Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Fick hem lite skoj idag.
Poker keyset, en CC och ett poker tangentbord.

http://i.imgur.com/pC9is.jpg

http://i.imgur.com/NCLjN.jpg

Varifrån fick du tag på cc:n?

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Scurq:

Varifrån fick du tag på cc:n?

Från CC himself! Han sålde dem för drygt en månad sen. Tog slut på lager inom 1 sekund..

Permalänk
Medlem

Nice, många som vill ha samtidigt.

Var hittar du alla skalen som acryl- och aluminiumcasen?

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Skrivet av Scurq:

Varifrån fick du tag på cc:n?

Vad är CC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Advalorem:

Vad är CC?

clickclack, en snubbe som har en gnomfabrik i usa där dessa tangenter tillverkas, du kan läsa lite mer om clickclack och tangenterna på geekhack.org!
clickclack-tangenter säljs ibland på elitekeyboards.com.

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Scurq:

Nice, många som vill ha samtidigt.

Var hittar du alla skalen som acryl- och aluminiumcasen?

Från folk på Geekhack, det görs en del grupp köp på det forumet där de beställer grejer direkt från Korea, där de tillverkas.

Här kommer det senaste tangentbordet från min sida:

Permalänk
Medlem

Me want ett G2Pro TKL!!!1 Tror du att de vita tangenterna kommer bli smutsiga fort eller behöver man byta ut de? Var i så fall kan man finna vita PBT med ISO-enter?

btw, ska börja köpa tangentbord, kommer kanske posta här då. >:)

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Skrivet av Scurq:

Tror du att de vita tangenterna kommer bli smutsiga fort eller behöver man byta ut de?

Det är väl bara till att lossa alla tangenterna och diska dem?

Permalänk
Medlem

Ja man blir sugen nu när sonen fick mitt quickfire.. Men jag ska motstå den här gången och sikta in mig på "9087 dragon year edition" tror jag.. kanske.. eller.. fan..

sluta posta så fina bilder!

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av BrutalOddball:

http://imgur.com/ewruo

http://imgur.com/c4JmW

Skulle någon kunna identifiera dessa brytare, jag är intresserad av lite custom keycaps

Det ser ut som det skulle kunna passa med caps från alp tangentbord.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Det ser ut som det skulle kunna passa med caps från alp tangentbord.
http://www.neowin.net/images/uploaded/alps_orange.jpg

Trevligt. Det ser ju ut att stämma ja, det blir att söka!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Scurq:

Tror du att de vita tangenterna kommer bli smutsiga fort eller behöver man byta ut de?

Jag vet inte om de blir smutsiga fort, men jag snusar och har använt tangentbordet ganska intensivt i ett dygn nu. Ser ingen smuts alls på tangenterna, än. Men är det så att de blir smutsiga lättare så är det bara att plocka loss tangenterna och slänga dem i vatten med diskmedel i, sen torka rent dem.

Permalänk
Medlem

Ao, ok!

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Passar på att lägga upp lite bilder på Shine 2, har inte hunnit göra klart någon recension av tangentbordet ännu, men allt ser bra ut iaf för de som undrar om det är bra grejer eller inte.

Ber om ursäkt för kass kvalité på bilderna, men hade inte tid att ställa in kameran rätt för att fånga upp ljuset från LEDsen på rätt sätt.

Alla leds ON:

Den egna LED "programeringen", valde att lysa upp tangenterna man håller fingrarna på vid touchtyping:

Gaming programmet jag gjorde till mig själv (man kan alltså få vilka tangenter man vill att lysa):

Avslagna LEDs:

Permalänk
Medlem

Oooh, ser mysigt ut. När kommer recension tror du?

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Scurq:

Oooh, ser mysigt ut. När kommer recension tror du?

Den skulle komma idag, men med en tre månaders bebis kan allt hända. Så har inte hunnit sitta vid datorn och skriva något alls idag. Så förhoppningsvis kommer det upp imorgon eftermiddag när jag slutat jobbet.

Jag har redan klämt och känt på alla funktioner, öppnat tangentbordet och kollat. Så det är bara själva skrivandet kvar, men som sagt tidigare; det ser bra ut och det har funktioner som gör att iaf jag tycker det är värt att köpa istället för andra tangentbord med LED's.

Permalänk
Medlem

Kul att det är aktivitet i tråden <3

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Hedersmedlem

KBTalking Pure, aluminiumchassi, Cherry MX Black

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Hade tänkt visa detta för någon vecka sedan, men glömde liksom av det. Hur som helst, (rosa) Filco China Edition med hemmasnickrad kontroller av bpiphany (på bland annat Geekhack):

Visa signatur
Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Zetsu:

Hade tänkt visa detta för någon vecka sedan, men glömde liksom av det. Hur som helst, (rosa) Filco China Edition med hemmasnickrad kontroller av bpiphany (på bland annat Geekhack):
http://puu.sh/1fqQO

100% programerbart Filco.. mmmm, not bad.

Permalänk
Medlem

Kan fixa lite fler/bättre bilder imorgon.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Vilket är det?

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Vilket är det?

Filco Majestouch 2. Keycapsen är ifrån WASDkeyboard med koreanska tecken

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

ingenting för någon ovan vid tangentbord då, hehe

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem

Här kommer lite fler bilder!

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Bara en fråga, varför har vissa blanka keycaps?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem

Bättre känsla antagligen.

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem

För att va tuffa?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Red110:

Bara en fråga, varför har vissa blanka keycaps?

Det finns många anledningar och jag kan bara svara för mig själv.

Jag kör med blanka för att texten aldrig slits ut, sen är det skönt att andra inte kan ta min dator och smurfa runt med den, eftersom det inte är många som kan skriva på ett tangentbord utan tecken.

Permalänk
Medlem

hah