Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Tycker ni har riktigt bra admins personligen. Dock är det aldrig någon admin inne (knappt, eller vad jag kunnat se) vilket gjort att jag inte spelar där längre.
Alltid massa jävla skitungar som fuskanklagar än eller dyl, det gör att man tröttnar om det inte finns någon admin som styr upp det.

Permalänk
Skrivet av Hyrst:

Tycker ni har riktigt bra admins personligen. Dock är det aldrig någon admin inne (knappt, eller vad jag kunnat se) vilket gjort att jag inte spelar där längre.
Alltid massa jävla skitungar som fuskanklagar än eller dyl, det gör att man tröttnar om det inte finns någon admin som styr upp det.

Håller med att det är tröttsamt, även för oss admins att folk fuskanklagar allt och alla när det inte går bra för dem. 1 av 100 fusk anklagelser så är det någon som verkligen fuskar.

Vi skall försöka sprida ut oss mer på servrarna för att täcka dom mer men som sagt vi har vår Irc kanal där man oftast får tag i en admin genom att skriva !admin.

Permalänk
Skrivet av lillkimpa:

Hejsan!
Va är det som gör att vi admins är så dåliga då enligt ditt tycke??
Är det att vi inte tillåter fult språk/nedvärderade ord osv.?
Är det att vi inte är aktiva?
Är det att DU har blivit orättvist behandlad(enligt dig) för något?

Eller va är det som gör oss till dom sämsta??

Mvh Lillkimpa

Snacka om attackerande frågor, hur som helst.

1. Ni tål inte kritik eller ifrågasättande av ert val av kicka folk för då blir man själv kickad.
2. Ni har nada i common sense när det gäller att följa reglerna.
3. Admins själv provocerar spelare till att bryta reglerna för att få kicka dom (har själv blivit utsatt för det)
4. Det är helt okey att servern blir obalanserad så länge admin är på vinnande sidan.
5. Man kan bli kickad för nöjes skull rundan efter för att man sa nått spelomgången innan.
6. Reglerna är tydligen inte lika för alla.
7. Helt okey med teamkillers så länge dom inte är på den sida som admin är på.

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem

Konstigt att du känner så, själv tycker jag att adminsen gör ett bra jobb. Kan inte vara lätt att vara admin med alla whiners....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Skrivet av nsky|sct:

Konstigt att du känner så, själv tycker jag att adminsen gör ett bra jobb. Kan inte vara lätt att vara admin med alla whiners....

Skickades från m.sweclockers.com

vi var ett större gäng som spelade där och alla fick ett liknande tycke, så det där med "whiner" får du nog svälja själv om man nu ska utgå ifrån att man inte får ha åsikt om rätt och fel.

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem

Nu mena jag inte att specifikt att du var en whiner. Men det kan inte vara lätt att vara admin och döma ut straff när folk inte har några bevis för det de säger i chatten, det ropas fusk rätt friskt.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalWolf:

Snacka om attackerande frågor, hur som helst.

1. Ni tål inte kritik eller ifrågasättande av ert val av kicka folk för då blir man själv kickad.
2. Ni har nada i common sense när det gäller att följa reglerna.
3. Admins själv provocerar spelare till att bryta reglerna för att få kicka dom (har själv blivit utsatt för det)
4. Det är helt okey att servern blir obalanserad så länge admin är på vinnande sidan.
5. Man kan bli kickad för nöjes skull rundan efter för att man sa nått spelomgången innan.
6. Reglerna är tydligen inte lika för alla.
7. Helt okey med teamkillers så länge dom inte är på den sida som admin är på.

Hej,

1. Jag vet inte hur det ser ut i ditt fall, men i nästan alla fall så möts vi inte av kritik utan glåpord hur värdelösa vi är och hur fel vi gör hela tiden. Jag har nu under ett års administrerande endast varit med om ett eller två fall där en person givit oss betydelsefull kritik in-game efter en kick eller en ban. Resterande är svordomar eller kommentarer om våra mammor, och dessa personer ryker direkt.

