Samsung och Apple dominerar bland smarta mobiltelefoner – Nokia ute ur topplistan

Permalänk
Medlem

Kan inte hålla med. Jag och min x10 mini pro var inte vänner. Pillade inte så mycket på arc men, men fatade aldrig till vilken typ av person de sökte sig till. De som vill göra alt?. Nehe det gick inte. De som vill ha funktioner. Nehe det fanns. inte. De har skärp til sig nu. Men det är pinsamt då en offenciel 2.1 rom inte har google 2.1 stöd. Tror det var bra bäde föe Eric och Sony att splitta. Sony fick återigen ett mobilmärke och Eric gör vad den kan bäst. OSI 1-2 2-3 samt 6-7

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Hedersmedlem

Bara jag som tycker att det är så lustigt att övriga tillverkare har så stor marknadsandel av smarta mobiler?
För hur många andra finns det egentligen.
Om vi hade gjort en sammanställning av Sveriges smartphonei istället tror jag det hade sett aningen annorlunda ut.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Samsung och Apple sväljer större delar av marknaden. Känns inte bra alls. Hoppas på ett uppsving för Sony och Nokia. Ska även bli intressant och se om Research in motion kan återhämta sig igen.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Jamen lägg ner nu samsung, måst dom göra reklam med asiatbrudar i bröllopsklänningar...
man får ju fan skämmas för att äga en samsung telefon nu.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Spelar ingen roll varför de köper de. Saken är den att de inte köper windows telefoner och det betyder att Nokia har stora problem. Kanske blir wp8 populär nog för att hålla de vid liv men jag tror inte att Elops plan är att Nokia överlever något. Förmodligen blir de sålda till MS (patenten inte delen som han dödade) så att MS kan fint fortsätta trolla runt med patent på bästa Apple vis (i för sig med nokias patent har de för ovanlighetens skull riktiga patent och inte mjukvaropatent).

Vi får se vad som händer men hellre att android vinner än att vi blir kvar med super nedlåsta win8 och ios

Jämför ios och win8 med mobiler för 5 år sedan. Då kunde man inte göra en tiondel av vad man kan med ios/wp8, men då var det inget problem.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

En grej jag inte riktigt fattar, Övriga bland Smartphones har 42.1% av marknaden? Snackar vi typ asiatiska kopior då eller är det kanske budget-androids från tillverkare som man kanske inte alltid tänker på?

Permalänk
Medlem

Kör nokia och tycker mango fungerar bra snabbt och har alla appar jag behöver. Men samsung och apple rider på vågen nu som aldrig verkar stanna, fattar inte hur då jag själv tycker Galaxy 3 är rena plastbiten i jämförelse med iphone och lumia..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nietszche:

En grej jag inte riktigt fattar, Övriga bland Smartphones har 42.1% av marknaden? Snackar vi typ asiatiska kopior då eller är det kanske budget-androids från tillverkare som man kanske inte alltid tänker på?

Inte direkt bara kopior och budget. Några av dom är LG, motorola, sony (Ericsson), asus, huawei m.m.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av krigarkungen:

Jämför ios och win8 med mobiler för 5 år sedan. Då kunde man inte göra en tiondel av vad man kan med ios/wp8, men då var det inget problem.

Min 7 år gamla symbian har riktig multitasking till skillnad från båda dessa. win8 kanske kommer upp i nivå där man kan spela musik och köra annat samtidigt (speciellt om musiken inte stöds av själva OS utan behöver egen dekoder).
Sedan kan du säga vad det är man inte kunde göra då? Navigation fans, wifi, surfande, spel. Samma skit som folk gör nu bara att skärmar var mindre (gick använda med en hand i för sig så inte helt dåligt. Min N900 och N9 kunde göra riktigt skoj saker och jag gissar att det går göra samma med android med men ios och wp är så låsta att det enda man kan göra är det man kunnat göra bra länge.

Är man en av de som lever på fb och twitter kan väl integration med dessa vara bra men ärligt talat är det bara irriterande när allt läggs ihop och man har ingen kontroll över det hela. Äsch. Kanske är bara att jag växte upp med datorer och vill ha kontroll. Hade man vuxit upp med konsoler och TV hade det väl varit annorlunda.

Permalänk

Give it Your Best Samsung =3

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Jamen lägg ner nu samsung, måst dom göra reklam med asiatbrudar i bröllopsklänningar...
man får ju fan skämmas för att äga en samsung telefon nu.

Haha, aa riktigt fjantigt! Fast det är ganska vanligt i Asien att marknadsföra sig på det viset.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av geforcevsati:

Iphone o Iphone... Men tror starkt på att Nokia kan återhämta sig "lite" genom Lumia 920 och lillebror 820. Go go Nokia!

