680 gtx 2gb 4way sli vs 680 gtx 4gb 3way sli?

Permalänk
Skrivet av nothingtoxic:

om vi ska prata kyl prestanda med luft så har inte någon av dessa 2 chassin en chans jämnfört med något av Silverstones Raven eller fortress chassin

Skrivet av Deathdancer:

Om vi skulle satsa på det bästa luft-chassit skulle det inte heller vara bäst med HAF X, utan då skulle det bli något av Silverstones chassin(RV-02, RV-03 eller FT-02).

Tillåt mig skratta.
http://www.bit-tech.net/hardware/cases/2011/06/08/silverstone...
Läs på innan ni kommer och snackar dynga, snälla.

Ja AX1200 räcker.
Din CPU är väl vattenkyld också?

Permalänk
Skrivet av Stiflern92:

Aja väldigt tjat om vilket chassi som är bäst för luftkylda komponänter, men nu åter igen räcker mitt ax1200 för strömförrning?:)

Med tre kort bör det räcka. Det blir tightare med fyra grafikkort. Det beror dock på hur mycket överklock du kör och allt som koplas in förutom det som nämnts tidigare.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Tillåt mig skratta.
http://www.bit-tech.net/hardware/cases/2011/06/08/silverstone...
Läs på innan ni kommer och snackar dynga, snälla.

Ja AX1200 räcker.
Din CPU är väl vattenkyld också?

Men va? Han nämnde ju flertalet modeller inte bara rv03... och i toppen på de flesta ligger just ett FT02 som han också nämnde... Visst han kanske överdrev lite, för så enormt stor skillnad är det inte på ett "vinklat" chassi och ett vanligt designat. Sen var ju faktiskt HAF X sämre på att kyla CPU än RV03 när den snurrade på maxvarv, testet är lite konstigt dock, finns 2 värden för RV03 men bara 1 för HAF X

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Men va? Han nämnde ju flertalet modeller inte bara rv03... och i toppen på de flesta ligger just ett FT02 som han också nämnde... Visst han kanske överdrev lite, för så enormt stor skillnad är det inte på ett "vinklat" chassi och ett vanligt designat. Sen var ju faktiskt HAF X sämre på att kyla CPU än RV03 när den snurrade på maxvarv, testet är lite konstigt dock, finns 2 värden för RV03 men bara 1 för HAF X

Jag vet, HAF X kyler bättre än RV03.
Och HAF X presterar ungefär jämnbördigt med de andra silverstone piss-lådorna när man väger upp både CPU och GPU temps.

Och sen ska man alltid kolla på 'minimum' värdena för ingen orkar sitta med ett chassi som låter som ett flygplan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Jag vet, HAF X kyler bättre än RV03.
Och HAF X presterar ungefär jämnbördigt med de andra silverstone piss-lådorna när man väger upp både CPU och GPU temps.

Och sen ska man alltid kolla på 'minimum' värdena för ingen orkar sitta med ett chassi som låter som ett flygplan.

Det var ju dock inte minimum det var 1 stapel för GPU och 1 stapel för CPU, kanske bra om du vet vad du länkar till innan du gör det...

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Det var ju dock inte minimum det var 1 stapel för GPU och 1 stapel för CPU, kanske bra om du vet vad du länkar till innan du gör det...

Jag vet.
'Minimum' syftar på fläkthastigheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Jag vet.
'Minimum' syftar på fläkthastigheten.

Ja men det kan ju lika väl vara så att HAF X körs på max med värdena som uppvisades, det får man anta eftersom att det inte står något utöver HAF X.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Ja men det kan ju lika väl vara så att HAF X körs på max med värdena som uppvisades, det får man anta eftersom att det inte står något utöver HAF X.

Nej, du kan inte ändra fläkthastigheten på HAF X.

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Tillåt mig skratta.
http://www.bit-tech.net/hardware/cases/2011/06/08/silverstone...
Läs på innan ni kommer och snackar dynga, snälla.

Ja AX1200 räcker.
Din CPU är väl vattenkyld också?

du kanske själv skulle ta dig en titt ?

med dom testerna så vinner ju fortress och raven chassina i cpu delta och haf x ligger efter både fortress och raven chassi i cpu delta medans haf x är 1 jag upprepar EN grad bättre än fortress chassit i gpu delta ska man ta snitt på det så vinner silverstones chassin med häst längder så please hafx fanboy du kanske själv skulle ta dig en titt på dom graferna

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Skrivet av nothingtoxic:

du kanske själv skulle ta dig en titt ?

med dom testerna så vinner ju fortress och raven chassina i cpu delta och haf x ligger efter både fortress och raven chassi i cpu delta medans haf x är 1 jag upprepar EN grad bättre än fortress chassit i gpu delta ska man ta snitt på det så vinner silverstones chassin med häst längder så please hafx fanboy du kanske själv skulle ta dig en titt på dom graferna

Haha, du behöver nog glasögon.
Du ska kolla på minimum värdena.
Och GPU är klart kallare på HAF X.
Om man väger upp både GPU och CPU temps så presterar chassina ungefär lika bra, kanske en knapp fördel till en eller två av silverstone chassina. Men HAF X utklassar en av silverstone chassina.

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Haha, du behöver nog glasögon.
Du ska kolla på minimum värdena.
Och GPU är klart kallare på HAF X.
Om man väger upp både GPU och CPU temps så presterar chassina ungefär lika bra, kanske en knapp fördel till en eller två av silverstone chassina. Men HAF X utklassar en av silverstone chassina.

ja den är bättre än raven chassit dock är inte raven serien den som är flagskepps serien, det är fortress serien som är det och HAF X är CMs flagskepps model så ska man battla fortess mot HAF X så är fortfarande silverstone bättre och de ser bra mycket snyggare ut en HAF X chassit med sin stora röda fläkt i fronten som kommer lyssa upp hela rummet när det är ner släckt....

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]