Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Är denna skön?

Provade den lite innan idag när jag var på Netonnet och tyckte den var sådär. Man satt okej i den, men frågan är hur bra den är en längre stund.
Kvalitemässigt tyckte jag den kändes väldigt ranglig och plastig. Men det kan ju även ha varit visningsexet dom bara hade framme som var rangligt.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Provade den lite innan idag när jag var på Netonnet och tyckte den var sådär. Man satt okej i den, men frågan är hur bra den är en längre stund.
Kvalitemässigt tyckte jag den kändes väldigt ranglig och plastig. Men det kan ju även ha varit visningsexet dom bara hade framme som rangligt.

Tack för input.
Jag är själv väldigt sugen på att införskaffa just en SG GGC 3.0, men jag är mer ute efter komfort än kvalitetskänsla. Är van vid Jysk-stolar, så därmed är ranglighet även något jag är van vid.

Sen får man ju också ha i åtanke att 990:- för en kontors/gamingstol är ganska billigt, så även om den "bara" håller i ca. 3-4 år får jag väl säga att jag ändå blir nöjd.

Stör mig mest på att jag inte hittar något om garanti på netonnets hemsida.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

För de som vill ha ett par frontar: Klipsch RF-82 Mk1 4990:-
https://www.komplett.se/klipsch-rf-82-mk1-svart-golvstende1-par/783145

Årets fynd vad gäller front högtalare, går inte hitta bättre högtalare för det priset och mycket lättdrivna. Fast att hitta matchande högtalare senare för surround ljud, kan bli en dyr historia.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Jag köpte Bourne - Quadrilogy för 99kr på CDON!
http://cdon.se/film/bourne_-_quadrilogy_(4_disc)_(blu-ray)-21...

Någon som hittat några MUST HAVES?
Känns som en sparsmakad rea i år, alla elektronikkedjor har väl pressat allt redan typ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Tack för input.
Jag är själv väldigt sugen på att införskaffa just en SG GGC 3.0, men jag är mer ute efter komfort än kvalitetskänsla. Är van vid Jysk-stolar, så därmed är ranglighet även något jag är van vid.

Sen får man ju också ha i åtanke att 990:- för en kontors/gamingstol är ganska billigt, så om den "bara" håller i en 3-4 år får jag väl säga att jag ändå blir nöjd.

Stör mig mest på att jag inte hittar något om garanti på netonnets hemsida.

Problemet är att jag har en stol just nu som håller på att falla i bitar. Haft den sedan jag var student, och den är rent ut sagt skit.
Mina krav är nog inte så höga iom erfarenheten jag besitter med datorstolar. Och SGn ser faktiskt ljusår bättre ut en skräpet jag sitter på just nu. Men man vill ändå sitta skönt i åtminstone en timme.

Ang. garanti så är det nog 2 år.
"Dessutom får du 2 års garanti på de flesta varor i vårt sortiment."

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att det kommer någon deal på en 4TB Red. :/

Permalänk
Medlem

För varje dag som går så förstår man hur dumt det vara att inte passa på att köpa Gigabytes 970-kort som NetonNet och Swec hade erbjudande på.....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||i5-760@2.8GHz||4 GB Corsair XMS3||Sapphire 7950 3gb@810/1200MHz||Gigabyte P55 UD3||1TB Samsung F3||Hyper 212+||Fractal R2||Fractal 550W||

Permalänk
Medlem

Har huset fullt med släkt och servar som en galning och hinner inte dammsuga nätet efter erbjudanden, om nån hittar en schysst deal på en lagringsdisk så hojta, 3-4tb. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av mz:

För varje dag som går så förstår man hur dumt det vara att inte passa på att köpa Gigabytes 970-kort som NetonNet och Swec hade erbjudande på.....

Skickades från m.sweclockers.com

Tyckte jag såg ett 970 kort hos inet för 2799kr. Kommer inte ihåg vilket fabrikat dock.

Permalänk
Medlem

Bör nämnas att man verkar ha "nedgraderat" den med sämre prestanda:

http://anandtech.com/show/7763/an-update-to-kingston-ssdnow-v...
http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/nya-kingston-v30...

"Du betalar fullpris men får 40% av prestandan"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Bör nämnas att man verkar ha "nedgraderat" den med sämre prestanda:

http://anandtech.com/show/7763/an-update-to-kingston-ssdnow-v...
http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/nya-kingston-v30...