2. Detta kan jag inte besvara utan det är givetvis din åsikt. Tråkigt att du upplever det på det sättet, det är givetvis inte vad vi är ute efter. Vi har ett internt regelverk som vi försöker följa så bra vi kan. Detta är dock svårt då alla situationer ser olika ut.

3. Jag har väldigt svårt att tro dig i detta fall, men eftersom allt i chatten loggas så kan vi enkelt kolla upp i det i efterhand. Det är givetvis inte okej att göra något sådant som administratör. Rapportera till mig eller i vårat forum så kollar vi upp det. Tidpunkt, server, spelare och administratör behöver vi information om.

4. Balansering är ett problem alla servrar lider av. Jag kan bara svara personligt här och vi hoppar alltid över om det går mot baserape, och jag vet att vi brukar göra det när vi sitter och spelar tillsammans också. Det är helt omöjligt att lyckas balansera en server på ett bra sätt. Baserape är förbjudet och det straffar vi för. Nuke:e kan vi använda om ett lag blir totalt låst för att kunna fortsätta spelet. Det finns inget bra stöd alls i serverprogramvaran för att utveckla plugins som löser detta. Moraliskt bör vi byta lag men vi har inget regel på att man måste.

5. Läs punkt 3.

6. Regler är lika för alla. Men eftersom vi administratörer är människor så är det helt omöjligt att bedöma alla fall lika som person. Alla situationer vi möts av är också olika. Det är omöjligt att applicera 100% träffsäkerhet i denna fråga.

7. Givetvis inte. Men det försvårar otroligt mycket när det sker i motståndarlaget. Anledningen till detta är att spelet inte har ett spectator mode vilket gör det extremt svårt för oss att administrera en server, speciellt med 64 spelare.

- Det är många spelare som skriker "fuskare", "team killer" och andra välkomponerade meningar konstant, och det är lätt att man missar eller att man inte tar detta seriöst. Det är skillnad på någon som uttrycker sig "jävla noob, sluta team killa ditt offer" och "-admin-, skulle du kunna hålla koll i vår bas? mr.spelare baserapar".
- För att kunna kolla upp detta måste vi byta lag och leta upp vart det sker. Återigen, inget spectator mode.

Det folk har svårt att förstå är hur pass svårt det är att hålla koll på en server. Jämfört det med CS där det finns alla verktyg för detta. Vi gör så bra vi kan och det händer att vi missar saker. Använd vårat forum (www.lokalen.nu) och IRC (#webhallen @ Quakenet) för att rappotera sådant.

Det finns saker vi kan förbättra och vi tar med oss saker skrivna här för att diskutera internt.

/jagardaniel

Permalänk
Skrivet av MetalWolf:

Snacka om attackerande frågor, hur som helst.

1. Ni tål inte kritik eller ifrågasättande av ert val av kicka folk för då blir man själv kickad.
2. Ni har nada i common sense när det gäller att följa reglerna.
3. Admins själv provocerar spelare till att bryta reglerna för att få kicka dom (har själv blivit utsatt för det)
4. Det är helt okey att servern blir obalanserad så länge admin är på vinnande sidan.
5. Man kan bli kickad för nöjes skull rundan efter för att man sa nått spelomgången innan.
6. Reglerna är tydligen inte lika för alla.
7. Helt okey med teamkillers så länge dom inte är på den sida som admin är på.

Får be om ursäkt om du tog illa upp var absolut inte meningen men ville bara veta va vi gör för fel.

Men om någon admin försöker provocera spelare att bryta mot reglerna så får du/ni gärna ta en screenshot på chatten och pm:a det till en Head admin så kan vi ta itu med detta för så skall det inte gå till.
Ni kan även pm:a namnet på den Adminen så kan vi kolla chattloggarna men SS är att föredra!

Detta som du har skrivit får vi ta upp på nästa möte och gå igenom och försöka bättra oss.

