Tredje gången gillt – ingen färgjustering i Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Trist! Var sugen på att spela igen för att få lite BF 1942 nostalgi på Wake Island.

Misstänker att det bara är en bråkdel av spelarna som faktiskt skulle ta bort färgfiltret så argumentet att de inte vill förändra spelets identitet känns irrelevant. Dessutom är det ju bara spelarna som själva valt att göra ändringen som ser det och de är troligtvis fullt medvetna om spelets ursprungliga identitet men föredrar att förändra den.

Permalänk
Medlem

åh jösses. internet kommer explodera av studsande pojkar som kommer skriva spalter meter ragetexter om demokrati, varat och intet.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Dice's framtida spel lär få ganska usla betyg på user reviews nu... Vi vet alla hur det gick för Spore.

Det är min konstnärliga frihet att göra ett spel som sporadiskt blinkar som ett stroboskop i regnbågens alla färger.. Men det lär inte falla folk i smaken... Dock tänker jag stå på mig och hävda att jag är stolt, och att det är spelets profil. Och om jag säljer dåligt se'n så är det naturligtvis piratkopieringens fel

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Gissar att det beror på att de inte lyckades lösa problem med tex ir-sikten mer än "spelets identitiet"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knakmupp:

Men pojkar och flickor, skärpning! Man kan likna det DICE gör vid en tavla eller något annat konstverk. Ni ser en vacker tavla som hänger på ett galleri, köper den och kommer hem med den. Väl hängandes på väggen tycker ni inte att färgskalan är riktigt som ni har tänkt er. Tavlan är fortfarande fin, men ack! lite för blå i tonen.

Inte fan ringer ni upp konstnären, kallar honom/henne diverse skällsord och sen försöker tjata till er att konstnären ska ändra färgtonen på tavlan?

Nu är det dock så att DICE först har gjort en vacker tavla som folk uppskattar, men velat ge tavlan en distinkt look och därför som ett sista steg smetat över ett lager ketchup. Det folk klagar på är det sista onödiga lagret med ketchup som bara sabbar tavlan utan att tillföra något.

Permalänk
Medlem

Välkomna till den nya gamingeran! Fylld med spännande COD-kloner upplagda för att maximera vinst med så lite nytänkande och arbete som möjligt!

Permalänk

Väl förståligt att de vill behålla sin inriktning på spelet. Synd bara att de inte kan svälja stolthelten lite och faktiskt tillhandahålla de för de spelare som vill använda det. De är inget som skadar dem, eller spelet, utan är bara en extra >möjlighet<.
De håller alldeles för hårt på alla aspekt av spelet, ditchar mods, användarutvecklade maps och battlerecorder.

Många av de spel som har blivit populära i längre tid är spel med stöd för modding osv. Synd bara att utvecklarna väljer att ignorera det. Det finns alltid människor som gilllar grundspelet, men tycker att vissa saker ska förändras till något de tycker om, och moddar då därefter. Oftast leder de till ett par sålda spel till. För de mest uppenbara exempel så har vi väl Dayz, CS, Project Reality kanske?

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk

Har inget emot färgerna som är standard, men riktigt idiotiskt att inte infria sina löften. Ge oss olika mods för unranked servrar ist, där vi själva kan välja.

Permalänk

Jag kan förstå att de är nöjda med spelet som det är, och inte vill ändra på färgen.
Men att gå ut och säga att man först ska det, och sen ångra sig är inte alltför lyckat enligt mig.
Jag skulle nog själv uppskatta att kunna ändra färgen, då jag är färgblind och uppskattar tydligare skillnader.

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Medlem

DICE kan kyssa mig mitt på K***n och sen dra åt h-vete! Idioter är bara förnamnet!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knakmupp:

Men pojkar och flickor, skärpning! Man kan likna det DICE gör vid en tavla eller något annat konstverk. Ni ser en vacker tavla som hänger på ett galleri, köper den och kommer hem med den. Väl hängandes på väggen tycker ni inte att färgskalan är riktigt som ni har tänkt er. Tavlan är fortfarande fin, men ack! lite för blå i tonen.

Inte fan ringer ni upp konstnären, kallar honom/henne diverse skällsord och sen försöker tjata till er att konstnären ska ändra färgtonen på tavlan? DICE har skapat en produkt som ni har köpt, DICE har rättigheterna till spelet och således rätt att bestämma hur det ska se ut. OM de skulle vilja släppa en uppdatering där alla tanks förvandlas till rosa Barbiebilar så har de den rätten. Ni har valet att sluta spela spelet om ni inte tycker om den profileringen.

Jag kan tycka att skalan är lite väl blå, men den förstärker också känslan av att krig är något kallt och fruktansvärt. DICE har valt färgskalan, så det kanske är dags att växa upp och inse att man inte får allt man vill här i livet, vissa saker är bara att acceptera.

Mycket sant detta, speciellt sista stycket. Det enda dåliga är hur DICE skött kommunikationen. Men men, själv kommer jag spela vidare och inte bry mig ett jota, det funkar och roar ännu.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad andra gör när dom spelar BF3 men inte har jag tid att åka runt på sightseeing iaf

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Men usch va tråkigt. Inget moddande av färgerna är tillåtet. Dice vill inte heller göra något åt det. Spelet får nog ligga till nästa DLC.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knakmupp:

Men pojkar och flickor, skärpning! Man kan likna det DICE gör vid en tavla eller något annat konstverk. Ni ser en vacker tavla som hänger på ett galleri, köper den och kommer hem med den. Väl hängandes på väggen tycker ni inte att färgskalan är riktigt som ni har tänkt er. Tavlan är fortfarande fin, men ack! lite för blå i tonen.