"Du betalar fullpris men får 40% av prestandan"

Köpte en idag och den fungerar utmärkt. 500MB/S och 79.8% av all kapacitet används. Kanske hade tur med min batch.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Problemet är att jag har en stol just nu som håller på att falla i bitar. Haft den sedan jag var student, och den är rent ut sagt skit.
Mina krav är nog inte så höga iom erfarenheten jag besitter med datorstolar. Och SGn ser faktiskt ljusår bättre ut en skräpet jag sitter på just nu. Men man vill ändå sitta skönt i åtminstone en timme.

Ang. garanti så är det nog 2 år.
"Dessutom får du 2 års garanti på de flesta varor i vårt sortiment."

Tjabba, Jag kan rekommendera denna stol. Monteringen var lätt samt att matrialet känns överlag gediget, kan knappast hitta något o klaga över med detta pris(990)

Har också haft flertal Jysk stolar. Denna är bättre. IMO

Permalänk
Hedersmedlem

Omnomnom, köpt Tackar för ett grymt tips! Hoppas jag blir nöjd, har aldrig testat HD700

Skrivet av oatp1b1:

Sennheiser HD700 för 3790:-. Näst billigast är Webhallen där de kostar 4995:-.

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/varumar...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Tjena! Nån som hittat nån trevlig blåtandshögtalare på rea för ett bra pris? GOD JUL!

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av majken_60:

Tjena! Nån som hittat nån trevlig blåtandshögtalare på rea för ett bra pris? GOD JUL!

Det finns väl en 12-14 stycken i olika prisklasser, så frågan är lite för generell.

Marshall Stanmore för runt 2200 på Elgiganten är snygg, Inet har en liten högtalare för 99:-, finns ett par HK på Elgiganten också som verkar hyggliga utan att vara spektakulära.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

tycker att Netonnet ofta bjuder på bästa fynd trots att de inte kör några kampanjer eller stora reor, de kör tyst men bäst..osäker om de ens skickar nyhetsbrev, de har ju ofta bättre deals än andra butikers mellandagsrea, blackfriday...mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av mz:

För varje dag som går så förstår man hur dumt det vara att inte passa på att köpa Gigabytes 970-kort som NetonNet och Swec hade erbjudande på.....

Skickades från m.sweclockers.com

Den enda dagen av 24 Jag inte tittade kallendern, så missade jag dealen....

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av majken_60:

Tjena! Nån som hittat nån trevlig blåtandshögtalare på rea för ett bra pris? GOD JUL!

Jag la en beställning på Harman Kardon Go+Play för 1490:- hos Elgiganten, kostar vanligtvis det dubbla och har fina betyg hos Prisjakt.
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tradlosa-hogtalare-och-dockning/HKGOPLAYWLWH/harman-kardon-go-play-tradlos-hogtalare-vit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Elgiganten har massa fina fynd på mellandagsrean
Allra bäst är dessa högtalare som jag kommer slå till på

Audio Pro T8 1290:- på rean kostar 2490:- i vanliga butiker
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1851411

Fyndbladet
http://www.elgiganten.se/cms/mellandagsrea/mellandagsrea/?as

Kom precis hem dessa små rackare, använder de som tv högtalare och kan säga bara efter några minuter Jäklar vad mycket ljud det är i dem fast än de är så små.

Köpte även till en trådlös dongel så kan man skicka ljud från stationära

För det priset är det ett riktigt kap

Skrivet av majken_60:

Tjena! Nån som hittat nån trevlig blåtandshögtalare på rea för ett bra pris? GOD JUL!

Söker du bärbara högtalare eller fasta?
De högtalare jag tipsade om och som jag köpte har just blåtand inbyggd

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Inaktiv

Dåligt tips! Riktig skräp ssd-disk

#15105325

Läs mer här:

http://www.nordichardware.se/SSD/HDD/kingston-lurar-ssd-konsu...

Edit: Såg att ducedo redan varnat för disken

Skrivet av Minsc S2:

Tack för input.
Jag är själv väldigt sugen på att införskaffa just en SG GGC 3.0, men jag är mer ute efter komfort än kvalitetskänsla. Är van vid Jysk-stolar, så därmed är ranglighet även något jag är van vid.

Sen får man ju också ha i åtanke att 990:- för en kontors/gamingstol är ganska billigt, så även om den "bara" håller i ca. 3-4 år får jag väl säga att jag ändå blir nöjd.

Stör mig mest på att jag inte hittar något om garanti på netonnets hemsida.

Dessa är riktigt dåliga stolar som kommer gå sönder helt förr eller senare! Köp en beggad RH eller Kinnarps istället.

