Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Är inte 1393:- för Sennheiser Momentum ett riktigt bra pris?

undrar hur dessa ter sig i FPS spel, någon som provat?

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem
Skrivet av onetreehill:

Är inte 1393:- för Sennheiser Momentum ett riktigt bra pris?

undrar hur dessa ter sig i FPS spel, någon som provat?

Over-ears? Vart hittar du dom för det priset?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jerseph:

Kan inte dessa hörlurar få en egen tråd? Börjar verkligen tröttna på att kolla tråden varannan minut bara för att upptäcka att det är ännu ett par ointressanta hörlurar.

håller med så jävla irriterande med hörlurar, kommer lägga ignore på dessa som frekvent lägger upp hörlurs tips

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Mellandagsrean är som steam sales... roligt att se på men köper aldrig... tråkigt o tråkiga deals

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Over-ears? Vart hittar du dom för det priset?

#15105032

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Även jag är sugen på denna, fler personliga erfarenheter uppskattas då åsikterna varit lite splittrade så här långt. Ergonomin är det mest intressanta. Utseendet eller plastighet i "kvalitéts"-synpunkt är av mindre vikt.

Jag beställde en idag iallafall, så om några dagar kan jag ge dig min egna åsikt om stolen, fast då är det kanske för sent (= priset uppe i 1990:- igen).

Samtidigt så kan man inte begära allt för mycket för 990:-. Stolen hade mig vid nack- och svankstödskudde. ^^

Skrivet av KlyfftPotatis:

Mellandagsrean är som steam sales... roligt att se på men köper aldrig... tråkigt o tråkiga deals

Hehe, min plånbok brukar läcka som ett såll under Steam Sales. Har dock inte köpt något under deras Jul-rea än så länge. (CS:GO skins räknas inte.)

Å andra sidan så brukar jag nästan aldrig köpa något under mellandagsrean.
Är lite förvånad över mig själv att jag bara idag har beställt en spelstol (Mission SG GGC 3.0) ett par hörlurar (QPAD QH-90 Black), en 15 meters HDMI-kabel och en mus (QPAD 5K Pro).

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Kan inte dessa hörlurar få en egen tråd? Börjar verkligen tröttna på att kolla tråden varannan minut bara för att upptäcka att det är ännu ett par ointressanta hörlurar.

Var glad att folk kommer med tips. Istället för klaga, ta upp förslag att Dagens Fynd skall finnas i varje forumdel och istället ha allt på en enda dagens fynd tråd.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Någon som har hittat ett bra chassi på rean?

Mvh

Permalänk

Tjenare! Tänkte bara höra lite va folket tycker om My Cloud 2tb, det var ju skapligt pris och skulle funka kanon som medialösning här hemma. Dock verkar det som filöverföring osv är rätt seg och detta kommer väl inte funka så bra om man vill kolla film osv som ligger på Clouden?

God fortsättning!

Permalänk
Medlem

schyst DAC på rea.
http://www.amazon.com/Silverstone-Tek-EB01S-E-Headphone-Ampli...

"Looking for a high quality DAC for holidays? Amazon is giving an incredible 60% discount on the EB01-E and you can get $15 rebate from us! Limited stock!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Fast nu är det ju en tråd som skall handla om just tips på datorkomponenter?

Citat från första posten i fyndtråden

Citat:

som avser något datorrelaterat

.
Hörlurar tycker jag räknas som datorrelaterat då många använder sina hörlurar vid just datorn. Om man inte skulle få tipsa om hörlurar så borde man inte heller få tipsa om tv-apparater då dom egentligen inte är datorrelaterade men eftersom så många kopplar sin dator till tvn så tillåts det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

schyst DAC på rea.
http://www.amazon.com/Silverstone-Tek-EB01S-E-Headphone-Ampli...

"Looking for a high quality DAC for holidays? Amazon is giving an incredible 60% discount on the EB01-E and you can get $15 rebate from us! Limited stock!"

Vad är det med den som är schysst? Det är en åtta år gammal produkt från ett företag som vanligtvis gör datorchassin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Vad är det med den som är schysst? Det är en åtta år gammal produkt från ett företag som vanligtvis gör datorchassin.

Då tänker du på fel produkt, för den här släpptes i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

....

(För den som oroar sig så verkar frakten till Sverige hamna på mycket överkomliga ~24 SEK)

Kan vara värt att påpeka att MyMemory skickar från Kanalöarna (utanför EU).
Jag åkte faktiskt på att betala moms när jag beställde därifrån för ett antal år sen.

Det verkar dock som att det är möjligt att få moms och övriga avgifter återbetalda från MyMemory. Tyvärr visste jag inte det då

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Då tänker du på fel produkt, för den här släpptes i år.

Fel av mig, sorry.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AdAm25:

9kr betalade jag...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av DDemis:

schyst DAC på rea.
http://www.amazon.com/Silverstone-Tek-EB01S-E-Headphone-Ampli...

"Looking for a high quality DAC for holidays? Amazon is giving an incredible 60% discount on the EB01-E and you can get $15 rebate from us! Limited stock!"

Kopplar man dacen till datorn via USB och sen ut via RCA till mixer / hörlurar?
Eller ska man koppla optiskt och sen ut via USB?

