Diskussionstråd för primeraservern på e-sim

Permalänk
Medlem

Tyvärr förlorade vi och nu håller de på tar tillbaka Götaland igen :/ Hade ju inte skadat om vi fick in några fler spelare som kunde hjälpa till

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim

Permalänk
Medlem

Kollar man på kartan är det ju tydligt att kurzeme är den viktigaste regionen att erövra. Befriar vi den åt Letterna blir Litauerna avskrurna från hela skandinavien.

Tidigare har vi försökt att få folk att slå på Åland men även på det Svenska fastlandet, problemet är ju då att vi måste vinna två slag för att skära av deras armeer.. Vad tänker ni ska vi försöka med Kurzeme istället?

Då kanske vi kan vända detta kriget? Eller vad tror ni?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo kurzeme vore det bästa, men vi behöver fler som kan hjälpa till att slå då, litauen går all in på kurzeme så fort det startas resistance war där.

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim

Permalänk
Medlem

Det är segt att Serberna lade en icke angrepspakt nu oxå.. Då kan vi inte be dem om hjälp heller..

tycker denna artikeln sammanfattar det bra: http://primera.e-sim.org/article.html?id=54993

Men tillslut lär det väl vända? Jag menar om inte annat så får de väl tråkigt och släpper oss?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Serberna får slå i krig som inte har polsk flagga så de får hjälpa oss om de vill, dock är de nog mest ute efter att sitta hemma å titta på medan andra blir ockuperade...

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim

Permalänk
Medlem

Har inte varit inne så mycket under helgen, men verkar ju som att vi inte är allt för långt bort vad gäller att kunna vinna strider. Bara lite mer motivation, strategi och fler soldater som behövs.

Larssonc har gjort extremt med skada sista tiden och är snart ikapp jocke i utdelad skada, fler sådana hade vart kul att se.
Tycker btw vi ska ha lite mer krigs-taktiska grupper som är med och slår i strider där det behövs vid rätt tillfälle osv, nattetid etc.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Larssonc är grym. Han började långt efter tex mig och har snart gått om alla i landet. Imponerande!

Annars champis så håller jag med, vi behöver organisera oss. Nu växer ju comunityn lite smått igen. Klart läge att slå oss fria snart!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nyregistreringarna avtar nu dock så vi behöver verkligen fler medlemmar för att kunna slå oss fria, annars kommer vi fortsätta att se sverige i litauens ägo.

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim

Permalänk
Medlem

Sverige är fortfarande ockuperat, vi lyckades slå latgalia fritt häromdagen så litauen tappade skatteinkomster, nu har de dock tagit tillbaka den igen.

Önskar alla en god fortsättning iaf

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim

Permalänk
Medlem

Nytt RW i göta där det står 1-1. Kommer vi ha någon region innan nyår?
Litauen är starka men vi har fått ganska bra med stöd från allierade innan.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Ännu ett försök att slå oss fria verkar vara på gång.

Men egentligen är jag mer nyfiken på att: Finnarna verkar vara på flykt?1? Vi har tagit emot en tio finska flyktingar de sensate dagarna? Ngn som har mer info om det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Först och främst blev en av deras MU flyttade till Sverige(fick svenskt "cs" så att säga), en av anledningarna. Sedan blir det lite win för oss, de kan använda mer buffs i våra strider osv. Vi(läs ett fåtal som snackade) tyckte inte det var några problem att släppa över några finnar, vi har ju snackat med flera av de innan och de verkar trevliga. Var några som inte riktigt gillade det menmen.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Ja jag ser inga problem med att dom blir svenskar, vad har vi att förlora? Ingenting då vi inte har nånting..
Vi måste få ändring och detta är en liten ändring, om den är bra eller dålig återstår att se men jag väljer iallafall att se det positivt!

Permalänk
Medlem

Blir en stor strid i Götaland under detta dygn. Får hoppas det går vägen.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=FlsxFGxC4aE

hahaha, en helt episk filmsnutt ngn snubbe från USA gjorde för att analysera det korta med intesiva kriget mellan USA-Canada

Btw svampen, är debuffad idag så jag kan inte kriga. Men håller tummarna för att ni lyckas i götaland!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Många nya som registrerar nu igen, över 50st senaste dygnet! Roligt det Kan vi bli en ny stormakt igen kanske? Keep it up!

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim

Permalänk
Medlem

Fortsätter att komma in folk då och då.
Det intressanta är hur många vi sjunker med om några dagar.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Japp nu ser det lovande ut. Med lite tur så slår vi loss landet från litauerna. Lovande uppror både i Götaland och i baltikum i letternas områden. Dessutom är det mkt nya gamers nu som reggar. Kanske dags för en ny storhetstid?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo det är fortfarande många som kommer in i spelet, förvånansvärt många som är inne på IRC också, väldigt kul!