Mvh Lillkimpa

Permalänk

Nu har två utav mina "kollegor" redan svarat på en hel del frågeställningar och dylikt i tråden så jag tänker gå på detta:

Skrivet av superapan:

Kanonbra servrar, aktiva admins som bannar klassiska tråkmånsar som spelar rasistkortet eller dyl så fort det går dåligt. Dessvärre spelar jag bara HC numera, vore kul om Webhallen skulle satsa mer på HC än bara en BTK-server.

Det är kul att det tas upp, varför kan man undra. Jo för att jag, som admin, spelar uteslutande HC vilket gör att jag har få servrar att röra mig på hos WH då vi vill anpassa våra servrar efter det spelarna vill ha. Så är ni fler som känner att ni vill ha flera HC servrar så ropa gärna till om detta i vårat forum (www.lokalen.nu). Detta gäller ju givetvis andra typer utav banor och spellägen med, inte bara HC.

Har ni frågor, önskemål, kritik, etc. så tveka inte om att skapa trådar i vårat forum, besöka oss på IRC, skriva i denna tråd eller (IAF för min del) skicka ett PM här på Sweclockers.

Precis som sagt tidigare så har vi liv utanför ideellt admin-arbete på Webhallens BF3 servrar och med dom dåliga verktyg som DICE har givit oss admins (dvs. inga alls) så blir speltiderna ännu kortare för oss. Det kan ta mig 300 tickets att få tillräckligt med filmklipp och bilder samt loggmaterial för att kunna banna en fuskare från våra servrar (kom ihåg att vi friar hellre än fäller). Vi finns tillgängliga så ofta och så mycket vi bara kan, hjälp oss bli bättre genom att höra av er.
Ni får gärna komma med konstruktiv kritik och frågor till oss innan ni börjar munhugga istället helt utan orsak, det gör våra servrar till en trevligare plats, vi får mer tid över till spelande och på sikt så bör spelupplevelsen för alla bara bli bättre.

/A_Muller - WH Admin

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Hoppade in på irc och anmälde en spelare som hela servern var ganska less på. Tog väl typ 25 sekunder så var en admin inne och löste situationen. Sjukt bra service!

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

Helt rätt!

Skrivet av MetalWolf:

Snacka om attackerande frågor, hur som helst.

1. Ni tål inte kritik eller ifrågasättande av ert val av kicka folk för då blir man själv kickad.
2. Ni har nada i common sense när det gäller att följa reglerna.
3. Admins själv provocerar spelare till att bryta reglerna för att få kicka dom (har själv blivit utsatt för det)
4. Det är helt okey att servern blir obalanserad så länge admin är på vinnande sidan.
5. Man kan bli kickad för nöjes skull rundan efter för att man sa nått spelomgången innan.
6. Reglerna är tydligen inte lika för alla.
7. Helt okey med teamkillers så länge dom inte är på den sida som admin är på.

Jag håller med till 200% om att deras Admin själv provocerar spelare! En admin som heter något med Allyman vill jag nämna
Trotts upprepade respawnkills i våran bas så slänger han inte ut folket och att han sedan varnar folk från att prata ryska hela tiden är
helt menginslöst när inget görs. När man ifrågasätter hans sätt att att sköta servern åker man ut.. i mitt fall fick han nog för att jag svarat på en killes
kommentar... Han frågade om det verkligen fanns någon admin och jag svatade med killens namn och "LOL". Blev bannad en vecka...

Permalänk
Avstängd

Felet med Webhallens servrar är att många idioter spelar där, varje jävla gång jag hoppat ut för att laga min tank är det något ljushuvud som snor tanken och spränger den. Sedan när man svärt år spelaren så hotar admin med ban....lustigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casual_Gamer:

Jag håller med till 200% om att deras Admin själv provocerar spelare! En admin som heter något med Allyman vill jag nämna
Trotts upprepade respawnkills i våran bas så slänger han inte ut folket och att han sedan varnar folk från att prata ryska hela tiden är
helt menginslöst när inget görs. När man ifrågasätter hans sätt att att sköta servern åker man ut.. i mitt fall fick han nog för att jag svarat på en killes
kommentar... Han frågade om det verkligen fanns någon admin och jag svatade med killens namn och "LOL". Blev bannad en vecka...

