Permalänk
Avstängd
Skrivet av ParasiteX:

Länka gärna var du får din bullshit fakta från, Intel processorena klarar en hel del värme, och BF3 kan hetta upp CPUn i samma nivåer som en Prime 95 runda.

Skitsnack var menat till: "BF3 har tendens att värma upp CPUn rätt så rejält."

Och nej... BF3 kan inte hetta upp en CPU till samma nivåer som Prime95. Det lägger inte ens samma stress på CPU.
Har ca 50c i BF3 med min Mugen2 på 2500K 4.2ghz.
I Prime95 når jag ca 75-78c.

BF3 må lägga tung last på dualcores, men inte gör de det på quads.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wulf92:

Nod32 popar upp när jag föröker ladda ner coretemp.

http://www.cpuid.com/downloads/hwmonitor/1.20-64bit.zip
Använd det ist.

Permalänk
Medlem

Core#0-3 ligger från 36-42
Idle.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wulf92:

Core#0-3 ligger från 36-42
Idle.

Varför har du blivit besatt av idle temperaturen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Länka gärna var du får din bullshit fakta från, Intel processorena klarar en hel del värme, och BF3 kan hetta upp CPUn i samma nivåer som en Prime 95 runda.

Så klart så kan hans temps gärna vara lite bättre, men det är inget som kommer direkt förstöra processorn.

Själva limiten på hur högt SB kan går är upp till 90 grader. Dock så bör man hålla den en bra bit under det.

Till TS: Använd Coretemp för att mäta temperaturen. SpeedFan är kraftigt ut-daterat och visar sällan rätt temps.

Nu ska vi försöka reda ut saker och ting här, jag svarar på frågor ur tråden, men citerade detta.

Till TS, om du tänkter överklocka så kör på en NoctuaD14, om du vill köra med sluten vattenkylning som jag föredrar så kör på Antec 620 eller 920
och det där med kylpastan är inte riktigt sant, kylpastan leder värme ganska dåligt, men det leder bättre än luft, därför använder man det för att utjämna ojämnheter på CPU och kylare
Limiten för SB är 98, innan dess kommer CPUn börja throttla och bli instabil så där vill man inte ligga.
Har du inte klockat så är 80 C inte farligt, desto farligare ifall du klockar med höjd volt.
BF3 kan INTE, sätta samma press på processorn och göra den lika varm.
Till TS, använd Realtemp för att kolla temperaturen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuffing:

Låter som en klassisk felskruvning av kylaren. Kolla att du har fäst kylaren ordentligt.

Eller dålig applicering av kylpasta :P.