Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Google Android passerar 500 miljoner aktiverade enheter

Permalänk
Melding Plague

Google Android passerar 500 miljoner aktiverade enheter

Operativsystemet Android fortsätter att växa så det knakar. Nu meddelar Google att över 500 miljoner enheter aktiverats globalt.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så pass. Inte dåligt

Permalänk

Jaha och Nokias S40 system passerade en och en halv miljard sålda enheter för ett tag sedan. Inte ens en notis...

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk

Vill ha Jelly Bean på min S3!

Permalänk
Medlem

Gratulerar

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Erkapekka:

Vill ha Jelly Bean på min S3!

Det går om du jailbreakar den.

[EDIT:] Var lite snabb där. Trodde det stod 3S xD. Inte S3.

Permalänk
Inaktiv

Sjukt kul att höra! Låt oss nu också hoppas på att de framtida WM8 (Windows Mobile 8) kan leverera och aa ..död åt iOS!
Windows Phone 8 vs. Android 4.1 vs. iOS 6

Permalänk

Någon som vet när 4.1 kommer till S3 ?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Någon som vet när 4.1 kommer till S3 ?

Ser ut som okt-nov någonstans

Källa

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk

Får väl se om Jelly bean ens kommer till S2an, och om den nu gör det lär det väl inte komma för än om ett år :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ska byta från iPhone 3GS till Android snart. Kommer skratta ondskefullt när jag avinstallerar iTunes.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Medlem

Nice:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Det går om du jailbreakar den.

Sen när kan du jailbreaka en android telefon? O.o, roota och låsa upp bootloader är en annan sak, då kan du lägga in Cyanogenmod eller någon annan stabil rom som finns på marknaden.

Skrivet av Lasergurka:

Får väl se om Jelly bean ens kommer till S2an, och om den nu gör det lär det väl inte komma för än om ett år :/

http://www.swedroid.se/samsung-sverige-meddelar-nar-galaxy-s2...

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Lasergurka:

Får väl se om Jelly bean ens kommer till S2an, och om den nu gör det lär det väl inte komma för än om ett år :/

Roota och lägg in ressurection rom Fullt fungerande nu lägger de till extra funktioner bara !

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Någon som vet när 4.1 kommer till S3 ?

Väldigt väldigt snart skulle jag tro.
Den senaste läckta betan har varit helt buggfri för mig. Största skillnaden är väll igentligen bara att den känns ännu rappare.

Skrivet av Lasergurka:

Får väl se om Jelly bean ens kommer till S2an, och om den nu gör det lär det väl inte komma för än om ett år :/

Lär nog inte dröja så länge. Och med tanke på hur fort dom fixat jb till s3:an så borde det inte ta så lång tid till.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Det går om du jailbreakar den.

Jailbreak är appliskt nyspråk.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Fick min S3a i torsdags, otroligt byte från en gammal HTC Desire. Kul att det går bra för Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Får väl se om Jelly bean ens kommer till S2an, och om den nu gör det lär det väl inte komma för än om ett år :/

Du behöver bara vänta till November

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skäggig legend

Grattis! Alltid kul när det går bra för andra! Men håller mig till iOS

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Jaha och Nokias S40 system passerade en och en halv miljard sålda enheter för ett tag sedan. Inte ens en notis...

Sweclockers = android.

Permalänk
Medlem

Kul att det går bra för Android och ännu bättre att konkurrensen hårdnar iom WP8.

Angående Jelly Bean så fick jag det i förmiddags till min Galaxy Nexus - alltid bra med rena installationer

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Det går om du jailbreakar den.

Det finns inte ens ett fängelse att bryta sig ut ur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkapekka:

Vill ha Jelly Bean på min S3!

Jepp och gärna igår!

Skrivet av RzrTrek:

och aa ..död åt iOS!

Men vad skall då pensionärer och alla kidsen använda?

Skrivet av Mocka:

Se min post lite längre upp. Kommer i okt/nov

Jo, såg det efter jag gjort inlägget.

Visa signatur

ASUS Maximus Gene V -//- Intel Core i5 3570K 4,2GHz -//- 24GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz
ASUS Geforce GTX 970 STRIX -//- 256+128GB ADATA SSD / 3+2TB WD Black -//- Silverstone Temjin TJ08

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnex:

Jepp och gärna igår!

Se min post lite längre upp. Kommer i okt/nov

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

Linux har kommit en bit sedan Mircwars dagar:

Med 1.3 miljoner nya enheter per dag, en siffra som ökar, så är vi nog uppe i en miljard aktiverade enheter inom ett år. Grattis Linus

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Det går om du jailbreakar den.

Två fel där.

1. Man "jailbreakar" inte en Android-telefon, man "rootar" den, och det innebär mycket mer än bara den semantiska skillnaden.

2. Man behöver inte roota en SGS3, eller låsa upp någon boot loader, för att lägga in Jelly Bean. Det är bara att köra som telefonen är direkt ur kartongen. På den punkten har Samsung varit ett föredöme av öppenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnex:

Men vad skall då pensionärer och alla kidsen använda?

tillhör man pensionärerna eller kidsen om man är 30 och kör iOS?

Det är iaf helt galet vad det säljs mobiler och tablets!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Destromath:

Sen när kan du jailbreaka en android telefon? O.o, roota och låsa upp bootloader är en annan sak, då kan du lägga in Cyanogenmod eller någon annan stabil rom som finns på marknaden.

http://www.swedroid.se/samsung-sverige-meddelar-nar-galaxy-s2...

Skrivet av Tempel:

Jailbreak är appliskt nyspråk.

Skrivet av _MmattiasS_:

Det finns inte ens ett fängelse att bryta sig ut ur

Skrivet av Evil Peter:

Två fel där.

1. Man "jailbreakar" inte en Android-telefon, man "rootar" den, och det innebär mycket mer än bara den semantiska skillnaden.

2. Man behöver inte roota en SGS3, eller låsa upp någon boot loader, för att lägga in Jelly Bean. Det är bara att köra som telefonen är direkt ur kartongen. På den punkten har Samsung varit ett föredöme av öppenhet.

Som sagt. Jag tyckte det stod 3S, inte S3. My bad. Och nej, jag vet att man inte jailbreakar Android. Det jag menade var att man kan ha Android på iPhone 3S om man jailbreakar den.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mnex:

Jepp och gärna igår!

Men vad skall då pensionärer och alla kidsen använda?

Jo, såg det efter jag gjort inlägget.

Man är allt bra dum om man låter sig standardiseras av Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnex:

Men vad skall då pensionärer och alla kidsen använda?

Varför inte en seniorfon. Finns även lite mer avancerade med kamera
http://www.doro.se/Produkter/Mobiltelefoner-och-tillbehor/Dor...
http://www.doro.se/Produkter/Mobiltelefoner-och-tillbehor/Dor...

Fick min första androidmobil igår. Inga problem att uppgradera den till Ice Cream Sandwich. Hoppas att de släpper Jelly Bean längre fram men tills dess så tror jag att jag klarar mig fint. Har förövrigt skaffat ett silikonskydd och displayskydd samt ett större minneskort på 16GB. Även om den må vara lite mer tålig än de flesta andra mobiler så är det dumt om det skulle hända något med skärmen.