Har nämligen ett headset som är kopplat till en mixer med 6.5mm för ljudet och XLR för mikronfonen.

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat Asus router RT-AC87U till rabatterat pris?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk

Jag vet att Alina hade bra rea-priser på sina Samsung 850-diskar, men jag missade det tillfället. Tror ni att de kommer prissänkas igen eller är det lika bra att köpa någon av dem till "originalpris"?

Visa signatur

Chassi Fractal Design Node 304 | Moderkort Asus Z97I-Plus | Processor Intel Core i7 4790K | CPU Kylare Noctua NH-U12S | Grafikkort MSI Geforce GTX 970 Gaming | RAM Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | SSD Samsung 850 EVO 2x250GB | Hårddisk WD Green 1TB | Nätaggregat Corsair CX600M 600W | Monitor AOC 32" AGON AG322QCX Curved 144Hz | Tangentbord Corsair Vengeance K70 Cherry MX Brown | Headset Kingston HyperX Cloud Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av kletgunnar:

Tjenare! Tänkte bara höra lite va folket tycker om My Cloud 2tb, det var ju skapligt pris och skulle funka kanon som medialösning här hemma. Dock verkar det som filöverföring osv är rätt seg och detta kommer väl inte funka så bra om man vill kolla film osv som ligger på Clouden?

God fortsättning!

jodå streama film fungerar utmärkt jag får ut 60MB/s write och 90-100 MB/s read och det är mer än nog för en bluray rip. Jag brukar streama 1080p filmer med en bitrate på ~25mbit/s till en raspberry pi och det klarar den galant. Jag har en 4TB My Cloud som jag köpte i sommras med student pris för 900kr. Det som den förmodligen inte klarar av är om du ska transcoda filmen för det finns ingen cpu kraft och tala om.

Permalänk
Skrivet av albin967:

jodå streama film fungerar utmärkt jag får ut 60MB/s write och 90-100 MB/s read och det är mer än nog för en bluray rip. Jag brukar streama 1080p filmer med en bitrate på ~25mbit/s till en raspberry pi och det klarar den galant. Jag har en 4TB My Cloud som jag köpte i sommras med student pris för 900kr. Det som den förmodligen inte klarar av är om du ska transcoda filmen för det finns ingen cpu kraft och tala om.

Men fan va härligt då är det ju ingen tvekan om saken, då ska jag se vart jag kan få tag på en till bäst pris bara. Har tänkt köra mycloud och strema till min bärbara med xbmc som i sin tur är kopplad till tvn. Läste att vissa inte var så nöjda med WDs egna app för att streama till mobil/surfplatta men detta är inget jag är ute efter ändå, så det är bara en bonus om det nu skulle visa sig funka hyffsat.

Tack för svaret!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

9kr betalade jag...

Det var på Blackfriday de kostade 9kr.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon114264:

Det var på Blackfriday de kostade 9kr.

Black friday på en tisdag, mitt i december?

Det låter skumt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Black friday på en tisdag, mitt i december?

Det låter skumt.

Nu stod det 19 kr och inte 9 kr eller så kanske du måste skaffa ett par glasögon? De kostade 9 kr på Blackfriday. Nu kostade det dock 19kr.

Citat:

OBS! Begränsat antal, först till kvarn.
MELLANDAGSREA 19kr

Skrivet av KlyfftPotatis:

Mellandagsrean är som steam sales... roligt att se på men köper aldrig... tråkigt o tråkiga deals

Skickades från m.sweclockers.com

Precis! Har aldrig köpt något på Steam på bra länge. Då jag köpte Steam nycklar som senast var för någon vecka sedan då jag haffade Skyrim Legendary Edition,Morrowind GOTY riktigt billigt från GMG som säljer Steam nycklar. Steam reaorna är riktigt taffata tråkiga med dålig reapriser. Likaså svenska återförsäljare på nätet. Blackfriday reorna var faktiskt bättre men heller de var något att hurra över.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon114264:

Nu stod det 19 kr och inte 9 kr eller så kanske du måste skaffa ett par glasögon? De kostade 9 kr på Blackfriday. Nu kostade det dock 19kr.

Men va..?

Du påstod att det var på black friday jag skulle ha köpt minnet, därav min kommentar. Vad det kostade på black friday var det, precis som du säger, ingen som bryr sig om och det var inte heller då jag menade att det skulle kostat 9kr.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Men va..?

Du påstod att det var på black friday jag skulle ha köpt minnet, därav min kommentar. Vad det kostade på black friday var det, precis som du säger, ingen som bryr sig om och det var inte heller då jag menade att det skulle kostat 9kr.

Så du köpte minnet på på blackfriday för 9kr. Dåså!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om dessa korten fungerar på xbox live spel, xbox live gold etc? http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/197439-m...

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Rokkoko:

Någon som har hittat Asus router RT-AC87U till rabatterat pris?

https://www.spelbutiken.se/produkt/asus-rt-ac87u-wireless-rou...
2145 kr
?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon114264:

Så du köpte minnet på på blackfriday för 9kr. Dåså!

Ja, om black friday firas i mitten av December, på en tisdag, så gjorde jag väl det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag hittar dessvärre inte en bättre deal än så. Surt eftersom jag måste ha en ny router illa kvickt.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro