntat så anser jag att det ligger utanför deras kontrollansvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Du får anse vad du vill men kollar man på högsta domstolens praxis på området talar den för motsatt ståndpunkt, precis av de skäl jag nyss nämnde i mitt tidigare inlägg.

Nåväl detta får fortsätta i en annan tråd om det nu är något att rota ner sig i.

Permalänk
Skrivet av Senseye:

Men där står ju inget om att de inte kommer att leverera? Står att den är restnoterad och skickas till dig när den åter är i lager?

Har du fått fler mail där det står att köpet hävts?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, i nästa mail jag fick stod det
89134 Wonderful 101 Slutsåld 199,00 kr 0,00 kr

Det var då jag klagade hos Ginzas kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gadgety:

AMD Kaveri A8-7600 för motsvarande 753:- från Amazon.co.uk inkl moms, porto (vilket motsvarar GBP68, pris utan porto GBP59,41). Priset i SEK framräknat med 4% påslag i omräkningskursen (Interbank rate). Levereras direkt från deras EU lager, inte något 3rd party. Jag fick mitt ex på sex dagar från beställningsdatum, vilket är sex dagar före förväntad leverans. Motsvarande pris på Prisjakt i Sverige är 990:-, dvs 23.9% rabatt.

http://www.amazon.co.uk/AMD-A-Series-A8-7600-Radeon-Graphics/...

Vänta med att beställa till efter skottarnas självständighetsval den 18e och efterföljande pund-ras så blir det ännu billigare

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Vänta med att beställa till efter skottarnas självständighetsval den 18e och efterföljande pund-ras så blir det ännu billigare

Vore bra om det händer för pundet har ju stuckit som en jävla rymdraket sista tiden.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Du får anse vad du vill men kollar man på högsta domstolens praxis på området talar den för motsatt ståndpunkt, precis av de skäl jag nyss nämnde i mitt tidigare inlägg.

Nåväl detta får fortsätta i en annan tråd om det nu är något att rota ner sig i.

Nyfiken, har du någon länk till denna praxis?

En liknande sak hände nämligen mig vid en konkurs. Jag hade då _inte_ rätt till de varor jag betalt för och fått tilldelad till mig av lagersystemet då specifika exemplar av produkterna inte fysiskt var reserverade utan skulle kunna säljas av affären fram till den tidpunkt paketet hade lämnat deras lager.

Trots att jag betalat för en uppsättning varor som alla var i lager och deras lagersystem reserverat åt mig (det skedde live så att säga) såldes alltså "mina" produkter av konkursförvaltaren vid konkursutförsäljningen till förmån för de prioriterade kreditorerna. Hade jag inte betalt med kreditkort så hade jag förlorat pengarna.

Så givet att man kan hävda att lagersystemet inte var 100% felfritt det fallet kan du verkligen _kräva_ att Ginzas lagersystem är 100% korrekt? Påstår de själva att det är det förresten?

Permalänk
Medlem

Rättshaverister, kan ni inte flytta er diskussion till konsumenthörnan. Detta har inget med fyndtipsen att göra längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Sony MDR-1R i silver på Amazon för £87 (ca 1000kr) http://goo.gl/vRb7Ki

Just denna färgen hittar jag för 1790kr som billigast bland svenska återförsäljare, annars så kan man få den svart/röda modellen för ca 1300kr. (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1421630)

Det står £156.82 för mig nu.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolbur:

Det står £156.82 för mig nu.

Kan vara att de för £87 är tillfälligt slut. Satt och velade lite igår kväll och första gången jag gick dit var det 8 kvar, sedan 7 och slutligen 2. Därefter hoppade det upp till 12.

Permalänk
Medlem

Fan alltså, satt också och velade fram och tillbaka igår om det skulle bli ett köp av dessa.. verkar ju snuskigt bra för det priset de var nere på.

Permalänk
Medlem

Ett helt nytt PS4 för 2500 kr? Luktar scam lång väg.

Permalänk

Elgiganten skall ha nattöppet ikväll.

Bor 1 km från varuhuset och är sugen på en extremt prisvärd bärbar, tror ni det är någon ide att gå dit?

Generella funderingar kring denna rea är också intressant.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Ett helt nytt PS4 för 2500 kr? Luktar scam lång väg.

Nej, $359.99 är inte långt ifrån standardpriset på $399.99. Säljaren är också rätt så väletablerad på ebay. Om man tänker köpa så får man dock tänka på tull och moms som vanligt när säljaren är utanför EU.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Ett helt nytt PS4 för 2500 kr? Luktar scam lång väg.

Missa nu inte denna rad också.

"Import charges: 89,03$"

Kanske inte blir så billigt som ni tänker er.

//Mhisha.

Visa signatur

Intel i7-7700K - Z270 - 16GB - 250GB SSD - Nvidia GTX1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mhisha:

Missa nu inte denna rad också.

"Import charges: 89,03$"

Kanske inte blir så billigt som ni tänker er.

//Mhisha.

Japp, det landar på ca 3450 kr totalt. Vilket inte är värt besväret med tanke på att PS4 har varit nere på 3500 kr ett par gånger här i Sverige. Det är dock ingen scam.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Ingen aning om hur bra försäljare denna snubbe är på Ebay, men ett nytt PS4 för 2,553.79 SEK är det väl ett kap?

http://www.ebay.com/itm/Sony-PlayStation-4-500GB-Gaming-Conso...
"Shipping: $36.45 (approx. 258.58 SEK) International Priority Shipping to Sweden"

Innan någon trycker på köpknappen vill jag påpeka att det tillkommer "import charges", alltså tull och moms på c:a 633 kr (det står t.o.m. på sidan och jag tror det läggs till automatiskt).
Totalt bör det hamna på cirka 3450 SEK så därför sparar man inte mycket jämfört med att köpa i Sverige.

Sorry för off topic men ville bara klargöra detta. (Du kanske kan lägga till info i ditt inlägg så kan jag ta bort mitt)

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Ingen aning om hur bra försäljare denna snubbe är på Ebay, men ett nytt PS4 för 2,553.79 SEK är det väl ett kap?

http://www.ebay.com/itm/Sony-PlayStation-4-500GB-Gaming-Conso...
"Shipping: $36.45 (approx. 258.58 SEK) International Priority Shipping to Sweden"

OBS! Plus:

Import charges: $89.03 (amount confirmed at checkout)

Permalänk
Medlem

Yes, insåg detta och raderade inlägget samt kontaktade admin om radering av de inläggen under.
Missade helt de konstnaderna då jag inte handlar där.