Samsung och Apple dominerar bland smarta mobiltelefoner – Nokia ute ur topplistan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Kanske inte men ta dig en titt på Bilmarknaden , utställningar i tex USA eller ja över hela världen egentligen. De är inte bättre....snarare mer naket.

Jo men ja tyckte upplägget var rent av urlöjligt med deras bäbiskläder och blommor i håret, det är för mycket fjantande om man ska se sig som världsledande inom mobiltelefoner...
Jag tycker man kan vara mera rakt på sak ! samma sak med MSI och Asus och gigabyte... jag hatar alla lika mycket

nåväl
/joshoa

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Någon som tar illa upp eller?
nä inget fel på dom alls, men reklambilden i sig är ju inte så seriös...

Jag tar inte illa upp, det är uppenbarligen du som gör det. Sen är det skönt med länder där man inte delar feministiskt initiativs idéer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fondlemyballs:

plast brudar med plast telefoner, samsung gillar plast

Riktiga brudar och riktiga telefoner, Samsung älskar livet

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Blackberry, jättestort i USA

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av m0rk:

Öhhh.... Research in Motion? BlackBerry?

Jojo, blackberry vet jag vad det är, men jag har aldrig hört namnet RIM av någon anledning

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Jojo, blackberry vet jag vad det är, men jag har aldrig hört namnet RIM av någon anledning

Är ifs ingen vanlig syn i Sverige. Tror inte jag har sett mer än enstaka människor (kan nog räkna dem på en hand) som äger en Blackberry. Däremot så tror jag att du kan titta tillbaka på mängder av filmer och serier förre 2008 och då tror jag du kommer se att Blackberry var en väldigt vanlig telefon, framförallt i USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Överaskar mig inte det minsta! Nokia levererar verkligen telefoner men var för sena med att komma med i matchen för bra smarta telefoner. Om de överlever är en fråga tiden får avgöra. Om jag fick bestämma skulle Nokia överleva!

Hade gärna sett att de både leverera med windows och android... Hårdvara är de verkligen kungar på..Men de är lite sena....

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Android telefon från Nokia hade inte varit helt fel faktiskt...

Precis, där skulle de har satsat sina kort på, för de hade lugnt spöat de flesta med sin hårdvara. Men tyvärr kontrakta de med microsoft istället..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Jojo, blackberry vet jag vad det är, men jag har aldrig hört namnet RIM av någon anledning

Då har du bara varit ouppmärksam då det är RiM som gör Blackberry och de har talats om dem många gånger så fort de kommer listor om största mobiltillverkare, de har legat ganska stadigt på sin 6:e placering på dessa listor (någon gång lägre, någon gång högre, men snittar på 6:e)

http://maximac.se/2012/02/apple-ar-varldens-tredje-storsta-mo...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaya:

Riktiga brudar och riktiga telefoner, Samsung älskar livet

Och livet är plast menar du?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd

Båda märkena är bra...Dock så finns det ingen dålig smartphone längre..Alla moderna smartphones är bra och fullt dugliga!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

Och livet är plast menar du?!

Skickades från m.sweclockers.com

Inget fel på plast..lättare och enklare och byta ut ifall olyckan är framme. Samt billigare.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JAZIP:

Tragiskt för Nokia. Men värre ledarskap från Elop får man leta länge efter. Dom skulle fortsatt med MeeGo som alla älskade när det kom. Varför inte köra det parallellt med WP?

De hade ett avtal att bara använda Windows Phone på sina toppmodeller (på de billigare Asha har de serie 40). I gengäld fick de en "gräddfil" med att vara involverat i utvecklingen av systemet framför andra tiilverkare.

På sikt kanske de tjänar på det:
http://www.valuewalk.com/2012/08/microsoft-and-nokia-win-the-...

Windows 8 är bara i startfasen ännu, men lär bli en vanligare syn framöver bland konsumentmarknaden:
http://www.theverge.com/2012/10/30/3576512/windows-8-upgrade-...

Så Elop kanske inte gjorde så fel trots allt.
Det blir ett helt eko system kring Windows 8 där Nokia blir en viktig del också:
http://www.theverge.com/2012/10/30/3576746/microsoft-build-su...

Jag tror Windows 8 blir en hit på plattor och smartphones, även om det kanske går trögare på vanliga PC.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SideWinder86:

Inget fel på plast..lättare och enklare och byta ut ifall olyckan är framme. Samt billigare.

