Ouya uppdateras till Android "Jelly Bean"

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av in a bodybag:

Jag spelar mer på min telefon än vad jag gör på något annat format. Mad Skills MX, Bike Baron, Where´s My Water/Perry, Reckless Racing/Gateaway och Ski Safari har jag lagt åtskilliga timmar på bara senaste månaden.

Tror det är ganska personligt då jag aldrig spelar på ipaden eller iphone eller mitt wii eller 360s.

Spelar bara PC och N64+Snes Nes etc.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

hoppas denna eller liknande kan skapa bättre kontroll support till android spel.. pekskärm duger inte till ånga speltyper

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Bara 1 GB RAM.
Nexus 4 har 2 GB RAM. Finns ju mobiltelefoner med mer RAM än den här consolen.

Xbox 360 har bara 512 mb RAM så jag tror inte att det kommer bli några problem, och den här konsolen är ändå billigare.

"The console features 512 MB of GDDR3 RAM clocked at 700 MHz with an effective transmission rate of 1.4 GHz on a 128-bit bus."

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_hardware

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Xbox 360 har bara 512 mb RAM så jag tror inte att det kommer bli några problem, och den här konsolen är ändå billigare.

"The console features 512 MB of GDDR3 RAM clocked at 700 MHz with an effective transmission rate of 1.4 GHz on a 128-bit bus."

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_hardware

fast å andra sidan ska Ouyan köra Android i bakgrunden också. På 360n får spelen i stort sett hela ramminnet för sig själv

Permalänk
Skrivet av Mansion:

Har inte sett specifikationerna innan! För min del skulle det med den prislappen helt klart kunna bli en mediaspelare med möjlighet till lite spel. Prylb*g som man är vill jag ju bara förbeställa nu direkt, men:

Igår var jag och såg nya Bondfilmen "Skyfall". För att inte dra ut på storyn så var den i mina ögon grym och jag var helt uppe i varv. På väg hem i pappas bmw åkte ju självklart låten på på max och de vanliga 50 vägarna i stan blev 110 vägar. Detta resulterade självklart i att jag i en tight kurva gled av vägen, in i en refug och knäckte hela vänster bakfälj.

Så nej, min lön den här månaden går inte till att förbeställa OUYA.

Mvh. Mansion

Troll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Definitivt inte, pic or didn't happen right?

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Skrivet av Herr Andersson:
Skrivet av Mansion:

Definitivt inte, pic or didn't happen right?

Japp!

Och hur kan du ha knäckt vänster bakfälg när du har dikesgrenen på höger sida?

Jag bara undrar...

Permalänk
Medlem

Blir nog att förhandsboka en!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

fast å andra sidan ska Ouyan köra Android i bakgrunden också. På 360n får spelen i stort sett hela ramminnet för sig själv

Så 360 har inget operativ som går i bakgrunden?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Seriöst vem lirar Android-spel? Ens på mobilen...

Skickades från m.sweclockers.com

Många. Ta en titt på https://play.google.com/store

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

För övrigt så kommer jag nog köpa en, måste ju stödja lite mångfald på konsollmarknaden.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

de failar hårt med tegra 3.

Sjukt korkade att inte har lagt in bättre soc.

Kommer bli som netbooks.. folk kommer inse hur värdelös den är och klarar inte av något

Permalänk
Medlem

Hehe, lite väntat att Sweclockers direkt börjar diskutera hårdvaran
Jag tyckte idén att försöka göra en spelkonsol som är ganska "öppen" lät häftigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Japp!

Och hur kan du ha knäckt vänster bakfälg när du har dikesgrenen på höger sida?

Jag bara undrar...

Han svängde troligtvis till höger.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Man kan alltid ha den som media spelare...

Skickades från m.sweclockers.com

I och för sig, men om man ska ha en konsol som mediaspelare så tycker jag att PS3 är ett bra val.

Permalänk
Medlem

är det bättre hårdvara i denna än tex playstation 2 ? tä'nkte grafikmässigt vad den kan prestera..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Seriöst vem lirar Android-spel? Ens på mobilen...

Skickades från m.sweclockers.com

Mer och mer avancerade spel kommer till Android. Det finns GTA3, som fanns på PS2 innan, fatta va najs att spela det spelet i 1080p
Sen så finns en del FPS spel med. Fördelen är ju att
1: Spelen är skitbilliga, eller ibland även gratis.
2: Konsolen är långt under priset av de andra konsollerna.
3: Enligt bilden verkar den vara väldigt liten, och snygg design (hoppas den inte brummar som Xbox/PS3 gör )
4: Det är Android! Du kan använda den som en dator, söka på nätet osv, perfekt för priset!
5: Du får med en kontroll med en pekplatta, hur najs är inte det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

är det bättre hårdvara i denna än tex playstation 2 ? tä'nkte grafikmässigt vad den kan prestera..

Kan lova dig att Ouya ligger en bit före en 12 år gammal konsol grafikmässigt

Permalänk

dettablir min boxee ersättare ^^(backare)

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

är det bättre hårdvara i denna än tex playstation 2 ? tä'nkte grafikmässigt vad den kan prestera..

Denna plattformen är en helt annan värld starkare än Playstation 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

I och för sig, men om man ska ha en konsol som mediaspelare så tycker jag att PS3 är ett bra val.

Köper hellre en Ouya för ~1000kr istället för ett PS3 som kostar det dubbla, minst.
Ouya är modernare med ett modernt OS och kan göra i princip allting som en vanlig dator kan.
Men ska man spela spel som Battlefield, Crysis eller Skyrim kan man glömma Ouya hehe

Permalänk
Avstängd

Men 1gb ram herregud! segt som fan asså! 2gb minst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Igår var jag och såg nya Bondfilmen "Skyfall". För att inte dra ut på storyn så var den i mina ögon grym och jag var helt uppe i varv. På väg hem i pappas bmw åkte ju självklart låten på på max och de vanliga 50 vägarna i stan blev 110 vägar. Detta resulterade självklart i att jag i en tight kurva gled av vägen, in i en refug och knäckte hela vänster bakfälj.

Om du höll en hastighet anpassad för motorvägar på vanliga vägar "i stan" och inte insåg din oförmåga att hantera fordonet förrän du gled av vägen, skulle jag vilja påstå att du har större problem än att behöva köpa en ny fälG... Du bör ta dig en allvarlig funderare på hur ansvarsfull du är som trafikant och om du verkligen är mogen nog att alls köra bil. Skit samma om du skrotar en bil eller rentav kör ihjäl dig - men kom ihåg att du lika gärna kunde ha haft ihjäl andra människor. Av det du skriver tror jag inte att du är medveten om vad du kan ställa till med...

Och så till sak, jag tycker i alla fall att Ouya:n är tilltalande rent estetiskt.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Köper hellre en Ouya för ~1000kr istället för ett PS3 som kostar det dubbla, minst.
Ouya är modernare med ett modernt OS och kan göra i princip allting som en vanlig dator kan.
Men ska man spela spel som Battlefield, Crysis eller Skyrim kan man glömma Ouya hehe

Jag tänkte mest för att det är en Blu-Ray i den, jag menar vad i trollskogen spelar det för roll vilket gränssnitt och os det är i en konsoll om man bara ska se på film på den? Men i och för sig, Ouya kanske stödjer fler filformat, stör mig som in i helvete att man inte kan ha NTFS på usb minnen o köra in film i PS3n..

Permalänk
Skrivet av bicepscurl:

Men 1gb ram herregud! segt som fan asså! 2gb minst.

PS3 har 256Mb.
Xbox 360 har 512? Osäker.

Men 1GB, det tycker du är lite?
Kanske i jämförelse med de "nya" konsollerna som inte ens finns än, men för att jämföra med PS3 och Xbox 360 som den ska tävla mot, så är det ganska mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

I och för sig, men om man ska ha en konsol som mediaspelare så tycker jag att PS3 är ett bra val.

Skrivet av LinusNeuman:

Jag tänkte mest för att det är en Blu-Ray i den, jag menar vad i trollskogen spelar det för roll vilket gränssnitt och os det är i en konsoll om man bara ska se på film på den? Men i och för sig, Ouya kanske stödjer fler filformat, stör mig som in i helvete att man inte kan ha NTFS på usb minnen o köra in film i PS3n..

Jo vill man ha Blu-ray är det väl kanske ett PS3 som gäller, eller en billig Blu-ray spelare

Skrivet av bicepscurl:

Men 1gb ram herregud! segt som fan asså! 2gb minst.

Vad är fel med 1GB om jag får fråga? Verkar vara vanligt hos okunniga att just ramminnet måste vara mycket annars så är en dator dålig.
Nej du 1GB räcker. 2GB är minimum för Windows 7 kanske, men kör du Android kan även en mobil med 256MB ram spela spel utan problem.
Xbox360 har ju 512MB, och mycket äldre än Ouya's.
Förresten ska man väl kunna stoppa in mer/uppgradera Ouya så är det för lite för din smak så kan du ju bara lägga till några mer GB antar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Jag tänkte mest för att det är en Blu-Ray i den, jag menar vad i trollskogen spelar det för roll vilket gränssnitt och os det är i en konsoll om man bara ska se på film på den? Men i och för sig, Ouya kanske stödjer fler filformat, stör mig som in i helvete att man inte kan ha NTFS på usb minnen o köra in film i PS3n..

Man får både Ouya och en blu-ray-video för ett lägre pris än PS3.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Japp!

Och hur kan du ha knäckt vänster bakfälg när du har dikesgrenen på höger sida?

Jag bara undrar...

http://fuskbugg.se/dl/GQwat0/image.jpg

Bakvagnen gled ut när jag tog en skarp högerkurva...

Bilden är tagen mitt i natten därav den dassiga kvaliteten.

Mvh. Mansion

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Jo vill man ha Blu-ray är det väl kanske ett PS3 som gäller, eller en billig Blu-ray spelare

Vad är fel med 1GB om jag får fråga? Verkar vara vanligt hos okunniga att just ramminnet måste vara mycket annars så är en dator dålig.
Nej du 1GB räcker. 2GB är minimum för Windows 7 kanske, men kör du Android kan även en mobil med 256MB ram spela spel utan problem.
Xbox360 har ju 512MB, och mycket äldre än Ouya's.
Förresten ska man väl kunna stoppa in mer/uppgradera Ouya så är det för lite för din smak så kan du ju bara lägga till några mer GB antar jag

Det är nog du som är okunnig om du tror att Jelly Bean + nyare spel fungerar bra med 256 MB...

Det är ingen slump att high-end-mobiler med Android nu kommer med 2GB RAM.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Det är nog du som är okunnig om du tror att Jelly Bean + nyare spel fungerar bra med 256 MB...

Det är ingen slump att high-end-mobiler med Android nu kommer med 2GB RAM.

Vill inflika med att jag kört spel på min zte blade med jellybean (cm10) utan större problem.
jellybean är ungefär som win7 var för vista, en upgradering med mindre krav helt enkelt. (iof 512 mb på zte blade)

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+