Än så länge är det ingen jätteminskning av spelare, men det kommer väl kanske om en vecka isf. Så länge fler fortsätter ansluta sig så är det bara å köra på

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim

Permalänk
Medlem

http://primera.e-sim.org/article.html?id=55728

Partiet NBDs förklaring av kriget för nyamedlemmar är läsvärd för alla tänker jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu börjar G7 (våra fiender) att förlora på lite olika ställen, fattas bara att de börjar förlora i sverige nu också, tur att vi har många nya som reggar sig just nu, fler behövs!

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim

Permalänk
Medlem

För en liten uppdatering så är vi fortfarande ockuperade, men vi är nu över 500 medborgare igen, kommer vi upp till 600 så har vi en rejäl chans att slå oss fria

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim

Permalänk
Medlem

Vi liggert och taktar runt 500 sträcket medans Litauen tappat några medborgare Skönt, Polen håller sig stadigt uppe, Serbien fått in endel nya också kul!.

Dock lär det ju bli stora krig när Serbien och Polens NAP löper ut väl?

Permalänk
Medlem

Det lär det bli, är nog det som de har sparat hela månaden inför. De nya fortsätter iaf att titta in på IRC, vilket är jätteroligt Kul med nytt folk som tittar in i chatten igen, snart är vi 100+ där inne igen, precis som förr i tiden

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim

Permalänk
Medlem

Ok, det är ständigt frågetecken kring items. Tänkte jag skulle ge lite runda siffror och det väsentliga i pudelns kärna. Snedtext är mycket runda siffror tagna från stora siffror tagna från exempelstrider så inga kommentarer om att "det är minsann si och så många procent hit och dit och jag läste minsann på wikin att.." behövs. Tänk själv.

Hur får jag items gratis?
Genom att bjuda in spelare som når lvl 7 och genom att slåss.

Hur får jag items genom att slåss?
Om du inte gör så mycket skada och inte har chans på top10 så ska du bara slå så mycket som möjligt, det spelar i stort sätt ingen roll var du slår eller hur du fördelar skadan. Huvudsaken är att du slår upp allt. Du har då chansen att få q1- och q2-items. Om du gör en tusendel av totala skadan utan att synas i top 10 så kan du räkna med att ha 4% chans till ett item.

Hur får jag bättre item genom att slåss?
Om du vill ha q5-items så behöver du ta en BH under en strid. Det är ca 6% chans till att få ett q5-item per BH man tar.
Om du vill ha q4-items så behöver du hamna i top 3 under en strid. Det är ca 5% chans till att få ett 4q-item per top3 man tar.
Om du vill ha q3-items så behöver du hamna i top 10 under en strid. Det är ca 10% chans till att få ett q3-item per top10 man tar.
På det hela så kvalificerar man sig till utlottningen av items av lägre kvalité när man satsar på items av högre kvalité. En BH-hunter har sammanlagt ca 23% chans till ett item om han tar en enda BH.

Kan man få flera items av samma kvalité i en och samma strid?
Ja. BH-huntern i ovan snedtext har ca 12% chans till två items.. Med jättetur så kan man få alla items i en strid med en enda BH men det är osannolikt.

Hur mycket är ett item värt?
Kollar man på auktionerna så är värdet för varje typ av kvalité just i skrivande stund:

  1. 3g

  2. 6g

  3. 17g

  4. 55g

  5. 193g

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Vi gjorde nyligen ett seriöst försök att ta tillbaka Götaland och sverige igen, det började utmärkt, 0 - 4 till oss, men så ringde litauen polen som kom räddandes i nöden och vi förlorade med 8 - 4.

Polen och litauen är de 2 starkaste länderna i spelet och det är helt omöjligt att stå emot båda två för pluttsverige som det ser ut i dagsläget. Vi behöver fler spelare för det helt enkelt.

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim

Permalänk
Medlem

Vi har just nu en ny liten BB på g, många nya som kommer in, dock många som inte stannar men det visar ändå att vi är på g Det har nyss varit presidentval, där polens vinnande president lovade att förklara krig mot litauen, vilket dock blev nerröstat av riksdagen och han avsattes sedan direkt, trots att det var folkets vilja. Det hade gett sverige sin frihet tillbaka så vi var naturligtvis besvikna över detta.

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim

Permalänk
Medlem

Vi har vunnit tillbaka götaland just nu och försöker vinna tillbaka svealand och bohuslän nu, om vi förlorar kommer litauen attackera götaland igen och allt är förlorat igen, vinner vi däremot så betyder nog detta slutet på deras ockupation. Gå med idag vetja.

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim