Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Problem med Corsair H60

Tja, har lite problem med min vattenkylning, hoppas någon kan hjälpa mig.

Något har hänt med kylaren och det verkar inte som det pumpar runt vätskan ordentligt, CPUn blir såklart jättevarm.
När jag "slår" eller skakar på slangarna går tempen ner från 90 till 40 grader nästan direkt.
Har testat att ha vattentanken högt/lågt men det blir ingen skillnad.

Vad kan detta bero på? Luft i systemet? Pumpen som börjar ge upp?

Någon som har tips på vad man kan göra, och om det är lönt eller det är bara att kassera de och köpa nytt?

Tacksam för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av challe1337:

Tja, har lite problem med min vattenkylning, hoppas någon kan hjälpa mig.

Något har hänt med kylaren och det verkar inte som det pumpar runt vätskan ordentligt, CPUn blir såklart jättevarm.
När jag "slår" eller skakar på slangarna går tempen ner från 90 till 40 grader nästan direkt.
Har testat att ha vattentanken högt/lågt men det blir ingen skillnad.

Vad kan detta bero på? Luft i systemet? Pumpen som börjar ge upp?

Någon som har tips på vad man kan göra, och om det är lönt eller det är bara att kassera de och köpa nytt?

Tacksam för svar!

Testa först att montera om kylaren, kan vara den sitter lite löst. Om det inte hjälper är det bara att skicka in på reparation (du har ju garanti/reklamationsrätt)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Testa först att montera om kylaren, kan vara den sitter lite löst. Om det inte hjälper är det bara att skicka in på reparation (du har ju garanti/reklamationsrätt)

Har testat att montera om den och byta kylpastan men det hjälpte inte. Har såklart slarvat bort kvittot så därför kan jag inte skicka tillbaka den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av challe1337:

Har testat att montera om den och byta kylpastan men det hjälpte inte. Har såklart slarvat bort kvittot så därför kan jag inte skicka tillbaka den.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken affär köpa du?

Visa signatur

╔═══════════════════════╗
║ _Vill du ha svar? Tryck på CITERA!! _║
╚═══════════════════════╝

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av challe1337:

Har testat att montera om den och byta kylpastan men det hjälpte inte. Har såklart slarvat bort kvittot så därför kan jag inte skicka tillbaka den.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du tex. har betalat med kort ska det gå att få fram kvittot. Annars får du testa att kontakta Corsair och förklara problemet.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...