Permalänk
Medlem

Kom tyvärr inte utanför dörren idag, fick bli en Famous istället

Visa signatur

Monitor: C49RG90S CPU: i9-10900K GPU: GTX 3080

Permalänk
Medlem

Backspeglen1 by Tic^, on Flickr

Lite jobbigt att köra och ta kort samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marie96:

...

Handhållningstest på 70-200mm 2.8 utan bildstabilisering. 1/60 och 1/80sec visserligen med stöd mot en stolpe, men iaf...

Har vart inne på ett sådant objektiv med 4.0 dock.. dessa bilder gjorde mig än mer sugen på ett

Bra jobbat!

Visa signatur

Monitor: C49RG90S CPU: i9-10900K GPU: GTX 3080

Permalänk
Medlem

F-51 Mustang

Visa signatur

Monitor: C49RG90S CPU: i9-10900K GPU: GTX 3080

Permalänk
Medlem

Min katt Maja har hittat en ny sovplats - min datorstol. Så jag får snällt använda mig av en köks-stol ^^

Det lät lite konstigt att skriva "... sovplats - på min datorstol"
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Min katt Maja har hittat en ny sovplats - på min datorstol. Så jag får snällt använda mig av en köks-stol ^^

http://gallery.erik-edgren.nu/photo/view/P1220274

Väl prioriterat! Din katt ser exakt ut som en av mina..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Makefly:

Har vart inne på ett sådant objektiv med 4.0 dock.. dessa bilder gjorde mig än mer sugen på ett

Bra jobbat!

Tack!

Saknar sommarn..

Samyang 85mm f/1.4 bokeh by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Marie96:

Saknar sommarn..

Corona? Där går gränsen för mig, men bokehn var fin

Julen bjuder ju på godsaker den med, medans vi väntar på nästa sommar. Några år gammal bild men dock en egenbryggd öl, god blev den och skumfantast vad jag också när jag höll på med det, tyvärr har jag inte tid att bygga nuförtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aristotele:

Corona? Där går gränsen för mig, men bokehn var fin

Julen bjuder ju på godsaker den med, medans vi väntar på nästa sommar. Några år gammal bild men dock en egenbryggd öl, god blev den och skumfantast vad jag också när jag höll på med det, tyvärr har jag inte tid att bygga nuförtiden.
http://img856.imageshack.us/img856/3888/97491808.jpg

Tjärbrygd?:P
Gillar ljust blask, särskilt med en limesklyfta i. Och särskilt på sommaren.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marie96:

Väl prioriterat! Din katt ser exakt ut som en av mina..

Tack Hehe. Min goa Maja har inte en unik päls direkt, har jag märkt

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Qore 3.0 Promo (3 November Heineken Music Hall - Amsterdam Zuid)

Thrasher vs Limewax

Omkara Techichi

1D Mark IV + 24-70 2.8L och inget mer Det var höstens event för mig

Visa signatur

Foto: Canon 1Dmk4, 5Dmk2, Canon 24-70 2.8L, TS-E 24mm 3.5L II, TS-E 45 2.8, 300mm 2.8L IS, 85mm 1.2L II, Sigma 105mm 2.8 Macro, Samyang 14mm 2.8 | Leica M8 + Voigtlander 35mm 1.2 ASPH II, 12mm 5.6 ASPH II

Permalänk

Dagens katt:

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Det var grymt sött :), katten är inte road över att bli fotograferad... eller är det för att du vill ta hans tequila ;)?

Permalänk
Medlem

Kodak Color Plus 200, Leica M4-2, Voigtländer 35/2.5

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Kodak Color Plus 200, Leica M4-2, Voigtländer 35/2.5

Leica Testa Kodak Portra 400 och TMax-100 dom ger bättre resultat iaf bättre färg/svartvit

Visa signatur

Foto: Canon 1Dmk4, 5Dmk2, Canon 24-70 2.8L, TS-E 24mm 3.5L II, TS-E 45 2.8, 300mm 2.8L IS, 85mm 1.2L II, Sigma 105mm 2.8 Macro, Samyang 14mm 2.8 | Leica M8 + Voigtlander 35mm 1.2 ASPH II, 12mm 5.6 ASPH II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faloc:

Leica Testa Kodak Portra 400 och TMax-100 dom ger bättre resultat iaf bättre färg/svartvit

Beror på vad man är ute efter för bilder. Om man impulsköper lite film i mataffärn för att man vill fota höstlöv i färg så funkar konsumentfilm bra till det, I övrigt får Kodak (och Fujifilm) klara sig utan mig som kund, då jag provat "allt" och kommit fram till att Ilford gör bäst film för svartvitt. Fuji Superia 1600 är rätt fin vad gäller färgfilm, dock, men vi får väl se hur länge till den tillverkas...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Tagen en liten bit utanför falkenberg mitt under ett oväder inifrån en bil.

Permalänk
Medlem

aleksander.toimi, on Flickr

aleksander.toimi, on Flickr

aleksander.toimi, on Flickr

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

The Church, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

The Street, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Outside, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Permalänk

Jag antog att hösten lämnat Svearike förra helgen, men till min förvåning så tittade solen fram under dagen. Tyvärr så antog jag att det bara behövdes ett objektiv, och att jag som vanligt bytt från 70-300. Men nejdå, när man fann ett motiv, då kom besvikelsen... Som tur var så har inte alla fåglar eller levande varelser lämnat detta kylans land ännu;

http://i.imgur.com/sFzFe.jpg

Visa signatur

Jag är trött på att alla vuxna säger att man kan få mardrömmar av spel, Själv så har jag dock varit med om det. När jag var liten så spelade jag ett spel som gick ut på att stänga in små studsande bollar så snabbt och effektivt som möjligt. Men så en natt drömde jag att jag var bollen, det var då jag upptäckte att jag hade Klaustrofobi...

Permalänk
Medlem

Förbannade jävla helljus!!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Efter ett längre uppehåll är jag tillbaka! nu under namnet wurpan, tidigare dinmin. Många här har säkert kommit till efter jag övergav fototrådarna men men

Intresset svalnade av ett tag men igår blev det en kamera igen. Inte hunnit med så mycket än så får börja med två bilder på mina kära katter

Gizmo:

Tezla:

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk

Morxy49, snygg bild och perspektiv!

Dagens heta fardagsrosor:

Permalänk

hösten fortsätter och innebandyfotandet rullar vidare.
I helgen spelade vi i en grotta! Det kändes i alla fall så, mörkare hall får man leta efter. XD

Permalänk
Medlem

Skulle fotografera det nystädade köket när Maja satt så fint under diskhon. Jag satte på den externa blixten, ställde in hur fotografiet skulle se ut och släckte alla lampor i rummet. Det var då bäcksvart och jag ställde in att kameran skulle läsa in så mycket ljus som möjligt i 15 sekunder, innan den tog själva fotografiet.

Resultatet blev väldigt underhållande. Under dessa 15 sekunder, satt Maja helt blickstilla. Fråga mig inte varför, men hon brukar bara sätta sig ner på rumpan och bara glo. Underbara och goa Maja ^^ <3

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Faloc:

Qore 3.0 Promo (3 November Heineken Music Hall - Amsterdam Zuid)

Thrasher vs Limewax

Omkara Techichi

1D Mark IV + 24-70 2.8L och inget mer Det var höstens event för mig

Feta bilder och kul med en dödsrejvare. Själv gått på endel frenchcore/darkcoreevent i Holland etc. Gillar även darkstep, frenchcore, terror osv.

Dagens bild:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dendrocopos major by attila96, on Flickr

My sons new haircut by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Var är bilderna tagna?