Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Grymt, hoppas du klockar och skriver resultat med det kortet.

Jag är en novis när det gäller överklockning, första gången faktiskt, så jag vet inte hur bra resultaten är, men detta är vad jag fick:

Unigine Valley Benchmark:

Graphics: 2151 MHz(+250MHz)
Memory: 4604 MHz(+600MHz)

CPU-Z

Har inte rört Core Voltage och har inte överklockat CPU:n än, ska läsa på lite mer innan jag rör dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Jag är en novis när det gäller överklockning, första gången faktiskt, så jag vet inte hur bra resultaten är, men detta är vad jag fick:

Unigine Valley Benchmark:

Graphics: 2151 MHz(+250MHz)
Memory: 4604 MHz(+600MHz)

http://i.imgur.com/Dyalg8f.png

Har inte rört Core Voltage och har inte överklockat CPU:n än, ska läsa på lite mer innan jag rör dem.

Oj, ser ju riktigt bra ut tycker jag! Grattis

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

Jag letade efter USB-minne och fann dessa hos CDON för rekordlågt pris (32GB för 88:-) enligt Prisjakt.

http://cdon.se/hemelektronik/sandisk-ultra-32gb-usb-3-0-p2531...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2044553

Jag är ganska säker på att just denna modell inte går att boota ifrån, ifall någon hade tänkt använda det som ett installationsmedia.
Har flertalet kollegor på jobbet som försökt i timtal med att formattera dom för just det ändamålet, även jag gav det några försök med diverse verktyg, men det går inte.

Minns inte om det var för att den rapporterar sig som en hårddisk eller hur det var.

En liten varning bara!

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeeJay1:

Jag är ganska säker på att just denna modell inte går att boota ifrån, ifall någon hade tänkt använda det som ett installationsmedia.
Har flertalet kollegor på jobbet som försökt i timtal med att formattera dom för just det ändamålet, även jag gav det några försök med diverse verktyg, men det går inte.

Minns inte om det var för att den rapporterar sig som en hårddisk eller hur det var.

En liten varning bara!

Går att boota och installera från om den sitter i en usb 3.0 port. Har varit med om att det blir problem under installationen av Windows 10 när den sitter i en 2.0 port, installationen går igång men när den ska börja kopiera filerna kommer det felmeddelande. Fungerar felfritt i en usb 3.0 port.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeeJay1:

Jag är ganska säker på att just denna modell inte går att boota ifrån, ifall någon hade tänkt använda det som ett installationsmedia.
Har flertalet kollegor på jobbet som försökt i timtal med att formattera dom för just det ändamålet, även jag gav det några försök med diverse verktyg, men det går inte.

Minns inte om det var för att den rapporterar sig som en hårddisk eller hur det var.

En liten varning bara!

Jag har ett par sådana och använder dem som bootmedia utan problem. Jag har dock aldrig använt deras "krypteringsfunktion" så jag vet inte om det påverkar. Med den igång är det självklart att man inte kan boota på den, men med funktionen avstängd borde det fungera för i stort sett vem som helst.

Skrivet av dennisnp:

Går att boota och installera från om den sitter i en usb 3.0 port. Har varit med om att det blir problem under installationen av Windows 10 när den sitter i en 2.0 port, installationen går igång men när den ska börja kopiera filerna kommer det felmeddelande. Fungerar felfritt i en usb 3.0 port.

En del av de system jag använt de här pinnarna i har inte ens några USB 3.0 portar. Det har fungerat i alla fall. Riktigt vad som gör skillnaden är svårt att säga när vi alla haft så olika upplevelser.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Den där känslan när du tror att du köper ett grafikkort men får hem ett östeuropeiskt ungdomsgårdsdisco istället...

1070 STRIX från Webhallen är levererat. Dunderkort till pangpris! Hoppas att alla som beställde fick sitt kort (plural för er som hatar när andra har roligt).

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntheslizer:

Den där känslan när du tror att du köper ett grafikkort men får hem ett östeuropeiskt ungdomsgårdsdisco istället...

1070 STRIX från Webhallen är levererat. Dunderkort till pangpris! Hoppas att alla som beställde fick sitt kort (plural för er som hatar när andra har roligt).

Ja det var ett smått otroligt fynd. Ovanligt att man hittar det på nya produkter. Grattis , din jävla svinpäls

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Syntheslizer:

Den där känslan när du tror att du köper ett grafikkort men får hem ett östeuropeiskt ungdomsgårdsdisco istället...

1070 STRIX från Webhallen är levererat. Dunderkort till pangpris! Hoppas att alla som beställde fick sitt kort (plural för er som hatar när andra har roligt).

Nvidia kommer släppa Volta redan till våren. Det är bara ett rykte men isåfall blir Pascal en kortlivad historia.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Nvidia kommer släppa Volta redan till våren. Det är bara ett rykte men isåfall blir Pascal en kortlivad historia.

Skickades från m.sweclockers.com

Redan till våren? Det är ju mer än ett halvår kvar.

Permalänk
Medlem

Svårt att säga om färgen är så viktig för dig

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi (jag om jag ska vara helt ärlig) skämde ut oss lite. Vi sålde i en takt på över ett kort i minuten så jag missade helt när lagret tog slut för att jag fick ett telefonsamtal.
Så vi har nu tagit ordrar på fler kort än vad vi hade i lager.

MEN: vi kommer att, i vanlig ordning, tilldela korten i den ordning ordrarna kom in. Och de som kom in efter att vårt befintliga lager var slut kommer vi också att hedra så fort vi får in nästa leverans. Det kan dock dröja 1-2 veckor tyvärr.

Ok, är nog en av dom som beställde när du satt i telefon, väntar snällt då och får tacka

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntheslizer:

Den där känslan när du tror att du köper ett grafikkort men får hem ett östeuropeiskt ungdomsgårdsdisco istället...

Va??

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Han syftar på kortets RGB-ljus. Själv älskar jag den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

RGB... :-/

Skrivet av Zapa:

Han syftar på kortets RGB-ljus. Själv älskar jag den

Om det gick att ställa in så att den strobade mellan rosa, orange och limegrön så hade jag använt det men det går ju bara ha en färg i taget.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk

@zapa
tack för att du länkade denna https://www.inet.se/produkt/2205428/acer-34-predator-x34-g-sy....
till det priset beställde jag nyss. Du är nu förlåten att du vann i budgivningen om asus skärmen... lol....

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

@zapa
tack för att du länkade denna https://www.inet.se/produkt/2205428/acer-34-predator-x34-g-sy....
till det priset beställde jag nyss. Du är nu förlåten att du vann i budgivningen om asus skärmen... lol....

Varsågod!

Och nu tillbaks till min PB278Q....

Permalänk

Har ett bokat 1070 Strix för 4399:- i väsby men vet inte om jag ska de

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

@ante_ante: Kom igen nu, du har beställt det så det är bara att lösa ut det och njuta av prestandan du får.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ante_ante:

Har ett bokat 1070 Strix för 4399:- i väsby men vet inte om jag ska de

Bara du själv som kan ta det beslutet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Har ett bokat 1070 Strix för 4399:- i väsby men vet inte om jag ska de

Vad har du för grafikkort idag? Beställde också ett 1070 strix för 4399kr men bangade ur i sista stund.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Skrivet av lilu:

Vad har du för grafikkort idag? Beställde också ett 1070 strix för 4399kr men bangade ur i sista stund.

Inget idag 😃

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

Hur ofta brukar Inet ha gratis montering? planerat hela året för en ny dator men dock inte innan de nya grafikkorten kom och nu finns de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

@Zappa.
Tackar.
@Syntheslizer:
Jodå, RGN`B fattar de flesta, men "...ett östeuropeiskt ungdomsgårdsdisco istället..." får stå för dig.
Inte ofta jag inte fattar någonting numera, men där var jag helt borta och fick yra "Va??"

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallarballar:

Hur ofta brukar Inet ha gratis montering? planerat hela året för en ny dator men dock inte innan de nya grafikkorten kom och nu finns de.

Vet ej, men... om det är nybyggnad utav bra komponenter och du inte byggt tidigare, så är det lätt värt 500:- eller vad det kostar.
Det är mindre än det kostar att ha en tekniker igång 1 timme, som iofs bygger snabbare än en ovan byggare.
Lägg till att du får garanti att bygget funkar, något du/jag inte får när vi köper enskilda saker.
Gillade att bygga förut, att planera och modda, nuförtiden är det närmast ett måste att passa in saker som tom en asiat med små händer skulle finna vara gjort för pygmeer. Lägg till mina grillkorvs fingrar och tappa massa skruv...för eller senare tröttnar du på hårdvaran som är gjord för små pygmeer.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jag försöker hitta vad det är för intern disk i disken som det tipsades om. Är det någon som har koll?

Skrivet av AdAm25:
Permalänk
Medlem
Skrivet av usermane:

Jag försöker hitta vad det är för intern disk i disken som det tipsades om. Är det någon som har koll?

Brukar vara svårt att hitta info om vilka diskar som finns inuti kabinetten från Intenso. Hittade ett inlägg gällande 4TB varianten dock:
#15711159

Permalänk
Medlem
Skrivet av usermane:

Jag försöker hitta vad det är för intern disk i disken som det tipsades om. Är det någon som har koll?

Gissningsvis lite olika (om man får anv 4TB modellen som referens).

Hittade två gröningar hos netonnet för lite över ett år sedan, några månader senare rapporterade andra om seagates (tror inköpsstället då var cdon).

Permalänk
Medlem
Skrivet av usermane:

Jag försöker hitta vad det är för intern disk i disken som det tipsades om. Är det någon som har koll?

Köp en, och låna den till mig i 5 minuter ska jag titta efter. Jag har en dator som läser S.M.A.R.T. info osv från USB diskar. Riktigt varför inte alla datorer gör det vet jag inte... Men det gör i alla fall att det går att verifiera vad disken identifierar sig som innan man försöker plocka ut den ur lådan.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Brukar inte intensos diskar hamna typ sist i test oftast?
Annars finns det mjukvaruprogg som läser smartinfo.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bogey:

Brukar inte intensos diskar hamna typ sist i test oftast?
Annars finns det mjukvaruprogg som läser smartinfo.

De använder samma HDDs som alla andra internt, andelen företag som tillverkar hårddiskar går att räkna på en hand idag. Western Digital, Seagate och Toshiba: https://en.wikipedia.org/wiki/Hard_disk_drive#Manufacturers_a...

Bör inte vara någon märkbar skillnad.