Då hoppas jag att du tar dig an och skriver om detta inne på lokalen.nu

Sedan så skulle jag vilja nämna att alla admins inte spelar på alla servrar. Jag t.ex spelar främst på de mer intensivare kartorna med mycket CQ (exempelvis 15, 16 och liknande). Något annat som också bör tilläggas är att alla admins inte använder sig av WH-taggen (av olika anledningar).

Permalänk
Skrivet av Casual_Gamer:

Jag håller med till 200% om att deras Admin själv provocerar spelare! En admin som heter något med Allyman vill jag nämna
Trotts upprepade respawnkills i våran bas så slänger han inte ut folket och att han sedan varnar folk från att prata ryska hela tiden är
helt menginslöst när inget görs. När man ifrågasätter hans sätt att att sköta servern åker man ut.. i mitt fall fick han nog för att jag svarat på en killes
kommentar... Han frågade om det verkligen fanns någon admin och jag svatade med killens namn och "LOL". Blev bannad en vecka...

Är detta möjligtvis MYM_Jesus som jag gav en ban?

det är sant att det klagades på baserape. Jag bytte lag och ställde mig i Main för att kolla om jag hitta denna kille. Ingentig hände och jag spelade vidare. Jag kan inte banna någon innan jag har "bevis", alltså att jag själv ser att denna person gör detta. Anledningen till den ban jag la på MYM-Jesus har att göra med hans sätt att skrika "cheater!" så fort någon dödade honom, sedan inte lyssna på admins som kollat upp den spelaren och helt enkelt fortsätta att skrika om cheats och att hans åsikt självklart va rätt. denna MYM_Jesus sitter och utmärker på sin battlelogg vilka han har "märkt som cheaters", inget jag tycker är ok. I hans chatlogg på webhallen anklagar han inte bara spelare för fusk utan där till admins.. en del "Admin du kan suga kuk" förekommer därtill. Jag gav denna kille en veckas ban efter att jag sagt till honom att tänka över hur han uttrycker sig.

Vi admins har en hel del att göra inne på servrarna och kan tyvär inte se allt som händer, det kan ta lite tid att ta hand om just "ditt" problem. Detta brukar vara orsak till en hel del svärande på admins men det får man ta, det är en del av admin "yrket". Själv har jag vart admin i olika spel i ca 12 år. Allt från CS - CSS- BF2 och jag är rätt van vid dessa saker.

Om det tycks att jag inte är lämplig som admin är det fritt fram att ta kontakt med www.lokalen.nu och förklara detta.

Permalänk
Medlem

Känner mig också manad till ett svar...

Med tanke på att vi WH admins har andra ansvar så som arbete, familj, andra fritidsaktiviteter, etc så kan vi knappast populera alla 20 BF3 servrar 24/7.
Därför kan vi heller inte veta allt som pågår på servrarna om ingen informerar oss...
Istället för att sitta och irritera sig på saker, spy galla i chatten, skriva arga inlägg på andra forum, så rekommenderar jag er att komma till #webhallen på Quakenet och säga vad problemet är så att vi kan hjälpa er - vilket självfallet är vår målsättning!
Om ni i kanalen inleder med ordet !admin så plingar det till i våra högtalare och vi får omedelbar notis att någon behöver hjälp.
Om ni kommer och ber om hjälp så får ni ofta omedelbar support... att sitta och klaga o svära där vi inte hör hjälper varken er eller oss...
Det är Ni som är communityn och måste informera oss om vad problemen är - tänk på det.
(gäller även ni som upplever admin-abuse, kom och dela med er av eran sida av storyn och se vår sida - om det är något som är oklart)

Har ni ingen irc klient så går webchatten utmärkt: http://webchat.quakenet.org/
Behöver ni inte omedelbar hjälp rekommenderar jag vårat forum: http://lokalen.nu/forums/viewforum.php?f=70

Och om det är en admin på en server under ett baserape, eller om det finns misstänkt fuskare på servern, teamkiller, etc - och ni tycker att det inte händer något, så är det för att vi kan inte banna folk utan bevis - vi måste själva se personen i fråga "utföra dådet", och utan tools som tex spectator mode så tar det tid - det är inte mycket vi kan göra för att snabba på den processen - det måste ni ha förståelse för!

//Ash

Permalänk
Medlem

Tycker webhallen borde söka nya och aktiva admins.
många av dom nuvarande vägrar att svara i chatten lr på QuakeNet och när dom väl lyckas svara, så är dom oftast uppkäftiga och slänger ur sig vad som helst !

Sen skyller dom på att man själv är dryg/uppkäftig, fast man bara försöker få svar och hjälp..
Dom gillar även att använda bortföklaringen "vi får inte betalt"

Skrivet av MetalWolf:

Snacka om attackerande frågor, hur som helst.

1. Ni tål inte kritik eller ifrågasättande av ert val av kicka folk för då blir man själv kickad.
2. Ni har nada i common sense när det gäller att följa reglerna.
3. Admins själv provocerar spelare till att bryta reglerna för att få kicka dom (har själv blivit utsatt för det)
4. Det är helt okey att servern blir obalanserad så länge admin är på vinnande sidan.
5. Man kan bli kickad för nöjes skull rundan efter för att man sa nått spelomgången innan.
6. Reglerna är tydligen inte lika för alla.
7. Helt okey med teamkillers så länge dom inte är på den sida som admin är på.

Stämmer till 100%

Edit: kanske inte ska dra alla över samma kam, har möt ett fåtal bra admins också!

Permalänk

Vej.
Tråkigt att du har fått erfara liknande.
Själv så har jag inte varit en aktiv BF3 admin där nu på iaf ett år, jag pratar dock en hel del med deras huvudadmins fortf. och ska vidarebefodra detta.

/Alex

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ash-vVv:

Känner mig också manad till ett svar...

Med tanke på att vi WH admins har andra ansvar så som arbete, familj, andra fritidsaktiviteter, etc så kan vi knappast populera alla 20 BF3 servrar 24/7.
Därför kan vi heller inte veta allt som pågår på servrarna om ingen informerar oss...
Istället för att sitta och irritera sig på saker, spy galla i chatten, skriva arga inlägg på andra forum, så rekommenderar jag er att komma till #webhallen på Quakenet och säga vad problemet är så att vi kan hjälpa er - vilket självfallet är vår målsättning!
Om ni i kanalen inleder med ordet !admin så plingar det till i våra högtalare och vi får omedelbar notis att någon behöver hjälp.
Om ni kommer och ber om hjälp så får ni ofta omedelbar support... att sitta och klaga o svära där vi inte hör hjälper varken er eller oss...
Det är Ni som är communityn och måste informera oss om vad problemen är - tänk på det.
(gäller även ni som upplever admin-abuse, kom och dela med er av eran sida av storyn och se vår sida - om det är något som är oklart)

Har ni ingen irc klient så går webchatten utmärkt: http://webchat.quakenet.org/
Behöver ni inte omedelbar hjälp rekommenderar jag vårat forum: http://lokalen.nu/forums/viewforum.php?f=70

Och om det är en admin på en server under ett baserape, eller om det finns misstänkt fuskare på servern, teamkiller, etc - och ni tycker att det inte händer något, så är det för att vi kan inte banna folk utan bevis - vi måste själva se personen i fråga "utföra dådet", och utan tools som tex spectator mode så tar det tid - det är inte mycket vi kan göra för att snabba på den processen - det måste ni ha förståelse för!