Inte fan ringer ni upp konstnären, kallar honom/henne diverse skällsord och sen försöker tjata till er att konstnären ska ändra färgtonen på tavlan? DICE har skapat en produkt som ni har köpt, DICE har rättigheterna till spelet och således rätt att bestämma hur det ska se ut. OM de skulle vilja släppa en uppdatering där alla tanks förvandlas till rosa Barbiebilar så har de den rätten. Ni har valet att sluta spela spelet om ni inte tycker om den profileringen.

Jag kan tycka att skalan är lite väl blå, men den förstärker också känslan av att krig är något kallt och fruktansvärt. DICE har valt färgskalan, så det kanske är dags att växa upp och inse att man inte får allt man vill här i livet, vissa saker är bara att acceptera.

Ingen konstnär kan hindra dig från att själv ändra färgtonen på en tavla med målarpensel. Gör man det på ett spel kommer "konstnären" och tar ditt spel fastän man har betalat för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Har inget emot färgerna som är standard, men riktigt idiotiskt att inte infria sina löften. Ge oss olika mods för unranked servrar ist, där vi själva kan välja.

Haha, menar du att EA skulle riskera att spelet lever längre än tills BF4 släpps?

Permalänk

WTF...?! såg mera fram emot färg justeringen än Aftermath.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk

Dom borde ha stått på sig från första början och totalvägrat. Nu blev det lite grötigt och DICE slängde ur sig ett korkat löfte. Men inte fan är det något som man avinstallerar spelet över, eller?

Hel plötsligt blev spelet skitfult och skall slängas? Snälla.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk

Vem fan skulle vilja spela utan grading? Ser ju förjävligt ut.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB

Permalänk
Entusiast

Oj, konstnärlig integritet från en spelstudio var inte illa. Det trodde jag faktiskt inte. Räknade med att de skulle vika sig för alla rage kids som skriker på forumen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Glad att jag sålde skiten på tradera for 51 kr lol

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför folk ragear på deras val av färger, är ju lite som att köpa en gul bil och bli förbannad i efterhand på tillverkaren för att den inte är blå...

Sen kan jag väl hålla med om att det inte är så smidigt att gå ut med en sak för att senare dra tillbaka det, men att hata en tillverkare bara för att deras produkt som underhållit en inte faller helt i smaken? Patetiskt småbarnsbeteende

Permalänk
Medlem

Det var nära att jag köpte premium och började spela skiten igen, lucky i dodged that bullet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Battlefield 4, Fyra nyanser av brunt

256 färger kanske? med dlcn: retro pack. Spela spelet i 8 bitars grafik!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Skrivet av eaan:

Haha, menar du att EA skulle riskera att spelet lever längre än tills BF4 släpps?

Nej, nu har dom ju bestämt sig för att mjölka ur serien, men det vore önskvärt för mig iaf, spelar väldigt mycket unranked med polarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

Jag vet inte vad andra gör när dom spelar BF3 men inte har jag tid att åka runt på sightseeing iaf

Enda anledningen till att jag vill spela BF3 över huvud taget de fåtal gånger jag faktiskt gör det så är det på grund av den visuella upplevelsen, och jag är övertygad om att jag inte är ensam.

Spelet är både för dåligt och tråkigt för att jag skulle vilja spela det av någon annan anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av fermia:

Glad att jag sålde skiten på tradera for 51 kr lol

51KR? Whut

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Avinstallerar spelet, slänger skiva med fodral i närmaste papperskorg! :cry:

Pics or it didn't happen.

Visa signatur

[i7 7700K][Asus STRIX Z-270F][16GB Corsair Vengeance DDR4 3200M][MSI 2080 DUKE][WD 1TB][970 Pro m.2 500G][EVGA 750 G2][27" 1440p 144hz ASUS][Cooler Master HAF932][Win 10][Z-5500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vesh:

Fattar inte varför folk ragear på deras val av färger, är ju lite som att köpa en gul bil och bli förbannad i efterhand på tillverkaren för att den inte är blå...

Sen kan jag väl hålla med om att det inte är så smidigt att gå ut med en sak för att senare dra tillbaka det, men att hata en tillverkare bara för att deras produkt som underhållit en inte faller helt i smaken? Patetiskt småbarnsbeteende

Fast i det här fallet så är bilen gul, men du vet inte om att den går att få i blå. När du då målar din bil blå kommer försäljaren och skrotar den, trots att han veckan innan sa att självklart får du måla din bil.

Det hela beror ju på tycke och smak, jag visste inget om färgerna ifrån början. Men nu i efterhand när man får se hur snyggt spelet kan vara, varför ska jag då nöja mig med blå/grå ton på allt?. Jag såg helt ärligt fram emot att få spela alla banorna igen fast i färgsättning, det blir ju lite återupptäckt. Men nu kommer det antagligen dröja innan jag startar mitt igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Gör en egen färgprofil för spelet i drivrutinerna era ?

Det fungerar långt ifrån så bra som det gör att ta bort det blåa filtret. Tänk om du t.ex. gör en bild nästan svartvit, för att sedan höja saturation eller liknande för att få tillbaka färger igen. Det förstörs massor av information och blir långt ifrån samma kvalitet.

Permalänk
Medlem

Väldigt dåligt av Dice att backa.

Allt EA tar i blir avföring