Vill ha förslag på bra mindre chassi till matx

Permalänk

Vill ha förslag på bra mindre chassi till matx

Sitter med ett gammalt system phenom 2. Dags att kanske byta upp sig och jag har tänkt denna gång så blir det intel. Det gamla systemet sitter i ett Fractal Design D3. Denna gång har jag tänkt köra på mATX för att hålla ner storleken lite. Vilket chassi rekommenderar ni. Har försås fastnat för SilverStone Temjin TJ08B-E Svart men det är inte så mycket nindre än det jag har. Vilken bra liten låda med formfaktor matx rek ni. /Hep

Permalänk
Permalänk

Håller nog med föregående talare, Arc Mini skulle nog jag välja!

Permalänk
Medlem

TJ08B-E, Define Mini och Arc Mini är alla bra chassin, men som du säger inte jättemycket mindre än ett vanligt miditower. Mestadels lägre. Lian Li PC-V354 är ett lite mindre alternativ.

Permalänk
Medlem

TJ08-E är bland de mindre mATX chassina som finns, rekommenderar det starkt:). Jag tycker att FD arc/define mini går bort direkt pga att de är rätt stora(man tappar hela meningen med mATX). Annars har Lian Li några mysiga cuba chassin.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM