Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köp av Mediaspelare

Permalänk
Medlem

Köp av Mediaspelare

Hej!

Jag är på jakt efter en mediaspelare. Har bristande kundskap om dom, så söker efter eran erfarenhet och rekommendationer!

Har ägt en moddad Xbox 1 med XBMC mjukvara. Den användes flitigt. Tyckte mycket väl om den, stabil mjukvara och snabb, havererade aldrig.

Förutom Xboxen så har jag haft en spelare som hette något med "EZ" eller "EZ Mode" minns inte riktigt. Men den hade liknande funktioner som XBMC hade, förutom en del. Enheten krävde en mjukvara på den enheten man ville streamma från. Grymt irriterande.

Har tittat omkring på nätet efter en spelare. Fastnade lite för D-Links "Boxee" och "Roxcore EZ". Det vore smidigt om enheten hade stöd för en hårddisk inuti sig, något som Boxee saknar. Men den har visst stöd för en extern hårddisk via USB-en.

Jag vill kunna streamma upp till Full HD, med ett brett stöd för olika filformat. Allt ifrån bildfiler till filmfiler. Om den är trådlös eller ej, spelar ingen större roll.

Jag vill centralisera all min media på ett och samma ställe, sedan streamma det. Är det en NAS jag kanske är ute efter istället? har ingen som helst erfarenhet av NAS, är lite osäker på vad det är.

All råd och rekommendationer är uppskattat!

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk

Jag skulle rekommendera Boxee Box, den klarar alla filmformat som jag använder även full HD i mkv.-format.
enda nackdelen är att den slutas tillverkas och det kommer inte några nya uppdateringar till den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AgentDinozzo:

Jag skulle rekommendera Boxee Box, den klarar alla filmformat som jag använder även full HD i mkv.-format.
enda nackdelen är att den slutas tillverkas och det kommer inte några nya uppdateringar till den.

Hej!

Tack för svaret. Jag valde en Boxee, trivs som attan med den! Kör med Boxee+Hacks i den

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Medlem

Du gjorde rätt val

Visa signatur

Let It "RIP"

Permalänk
Medlem

Hej igen!

Ville uppdatera om vad jag köpte för mediaspelare, och skriva lite om vad jag tycker om den.

Jag bestämde mig för att köpa en D-Link Boxee Box DSM-380.
Gav lite över 1500 kr för den. Sen kompletterade jag med mjukvaran: BoxeeHacks+. Mjukvaran har lite små finesser och "bra att ha" saker. Läs mer på deras hemsida om ni är intresserad, av att veta mer om det.

Så vad använder jag min Boxee till? Jag spelar upp media, nästintill varje dag. Jag har streammat allt från musik till Full HD (1080p) filmer. Just nu använder jag en trådlös anslutning, och det flyter på jätte bra. Inget lag i filmerna. Har en D-Link DIR-855 router.

I skrivande stund så kan, vi i Sverige inte få Netflix appen. Men det finns vägar man kan gå för att fixa det. Jag tog hjälp av denna guide: Kolla på Netflix i din Boxee Box!. Och den fungerar, det garanterar jag. Men jag tycker inte om själva appen, den är långsam och tenderar att hänga sig.

Fjärkan som man får med till sin Boxee är väldigt bra. Den har ett tagentbord på undersidan, väldigt smidigt när du ska mata in uppgifter. T.ex skriva @ tecken. Det går på 2 röda sekunder med fjärkan! Räckvidden för fjärkan är mycket bra också. Mycket bättre än en vanlig fjärkkontroll.

Jag tycker att Boxee är den stabilaste mediaspelaren jag har haft. Jag har bara varit med om att den har hängt sig EN gång under hela min tid jag har haft den. Har tidigare haft en Xbox 1 som var chippad och den hade XBMC i sig. Det jag saknar i Boxee är att kunna skapa "spellistor" i spelaren, detta går inte.

Så rekommenderar jag denna? Absolut, jag är hel nöjd med den!

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se