Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Försöker att spela in med fraps, vill inte ge med sig?

Permalänk

Försöker att spela in med fraps, vill inte ge med sig?

Jag visste dock inte var jag skulle placera tråden så det fick bli här, känn er fria till att flytta på den, tack

Tjenare, Jo det är så att jag sitter och försöker spela in med fraps då jag faktiskt har full verision som jag nyligen köpt.
Jo det är som så att vilket spel jag en spelar in så får jag fps drops, Jag ligger på en 60 fps men varje 10:e sekund så får jag en fpsdrop som sjunker ner till en 20-30 fps och sedan upp igen.
Har provat med lägre fps+ halfscreen(sämre kvalitet) iställer för fullscreen men problemet kvarstår.
Jag har en rätt full hårddisk med 200 gig kvar i utrymme ochså ligger windows dessvärre på samma hårddisk som spelen.

Här är mina specs

Operativsystem
MS Windows 7 Ultimate 64-bit
CPU
Intel Core i7 860 @ 2.80GHz 49 °C
Lynnfield 45nm Teknologi
RAM
6,00 GB Singel-Kanal DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)
Moderkort
ASUSTeK Computer INC. P7P55D EVO (LGA1156) 50 °C
Grafik
Acer AL2216W (1680x1050@59Hz)
896MB GeForce GTX 275 (ASUStek Computer Inc) 62 °C
Hårddiskar
733GB Seagate ST3750528AS ATA Device (SATA) 33 °C
Optiska Enheter
CJUNGDW CXEBST67GX6J SCSI CdRom Device
Ljud
VIA High Definition Audio

Någon som har förslag?:confused:
Finns det kanske program som funkar bättre för mina dator delar?
Kom gärna med förslag!

Permalänk
Moderator
Moderator

Det är troligtvis Fraps i kombination med din disksetup som är boven.

Mitt tips: prova MSI Afterburner.
http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem

Ska du Frapsa så är det klokt att spela in på en snabb disk som inte används av något annat, d.v.s. har du Windows på C: och spelet på D: så bör du inte spela in på någon av dessa två.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

tack grabbar