Permalänk
Medlem

Ny speldator - 10 000:-

Hej!

Detta är vad jag slängt ihop under dagen: http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2189863&view=m

Kommer enbart användas till spel, (1920x1080) i upplösning på en benQ 24'' 120hz skärm. Delarna kommer att sitta i ett Fractal Design R4 chassi.

Hur tycker ni det ser ut? Tips på modifikationer i listan? Är beredd åt att gå båda hållen på den ekonomiska biten.
Har själv lite funderingar kring nätaggregatet (fett snyggt det jag valde - men värt?), extra fläcktar?, samt en eventuell extra lagringsdisk.

Tack på förhand! :>

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

så du vet. pumpen för H100 låter lite. men ta ett annat par fläktar till h100 för fläktarna låter mycket. även i en R4 låter dom mycket.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Ljud har faktiskt aldrig varit ett problem för mig. Min burk jag har nu låter som ett världskrig, så jag avvaktar med det till en början.

Permalänk
Medlem

Väldigt trevliga komponenter du har plockat ihop där! Angående nätagget, det har jag bara hört bra om och då du har ett stort chassi kommer det inte bli några problem att skuffa undan de kablar du inte kommer behöva.
Jag skulle absolut lagt till en lagringsenhet, såvida du inte har någon extern du använder. 120 GB fylls snabbt, speciellt på en SSD
Tycker nog du ska lägga till en eller två fläktar, kylningen på grafikkortet gör nämligen så att all varmluft rörs runt i chassit, men med någon extra fläkt är det inga problem att köra ut den varma luften.
Annars är det bara att köpa, återigen: mycket fina komponenter!

MVH Ranis

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Oj, ink 680 fast till och med billigare totalt.. känns som att det alltid går att optimera sig, och det kan vara jobbigt

Permalänk
Medlem

Någon som har svar på om det blir någon väsentlig skillnad på ett Asus P8Z77-V Pro mot ett ASRock Z77 PRO3 ATX?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kTeddy:

Någon som har svar på om det blir någon väsentlig skillnad på ett Asus P8Z77-V Pro mot ett ASRock Z77 PRO3 ATX?

Ingen prestandaskillnad över huvudtaget. Det du får med P8Z77 är en massa lullull och överklocknings funktioner som du antagligen inte vill betala för, men det är upp till dig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet du vad för överklockningsfunktioner som åker med? Hade tänkt mig att överklocka en del nämligen.