Någon annan som vet hur mycket Kingston usb-minnet på 8gb gick för på Inets mellandagsrea?

http://www.inet.se/kampanj/1945/mellandagsrea-2014

Permalänk

Denna dator känns ganska prisvärd: https://www.dustinhome.se/product/5010815164/erazer-x310

Ang datorstolen Klappis, har du ägt denna eller är det ett antagande? Är själv sugen på en ny datorstol och den har ju kostat 1999 kr så de känns som att den borde vara hyffsad. Men inte roligt om den är totalt kass och du behöver transportera tillbaks den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Någon annan som vet hur mycket Kingston usb-minnet på 8gb gick för på Inets mellandagsrea?

http://www.inet.se/kampanj/1945/mellandagsrea-2014

19kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Dessa är riktigt dåliga stolar som kommer gå sönder helt förr eller senare! Köp en beggad RH eller Kinnarps istället.

Det kommer dom säkerligen, men jag förväntar mig inte fantastisk kvalité och hållbarhet för 990:-
3-4 år så har den gjort sitt. Allt utöver det är bara en bonus.

Skrivet av Estanjoni:

Ang datorstolen Klappis, har du ägt denna eller är det ett antagande? Är själv sugen på en ny datorstol och den har ju kostat 1999 kr så de känns som att den borde vara hyffsad. Men inte roligt om den är totalt kass och du behöver transportera tillbaks den...

Har sett 3* inlägg idag här på forumet från personer som faktiskt själva verkar ha testat stolen.
2 var nöjda, och den tredje tyckte att den kändes helt okej men lite plastig.
(*Flutters, klove och GGlucke.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

tycker att Netonnet ofta bjuder på bästa fynd trots att de inte kör några kampanjer eller stora reor, de kör tyst men bäst..osäker om de ens skickar nyhetsbrev, de har ju ofta bättre deals än andra butikers mellandagsrea, blackfriday...mm

Kan bara instämma, är som att de blygsamt trycker in de i ett hörn för att inte skämma ut de andras mindre bra 'erbjudanden'.

Skrivet av anon114264:

Någon annan som vet hur mycket Kingston usb-minnet på 8gb gick för på Inets mellandagsrea?

På din formulering låter det som att du tror att det gått ur lager, vill bara påpeka att så inte är fallet.

Skrivet av Minsc S2:

Det kommer dom säkerligen, men jag förväntar mig inte fantastisk kvalité och hållbarhet för 990:-
3-4 år så har den gjort sitt. Allt utöver det är bara en bonus.

Har sett 3* inlägg idag här på forumet från personer som faktiskt själva verkar ha testat stolen.
2 var nöjda, och den tredje tyckte att den kändes helt okej men lite plastig.
(*Flutters, klove och GGlucke.)

Även jag är sugen på denna, fler personliga erfarenheter uppskattas då åsikterna varit lite splittrade så här långt. Ergonomin är det mest intressanta. Utseendet eller plastighet i "kvalitéts"-synpunkt är av mindre vikt.

Permalänk
Medlem

Kan inte dessa hörlurar få en egen tråd? Börjar verkligen tröttna på att kolla tråden varannan minut bara för att upptäcka att det är ännu ett par ointressanta hörlurar.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Kan inte dessa hörlurar få en egen tråd? Börjar verkligen tröttna på att kolla tråden varannan minut bara för att upptäcka att det är ännu ett par ointressanta hörlurar.

Dom är säkert intressanta för någon. Dessutom har det frågats efter separat tråd för hörlurar förr och det blev inget av det så inte så lönt att gnälla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Dom är säkert intressanta för någon. Dessutom har det frågats efter separat tråd för hörlurar förr och det blev inget av det så inte så lönt att gnälla.

Det dyker upp ungefär hela tiden, samt att hörlurar prissänks och höjs hela tiden just för att verka vara billiga.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jerseph:

Kan inte dessa hörlurar få en egen tråd? Börjar verkligen tröttna på att kolla tråden varannan minut bara för att upptäcka att det är ännu ett par ointressanta hörlurar.

Alla 148749 olika grafikkortstips som kommer varje dag är ännu jobbigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Alla 148749 olika grafikkortstips som kommer varje dag är ännu jobbigare.

Fast nu är det ju en tråd som skall handla om just tips på datorkomponenter?

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Alla 148749 olika grafikkortstips som kommer varje dag är ännu jobbigare.

Då hänger du på fel forum.