Permalänk
Medlem

Öppna portar på Belkin F7D3302 v1

Hej, jag har sökt lite i forumet och hittade ingen tråd som kan hjälpa mig. Om tråden hamnat fel ber jag en Mod att flytta denna rätt för att öka mina chanser att lösa problemet, tack på förhand.

Nu till problemet. Jag har en Belkin F7D3302 v1 router och vill väldigt gärna öppna vissa portar så jag kan starta servrar på ex. terraria för att spela online med mina vänner. Jag har följt guider från http://portforward.com/ och några andra guider(som förvisso säger samma sak) men utan resultat. Jag har följt dessa till punkt och pricka men när jag testar med : http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ så står det att den port jag försökt öppna är stängd.
Jag går in på Viritual servers, klickar i Enable, skriver in rätt information och sedan trycker på Apply Changes. Men det vill inte fungera...

Förut hade jag en Dlink-615 då var det inga som helst problem med "port-öppning". Jag undrar nu har någon fler stött på samma problem med denna router eller av märket belkin som löst detta. Tack på förhand.

Permalänk
Rekordmedlem

Belkin F7D3302 v1 verkar stödjas av dd wrt/tomato så du kan ju prova att läsa på om vilken version som passar digo testa med dd wrt eller tomato.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hade helst tänkt mig att kanske slippa mixtra med andra firmwares än stock.... men men. får kanske läsa på lite om det.

Ingen annan som har nåt att bidra med?

Permalänk
Medlem

Om någon annan har samma problem så fungerar det utmärkt att installera Tomato toastman för denna router. Alla problem lösta!

Permalänk
Rekordmedlem

Bra att det ordnade sig för dig
Tomato gör att man får alla funktioner som hårdvaran klarar, rullar själv med det just nu och det går fint i min F7D4301.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.