//Ash

Nu har jag sålt min speldator och är inte längre aktiv men flera av er påpekar att det inte finns tillräckligt många admins inne på servrarna är det så svårt att rekrytera nya admins är väl inte raketforskning att vara admin på en WH-server?

Permalänk

Lite roligt att såhär något år efter konstatera att TheAlleyMan blev tagen med byxorna nere när han fuskade. Skulle inte förvåna mig om han fortsatt fick vara admin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casual_Gamer:

Lite roligt att såhär något år efter konstatera att TheAlleyMan blev tagen med byxorna nere när han fuskade. Skulle inte förvåna mig om han fortsatt fick vara admin.

#welldone

Permalänk
Medlem

Varför tackar Rocketblast Webhallen och inte tvärtom? Rocketblast är väl en serverleverantör?
"Rocket Blast 16 TDM Noshahr Canals - Thank you Webhallen!" som exempel.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Varför tackar Rocketblast Webhallen och inte tvärtom? Rocketblast är väl en serverleverantör?
"Rocket Blast 16 TDM Noshahr Canals - Thank you Webhallen!" som exempel.

Bland annat för att servrarna skall dyka upp om du söker på Webhallen. I och med att servrarna gått under namnet Webhallen så pass länge och under flera spel så är det många spelare i norden som fortfarande använder det som sökord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Bland annat för att servrarna skall dyka upp om du söker på Webhallen. I och med att servrarna gått under namnet Webhallen så pass länge och under flera spel så är det många spelare i norden som fortfarande använder det som sökord.

Är det fortfarande webbhallen som styr servrarna för i så fall vore det väl lämpligare att ha det tvärtom, webbhallen tackar rocketblast? Det är väl egentligen en struntsak men jag har spelat en del på de servrarna och eftersom jag visste att det fanns folk som är/varit admins här på Sweclockers så tog jag chansen att fråga.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Är det fortfarande webbhallen som styr servrarna för i så fall vore det väl lämpligare att ha det tvärtom, webbhallen tackar rocketblast? Det är väl egentligen en struntsak men jag har spelat en del på de servrarna och eftersom jag visste att det fanns folk som är/varit admins här på Sweclockers så tog jag chansen att fråga.

Webhallen är inte kund till Rocket Blast längre så det är därför som servrarna har bytt namn. Rocket Blast har alltid driftat och administrerat deras servrar, men då under namnet Webhallen. Så istället för att stänga ner servrarna så har namnet ändrats

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Webhallen är inte kund till Rocket Blast längre så det är därför som servrarna har bytt namn. Rocket Blast har alltid driftat och administrerat deras servrar, men då under namnet Webhallen. Så istället för att stänga ner servrarna så har namnet ändrats

Jaha, då är jag med. Tack för svaret!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@jagardaniel När ska webhallen/rocketblast börja ha admins på deras servrar? TDM tänker jag på. Varit inne flera gånger när chatten varit totalt kaos och det varit minst ett par helt klara aimbots.
Dessutom: Startar servrarna om då och då? Har känt att det blivit mycket mer hitmarkers på servrarna nu det senaste.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

@jagardaniel När ska webhallen/rocketblast börja ha admins på deras servrar? TDM tänker jag på. Varit inne flera gånger när chatten varit totalt kaos och det varit minst ett par helt klara aimbots.
Dessutom: Startar servrarna om då och då? Har känt att det blivit mycket mer hitmarkers på servrarna nu det senaste.

Vilket spelar pratar vi om? Jag är inte särskilt aktiv längre så har jag dessvärre dålig koll när det kommer till detta. Det är och kommer alltid finnas behov av fler administratörer som spelar spelet. Det är ingen hemlighet att det är ganska inaktivt med folk och detta beror helt enkelt på att man tröttnat. Det finns ett rapporteringssystem på servrarna där alla administratörer nås av meddelandet så i många fall så åtgärds problem i efterhand. Detta är dock ingen lösning när fuskandet pågår. Är det BF3 det gäller så kan du även tacka DICE/EA för ett spel med ett uselt anti-cheat (fungerar mycket bättre i BF4) och där man gav bort spelet gratis en period. Det krävs inget geni för att räkna ut att detta är en otroligt dålig kombination. Det hade varit ett heltidsjobb med bevakning överallt.