Jag tror det blir svårt för dom, även om det är en bra telefon så är det ju ingen hype kring den, tom Sweclockers vägrar ju skriva nått om den och det folk inte känner till köper dom ju inte.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Jamen lägg ner nu samsung, måst dom göra reklam med asiatbrudar i bröllopsklänningar...
man får ju fan skämmas för att äga en samsung telefon nu.

Håller med, de borde skippa klänningarna...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Trevligt Samsung bra jobbat! Hade Nokia förr och tyckte om dem då (3310)!

Permalänk
Skrivet av alex5555:

Haha, aa riktigt fjantigt! Fast det är ganska vanligt i Asien att marknadsföra sig på det viset.

... Men fina klänningar är iaf mer seriöst än spandex, lårhölster och vapen! De försöker väl attrahera P18+ istället för P14...

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkapekka:

Kan ju vara bara för att du har och välja mellan HTC och Nokia?

Samsung glöm inte dom.Dom har faktiskt windows mobiler med iallafall snart

http://www.idg.se/2.1085/1.462838/har-ar-samsungs-mobil-med-w...

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Jamen lägg ner nu samsung, måst dom göra reklam med asiatbrudar i bröllopsklänningar...
man får ju fan skämmas för att äga en samsung telefon nu.

Vad är det för fel asiatiska kvinnor nu då?

Skrivet av bandite:

Håller med, de borde skippa klänningarna...

High five

Permalänk
Medlem

Synd att Nokia inte är med längre. Jag var väldigt nöjd med de nokiatelefoner jag hade innan smartphones kom. Riktigt snabba i gränssnittet och bra kvalitet (sedan hade de ett menysystem från helvetet om man inte var van vid dem ). Hoppas att det löser sig för nokia och win phone!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

nokias hållbarhet och samsungs funktioner skulle vara tidens bästa säljare tror jag

Permalänk

Förstår inte riktigt all hype runt Samsungs mobiler. Dom ser bra ut på pappret men i verkligheten känns dom varken snabba eller snygga. Deras framgångar handlar mest om att ständigt trampa och ställa sig på Apples fötter, snarare än att leverera bra produkter.

Personligen tycker jag att HTC har levererat dom bästa telefonerna de senaste åren sen Desire, även om vissa modeller haft lite barnsjukdomar inledningsvis. Deras variant av Android är överlägsen och deras telefoner är kvicka och snygga. Dom behöver dock visa sig mer i media om dom vill ha en chans mot Samsungs och Apples rabalder.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Synd att Nokia inte är med längre. Jag var väldigt nöjd med de nokiatelefoner jag hade innan smartphones kom. Riktigt snabba i gränssnittet och bra kvalitet (sedan hade de ett menysystem från helvetet om man inte var van vid dem ). Hoppas att det löser sig för nokia och win phone!

Byt ut smartphones mot klösbrädor.
Min gamla 6600 är ju en smartphone och jag vet inte vad en iPhone eller Android kan göra som inte min N73a kan göra.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk

Säljs det alltså fem gånger så många "vanliga" telefoner, som "smarta"?
Föresten, bara jag som aldrig har hört talas om RIM?

Permalänk

plast brudar med plast telefoner, samsung gillar plast

Permalänk
Medlem
Skrivet av fondlemyballs:

plast brudar med plast telefoner, samsung gillar plast

Jag ser inga överdimensionerade bröst och ankläppar som man gör allt för ofta i landet USA tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Föresten, bara jag som aldrig har hört talas om RIM?

Öhhh.... Research in Motion? BlackBerry?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mackeee:

Men har Apple koreanska modeller som presenterar deras telefoner eller ?
vi kan alla se det bästa alternativet här!

Behöver man lättklädda modeller för att presentera sina produkter så tar man fokus från produkten och kan presentera vilken skit som helst och sälja, sex och höga siffror säljer, det har ju Samsung, MSI m.fl bevisat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Säljs det alltså fem gånger så många "vanliga" telefoner, som "smarta"?
Föresten, bara jag som aldrig har hört talas om RIM?

Blackberry, jättestort i USA

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpiritual:

Nokia borde kursa snart, finns väldigt mycket kompetent folk där som hade kunnat starta nya intressanta företag som inte leds av en viss Elop.

Nokia N9, never forget!

Vad var problemet med N9? Det var en grymt bra lur

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Vad är det för fel asiatiska kvinnor nu då?

High five

Någon som tar illa upp eller?
nä inget fel på dom alls, men reklambilden i sig är ju inte så seriös...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Någon som tar illa upp eller?
nä inget fel på dom alls, men reklambilden i sig är ju inte så seriös...

Kanske inte men ta dig en titt på Bilmarknaden , utställningar i tex USA eller ja över hela världen egentligen. De är inte bättre....snarare mer naket.