Lättare att byta ut än vad?! Aluminium är minst lika lätt och går inte sönder lika lätt så det behöver inte bytas ut, magnesium är ännu lättare och tåligare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Lumia 920 tror jag blir Nokias räddning, är helt klart på rätt spår med den mobilen och av förhandsbokningar att döma så ser framtida försäljning väldigt bra ut. Jag ska definitivt ha en

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Inget fel på plast..lättare och enklare och byta ut ifall olyckan är framme. Samt billigare.

Skulle dock inte ha något emot om vi fick en Samsung telefon i duraluminium (något vi redan har sett bland deras laptopar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Vad var problemet med N9? Det var en grymt bra lur

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, älskar min N9 men Elop dumpade Meego och sparkade de ansvariga till förmån för windows.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

Lättare att byta ut än vad?! Aluminium är minst lika lätt och går inte sönder lika lätt så det behöver inte bytas ut, magnesium är ännu lättare och tåligare

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt tester så är Iphones aluminium ungefär lika mjukt som plast och repas lika lätt.

Båda repas ungefär lika lätt mot koppar, och andra metall föremål som är hårdare än telefonernas..

Magnesium är sjukt dyrt....varför inte ta Titan eller platina när vi ändå är i farten! så överlever telefonera en napalm attack!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Skulle dock inte ha något emot om vi fick en Samsung telefon i duraluminium (något vi redan har sett bland deras laptopar).

Finns alltid en anledning varför dom gör sina mobiler i plast..

Du tror inte dom har haft uppe ett föredrag om att göra en telefon i nån sorts metall hölje?! Det nekas av någon anledning..

Förövrigt så kvittar det mig om vilket material mobilerna görs av..så länge det inte är organiskt.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Skulle dock inte ha något emot om vi fick en Samsung telefon i duraluminium (något vi redan har sett bland deras laptopar).

Du menar Samsung Series 9, datorn de gjorde för att utmana Apple MacBook Air och som även blev dyrare än den?! Jag vet inte vad det är med Samsung och dess användare, men de gnäller över att Apple's produkter är för dyra, men när Samsung gör en dyrare (som med Samsung Series 9 & SGS3 när den släpptes...fast det bara är en bit klen plast) så är det bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

Du menar Samsung Series 9, datorn de gjorde för att utmana Apple MacBook Air och som även blev dyrare än den?! Jag vet inte vad det är med Samsung och dess användare, men de gnäller över att Apple's produkter är för dyra, men när Samsung gör en dyrare (som med Samsung Series 9 & SGS3 när den släpptes) så är det bra

Skickades från m.sweclockers.com

Samsung är på väg in (Eller dom är där redan) i modebubblan som Apple är i nu....Gör Samsung ett enkelt märke som alla kommer ihåg efter man har sett loggan så kommer dom lätt att regera på tronen i teknikvärlden.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpiritual:

Precis, älskar min N9 men Elop dumpade Meego och sparkade de ansvariga till förmån för windows.

Fast Nokia sa från början att de bara skulle göra 1 MeeGo-lur, det var i väntan på Windows, Nokia har samarbetat med Microsoft sedan N95, mediaspelaren i Nokias lurar är t.ex Windows Media Player sedan länge

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SideWinder86:

Enligt tester så är Iphones aluminium ungefär lika mjukt som plast och repas lika lätt.

Båda repas ungefär lika lätt mot koppar, och andra metall föremål som är hårdare än telefonernas..

Magnesium är sjukt dyrt....varför inte ta Titan eller platina när vi ändå är i farten! så överlever telefonera en napalm attack!

Aluminium är en mjuk men tålig metall som är lätt att repa, men det spricker inte som plast gör, men det gör sitt jobb och skyddar det det ska, det är det som skalet är till för, att skydda innehållet, inget annat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SideWinder86:

Samsung är på väg in (Eller dom är där redan) i modebubblan som Apple är i nu....Gör Samsung ett enkelt märke som alla kommer ihåg efter man har sett loggan så kommer dom lätt att regera på tronen i teknikvärlden.

Ironiskt nog så är de så koncentrerade på att bråka med Apple att de tappar andelar på deras andra marknader, så som TV, där har de blivit omkörda av både LG, Panasonic, Sharp och Grundig de senaste 2 åren från att ha varit på toppen, så de kommer inte regera så mycket, de kommer snarare tappa mer, vet massor av folk som blev lyckliga när SGS3 kom, köpte den och ångrar sina köp idag pga missnöje med både hållbarhet och kvallitetskänsla

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

Aluminium är en mjuk men tålig metall som är lätt att repa, men det spricker inte som plast gör, men det gör sitt jobb och skyddar det det ska, det är det som skalet är till för, att skydda innehållet, inget annat

Skickades från m.sweclockers.com

Det håller jag med om och kan inte argumentera emot att Aluminium inte spricker!

Men som du säger, båda materialen gör sitt jobb och det funkar prima!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Nokia lär skänka ut ett par tusen smartphones så att folk börjar använda dem och kan sprida ryktet vidare, förutsattatt de faktiskt kan göra smartphones.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Du menar Samsung Series 9, datorn de gjorde för att utmana Apple MacBook Air och som även blev dyrare än den?! Jag vet inte vad det är med Samsung och dess användare, men de gnäller över att Apple's produkter är för dyra, men när Samsung gör en dyrare (som med Samsung Series 9 & SGS3 när den släpptes...fast det bara är en bit klen plast) så är det bra

Skickades från m.sweclockers.com

Du är medveten om att jag är Apple användare, telefon och laptop? Detta förhindrar inte mig från att uppskatta andra tillverkares produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Finns alltid en anledning varför dom gör sina mobiler i plast..

Du tror inte dom har haft uppe ett föredrag om att göra en telefon i nån sorts metall hölje?! Det nekas av någon anledning..

Förövrigt så kvittar det mig om vilket material mobilerna görs av..så länge det inte är organiskt.

De har säkert haft det uppe under utvecklingsmöten. Det förhindrar dock inte mig från att önska att de faktiskt gjorde en telefon i sagt material. Jag föredrar telefoner i metall.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Justbecause:

Ironiskt nog så är de så koncentrerade på att bråka med Apple att de tappar andelar på deras andra marknader, så som TV, där har de blivit omkörda av både LG, Panasonic, Sharp och Grundig de senaste 2 åren från att ha varit på toppen, så de kommer inte regera så mycket, de kommer snarare tappa mer, vet massor av folk som blev lyckliga när SGS3 kom, köpte den och ångrar sina köp idag pga missnöje med både hållbarhet och kvallitetskänsla

Ingen av nämnda företag kommer i närheten av Samsungs storlek och resultat. TV-apparater och mobiltelefoner är endast en liten del av den totala verksamheten. Inte desto mindre fick deras starka försäljning av smarta telefoner deras resultat att flera gånger överträffa förväntningarna under senaste året. I den meningen finns det ingen av de andra aktörerna på mobiltelefonmarknaden som tillhör en ekonomiskt kraftfullare koncern. Samsung är knappast ett varumärke som är beroende av att vara inne och hippt. De tycks trots det vara hyfsat duktiga på att sniffa till sig växande marknader och satsa rätt.

Det blir mest pajkastning när det kommer till "jag vet massor av folk", på samma sätt som jag känner flera som gått över till Samsung och är mycket nöjda med det (jag ska däremot inte påstå "massor" för i sådana enorma folksamlingar rör jag mig inte, och än mindre känner jag till vad de tycker om sina inköp av smarta telefoner). De är flera mycket kompetenta tillverkare där flera är beroende av varandras tillverkning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Du är medveten om att jag är Apple användare, telefon och laptop? Detta förhindrar inte mig från att uppskatta andra tillverkares produkter.

Det vet jag att du är, men det frångår inte det jag skrev, var inte direkt riktat till dig utan allmänt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KimTjik:

Ingen av nämnda företag kommer i närheten av Samsungs storlek och resultat. TV-apparater och mobiltelefoner är endast en liten del av den totala verksamheten. Inte desto mindre fick deras starka försäljning av smarta telefoner deras resultat att flera gånger överträffa förväntningarna under senaste året. I den meningen finns det ingen av de andra aktörerna på mobiltelefonmarknaden som tillhör en ekonomiskt kraftfullare koncern. Samsung är knappast ett varumärke som är beroende av att vara inne och hippt. De tycks trots det vara hyfsat duktiga på att sniffa till sig växande marknader och satsa rätt.

Det blir mest pajkastning när det kommer till "jag vet massor av folk", på samma sätt som jag känner flera som gått över till Samsung och är mycket nöjda med det (jag ska däremot inte påstå "massor" för i sådana enorma folksamlingar rör jag mig inte, och än mindre känner jag till vad de tycker om sina inköp av smarta telefoner). De är flera mycket kompetenta tillverkare där flera är beroende av varandras tillverkning.

De har ju en del jobb kvar att göra ifall de ska ta sig från 55:e plats där de befinner sig trots alla sina produkter och Apple med sina få toppar (nej, det är INTE ett Apple vs Samsung jag påpekar utan hur många produkter de olika företagen gör jämte deras värde som företag)

http://www.millwardbrown.com/brandz/2012/Documents/2012_Brand...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!