Vissa av de mer befolkade servrarna startas om automatiskt under natten, men detta gäller inte alla. Begriper inte helt vad du menar med den sista biten, utveckla gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Vilket spelar pratar vi om? Jag är inte särskilt aktiv längre så har jag dessvärre dålig koll när det kommer till detta. Det är och kommer alltid finnas behov av fler administratörer som spelar spelet. Det är ingen hemlighet att det är ganska inaktivt med folk och detta beror helt enkelt på att man tröttnat. Det finns ett rapporteringssystem på servrarna där alla administratörer nås av meddelandet så i många fall så åtgärds problem i efterhand. Detta är dock ingen lösning när fuskandet pågår. Är det BF3 det gäller så kan du även tacka DICE/EA för ett spel med ett uselt anti-cheat (fungerar mycket bättre i BF4) och där man gav bort spelet gratis en period. Det krävs inget geni för att räkna ut att detta är en otroligt dålig kombination. Det hade varit ett heltidsjobb med bevakning överallt.

Vissa av de mer befolkade servrarna startas om automatiskt under natten, men detta gäller inte alla. Begriper inte helt vad du menar med den sista biten, utveckla gärna

Jag pratar om bf3. Självklart kan inte alla vara aktiva hela tiden och det förstår jag också. Hur rapporterar man i spelet förresten när folk har helt konstiga nick som IIIIIIIII 111111111 gregor111111111111 osv?
Angående det med frågan om servern startar om, jag hade riktigt bra hit detection ett tag på "Rocket Blast 15 TDM Noshahar Canals - Thank you Webhallen!" men det känns helt annorlunda sedan ett tag tillbaka. Startar ni ändå om servrarna så låter det som det är på min sida det knasar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag pratar om bf3. Självklart kan inte alla vara aktiva hela tiden och det förstår jag också. Hur rapporterar man i spelet förresten när folk har helt konstiga nick som IIIIIIIII 111111111 gregor111111111111 osv?
Angående det med frågan om servern startar om, jag hade riktigt bra hit detection ett tag på "Rocket Blast 15 TDM Noshahar Canals - Thank you Webhallen!" men det känns helt annorlunda sedan ett tag tillbaka. Startar ni ändå om servrarna så låter det som det är på min sida det knasar.

Ja, när en person har konstiga namn blir det lite lurigare. Det går att rapportera via forum (community.rocketblast.com) eller IRC (#webhallen/#rocketblast @ quakenet) men tyvärr blir det omständigare. Finns det något intresse att hjälpa till så behövs det som sagt alltid nya administratörer som spelar spelet.

Denna server startas inte om automatiskt under natten. Gjorde det manuellt nu, så hojta gärna till om det upplevs bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Ja, när en person har konstiga namn blir det lite lurigare. Det går att rapportera via forum (community.rocketblast.com) eller IRC (#webhallen/#rocketblast @ quakenet) men tyvärr blir det omständigare. Finns det något intresse att hjälpa till så behövs det som sagt alltid nya administratörer som spelar spelet.

Denna server startas inte om automatiskt under natten. Gjorde det manuellt nu, så hojta gärna till om det upplevs bättre.

Jag har faktiskt tänkt på att ansöka som admin men jag har endast perioder när jag spelar och jag spelar i stort sett bara på 32 slots tdm 250 tickets så ifall folk ville ha en admin in i någon annan server så hade det kanske tagit ett tag innan jag ens gick in.
Ifall jag stöter på någon som jag är övertygad om att han fuskar så kan jag skicka battlereport så kan du kolla upp det, är rätt lätt att se ifall folk fuskar genom cheat o meter osv. Känns braatt det fortfarande finns folk som tar hand om servrarna dock och jag kommer hjälpa till så mycket jag kan

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.