Diskussionstråd för primeraservern på e-sim

Permalänk
Medlem

Kriget går sådär.. vi misslyckades med en motoffensiv i Götaland. Och provar ju nu ett uppror i de ockuperade områdena istället.

Champis din guide är den mest heltäckande jag sett. Är grymt imponerad, den kommer att ge nya gamers en djupgående förklaring av spelet. För det är ju lite komplext om man vill fördjupa sig. Även om det går att bara chilla och småspela för sverige, så vill ju en hel del mer med gameingen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo det blev ganska mycket

Får hoppas vi vinner detta slaget, så har vi en bra fördel.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Skönt att Sverige är helt igen iaf!!

Permalänk
Medlem

Kriget mot Litauen går iaf hyffsat. Vi har lyckats återta Vestlandet av Norge och det är ju helt avgörande för vår ekonomi samt möjligheterna att få in pengar nog att köpa vapen osv.

Nu försöker Litauen ta Vår huvudstad och samtidigt har vi fått i gång ett uppror i de ockuperade regionerna.

Jag har hört rykten om en storoffensiv snart? Har ni hör ngt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo fast nu går det ju inte så bra lol ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av JallooZ:

Jo fast nu går det ju inte så bra lol ^^

:/ Nä det går ju åt skogen.. Men allt är inte förlorat ännu. Letterna har skagit sig fria och straffbeskattar alla Litauer i sina områden nu. Sedan igår har de lyckats få in 1000 ltl lr motsvarande 50 gold.

Vi får kämpa på.. vi är ju bara 500 pers och Litauerna är 900 man starka.. det gör det svårare att vinna..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja, nu är vi i princip borta från kartan, vi behöver mera spelare från Sverige om vi ska klara av att stå upp och ta tillbaka vårat kära moderland igen.

Permalänk
Medlem

Hjälp sverige.

Ja såhär ser det ut i dagsläget, ingen bra syn alls

Om några svenskar känner sig manade så ta er 5 minuter och registrera er idag och hjälp oss driva ur litauen ur sverige så skulle det hjälpa oerhört mycket.

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim

Permalänk
Medlem

http://primera.e-sim.org/article.html?id=54025

Norrmännen är glada iaf, nu har de överläget och har börjat införa skatter på våra företag i Norge.. Det är dags att börja köra alla transaktioner svart igen?

Regeringen kom ut med en artikel oxå. http://primera.e-sim.org/article.html?id=54024

Tycker att den på ett bra sätt beskriver hur vi hamnade i den situation som vi nu är i. Hur länge tror ni att Litauerna kan hålla oss på mattan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köra svart så mycket som möjligt ja.

Sverige har det lite tufft nu. Enda länderna vi får hjälp från är Lettland och Finland. Spanien har kanske varit med på ngt hörn också. Resten har i det närmaste behandlat oss som skit. Nästan läge, enligt mig, att bilda någon typ av allians med Fin+Lett och skita i de andra länderna.

Tror ockupationen kan vara ett tag tyvärr, om Litauen vill. Det krävs att vi gör satsningar som den vi gjorde för någon vecka sedan, fast flera dagar i rad. Att folk verkligen sitter uppe på nätterna och vakar. Då kanske vi kan snacka befrielse.

Norge... de ska vi döda så snart vi kan. Allt som vi har hjälpt de med, hela Norge är byggt av svenskar, och nu bara vänder de ryggen och bidrar indirekt till vår ockupation. Kanske skulle vi aldrig hjälpt de från början...

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

mm synd att vi hamnade i kläm mellan Litauerna och Norge.. Men det reder sig väl..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Norge blir ju ockuperade så fort litauen tröttnat på att ockupera oss, när det nu händer. Vi behöver få in fler spelare så vi har en chans att slå tillbaka!

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim

Permalänk
Medlem

Skulle inte förvåna mig om Litauen själva tar Norge med när de känner att de vill ha lite mer godis.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

hehe, ja man vet aldrig..

Sverige ska tydligen gå i allians med USA igen.. har ni hört ngt? Kan vi räkna med hjälp från jänkarna nu?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

orders är att hjölpa vänner i slovenien idag.. men det ser ut att gå illa i kriget. Har vi ngra planer inför framtiden?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Har vi ngra planer inför framtiden?

Det är väl bara att försöka komma loss från Litauens grepp. Försöka slå så smart som möjligt med den lilla skada vi har jämfört med dom.

Permalänk
Medlem

Jobba för framtiden istället. Nuet har vi inte mycket att göra i. Men det kommer.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

http://primera.e-sim.org/article.html?id=54504

Den här artikeln som SMTaishan var riktigt bra. Jag kör så nu i krigandet, ger rejält mer med skada till billigare penning

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vet, hur stor vår kassa är? Går vi plus eller minus?

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Vi går minus i dagsläget, kassan är stor dock så vi har råd att hålla på i månader, det vi behöver är fler folk som kan hjälpa till å slåss mot litauen bara

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim

Permalänk
Medlem

Japp vår finansminister Uldrer och hans vice wilworin har lagt upp ett rejält lager med resurer. Vilket är en väldigt tur nu!

Förra ockupationen varade i 2 månader innan vi slog oss fria.. hur länge tror ni denna varar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beror ju helt hur många spelare som tillkommer/slutar.
Kan vara ett par veckor men säkert även fram mot våren, även beroende på Litauens vilja.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Hjälp sverige

Ja nu får folk ta å registrera sig lite å hjälpa oss tycker jag

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim

Permalänk
Medlem

Jo det hade ju passat. Kanske kan bli en bra framtid. Allians med Lettland och finland, plus kanske Tyskland skule jag vilja se.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Sverige + finland + lettland + tyskland + ryssland kommer nog hålla ihop ett tag nu framöver, jag har fått god kontakt med alla i egenskap av MoFa (Minister of Foreign Affairs) och tyskarna gillar att slå för oss också. Ryssarna pratar jag dagligen med också så vi har goda chanser där

Att vi nu vann Götaland bevisar detta, nu gäller det bara att försöka hålla i denna tillfälliga vinst och vinna fler områden, fler svenskar kanske kan hjälpa till?

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim

Permalänk
Medlem

Tycker att Midonyks tackartikel till våra allierade är riktigt bra! Thanks for helping us liberate Gotaland

Så då är frågan, vad blir nästa steg? Och klarar vi av att avsluta det vi påbörjat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vi kommer ju attackera Kurzeme om det inte redan har skett, och samtidigt är det RW i svealand, åland samt ngn norsk region antar jag. Lyckas vi väl med fördelning av skada kan vi nog få ngn region till snart. Om inte nu så snart.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Vi kommer ju attackera Kurzeme om det inte redan har skett, och samtidigt är det RW i svealand, åland samt ngn norsk region antar jag. Lyckas vi väl med fördelning av skada kan vi nog få ngn region till snart. Om inte nu så snart.

Hoppas på det, vi får se till att prata med några allierade, för hjälp kommer vi garanterat behöva med så få spelare vi har jämfört med Litauens.

Permalänk
Medlem

Vi håller på ta tillbaka småland nu, hoppas vi vinner

Visa signatur

Mitt E-sim namn är muppo007, skriv in det som reff när du registrerar dig så får du 2 extra guld.
Klicka här för att komma till E-sim

Permalänk
Medlem

Episk strid i småland. Har pågott i + 24h nu. Halva världen har slutit upp bakom oss.. synd att den andra halvan hjälper litauerna bara

Visa signatur