Permalänk

Grafikkorts problem

Tjenare!, min polare köpte sig ett nytt datorpaket från Inet, Iallafall jag erbjöd mig att bygga ihop lådan åt han. Efter att jag skickat hem datorn till honom så stötte han på flera problem Bland annat. Så fort han startade ett spel T.ex Wow så blev det små små ränder över skärmen som om man hade stått och filmat med en kamera eller liknande. Och efter en halvtimmes spelande så gav sig bilden helt och hållet. Men vi kunde fortfarande sitta och prata i skype.

Min slutsats: Grafikkortet hade antagligen ett frabriksfel och borde skickas tillbaka till inet för en ersättning.
Värt att nämna är att grafikkortet är ett "Gigabyte 7850", hans nätagg "Cooler Master lite 700W"

Skriv gärna om ni tror/vet att det är något annat fel, min polare är lite frustrerad just nu.. Tack på förhand!!

Permalänk

Kolla temps först och främst, iom att problemet Skalar upp.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Temperaturen ska inte vara något problem då det har en en fläkt i sidan som blåser på kortet, Och ursäkta men vad menar du med skalar upp?

Fick just reda på att kortet ger ifrån sig "Coilwhine" också.

Permalänk
Medlem

med "skalar upp" menar han att problemet startade vid att vissa bild med "fel" för att sedan lägga av helt, alltså bli värre (skala upp)

Permalänk

Jo alltså det var ju liksom ränder på skärmen innan bilden gav sig helt och hållet.