Club 3D släpper Radeon HD Royal Knight – grafikkortspaket för Crossfire

Permalänk
Skrivet av Rogga67:

dom har släppt ett 7950 också som klockar enormt bra.
OC3D har testat detta och det är snabbare än ett GTX680OC

se länk:
http://www.youtube.com/watch?v=UcKWzVkgspc&feature=g-u-u

fullt test:
http://www.overclock3d.net/reviews/gpu_displays/club_3d_7950_...

Asså dom borde gå en kurs i att göra grafer, inga siffror ens? Och kortet är snabbare per klock än 7970's mm?? Flumm test.

Menar inte att 7950 är dåligt, det är troligtvis mest prestanda/kr du kan få. Men stör mig nåt så oerhört på en majoritet av stora "seriösa" siter som inte kan göra en siimpel graf, dom anger inte vilka drivare, ingenting. Och resultaten varierar nåt så enormt från site till site,.

Man är nog bortskämd med swec's nivå på testandet.

Ja det är ju han snubben som testade thermalright silverarrow vs Noctua D14, han fick avbryta testet av silverarrow då cpu låg på 100c. Noctuan låg på normala temps. Även sett andra skumma tester med den killen, fastän han verkar mkt seriös och kompetent.

Kanske är lite sponsrad av någon tillverkare lol

Permalänk
Slipsmannen
Skrivet av Zotamedu:

DU får inte glömma att CF och SLI ger extra e-penis. Det är mycket häftigare att köra dubbla kort. Ungefär som att bilar blir häftigare med fler avgasrör.

Man kan aldrig få för stor e-penis, den är ju till skillnad från den vanliga dito inte så jobbig att bära omkring på

Visa signatur

- E-Penis: Fettokisse -
- Fractal Design R5, Ryzen 7 3700X@4.2ghz, Corsair H100 Hydro -
- Asus ROG Strix X570-F, 32Gb Corsair 3600mhz, Asus ROG Strix RX5700XT -
- Corsair Force MP600 M.2 1TB + 3TB Misc SSD, Corsair 850 PSU -
- Samsung 34"UW @ 1440P -

Permalänk

Genialt! detta behövs det mer av!

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jag har faktiskt kvar TNT2 kort från både Club3D och Powercolor med 32MB minne både PCI och AGP versioner Roligt nog går dem överklocka i MSI afterburner

Sparar dem till retro byggen och felsökningskort

Haha! Underbart! Spöade ju Voodoo korten

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Asså dom borde gå en kurs i att göra grafer, inga siffror ens? Och kortet är snabbare per klock än 7970's mm?? Flumm test.

Menar inte att 7950 är dåligt, det är troligtvis mest prestanda/kr du kan få. Men stör mig nåt så oerhört på en majoritet av stora "seriösa" siter som inte kan göra en siimpel graf, dom anger inte vilka drivare, ingenting. Och resultaten varierar nåt så enormt från site till site,.

Man är nog bortskämd med swec's nivå på testandet.

Ja det är ju han snubben som testade thermalright silverarrow vs Noctua D14, han fick avbryta testet av silverarrow då cpu låg på 100c. Noctuan låg på normala temps. Även sett andra skumma tester med den killen, fastän han verkar mkt seriös och kompetent.

Kanske är lite sponsrad av någon tillverkare lol

Kolla en gång till på fulla testet, han har gott om grafer, bla på sidan 3, 4, 5 osv....
killen är seriös och OC3D också.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Som Picard säger, varför har ingen tänkt på detta? Det är ju kalasbra, man borde tjäna mer om man köper mer! Ska bli intressant att se prissättningen!

Du menar, man borde spara mer om man köper mer, tag 3 betala för 2, tag 2 betala för 1½ ;D

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Du menar, man borde spara mer om man köper mer, tag 3 betala för 2, tag 2 betala för 1½ ;D

japp

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte att folk blir så impade av 2-pack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobX:

Haha! Underbart! Spöade ju Voodoo korten

Gjorde dom det? Vill minnas att UT fungerade bra i glide eller mitt minne sviker mig?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av Rogga67:

Kolla en gång till på fulla testet, han har gott om grafer, bla på sidan 3, 4, 5 osv....
killen är seriös och OC3D också.

Jo det var det jag menade, graferna är extremt svårlästa och plottriga. Vet inte hur det är sorterat heller, inte efter resultat iaf vad det verkar.

Jodå jag vet att dom är seriösa osv, men några tester tycker jag verkar konstiga. Dom kanske fått ett defekt test ex. men man tycker att dom borde tänka den tanken själv när alla andra tester visar helt andra resultat än deras egna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Gjorde dom det? Vill minnas att UT fungerade bra i glide eller mitt minne sviker mig?

Sorry, fel av mig. Blandade ihop TNT2 med GeForce 2. Det var när jag senare skaffade GeForce 2 som jag spöade polarens Voodoo 3.

Hoho, blast from the past. Blir lite sugen på ett retrobygge

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Jo det var det jag menade, graferna är extremt svårlästa och plottriga. Vet inte hur det är sorterat heller, inte efter resultat iaf vad det verkar.

Jodå jag vet att dom är seriösa osv, men några tester tycker jag verkar konstiga. Dom kanske fått ett defekt test ex. men man tycker att dom borde tänka den tanken själv när alla andra tester visar helt andra resultat än deras egna.

Jag tror inte du läste igenom testet riktigt första gången, i och med att du skrev att varken driver info eller grafer fanns med i testet, sen tror jag inte du tittade på klippet heller, annars skulle du inte säga vad du gjorde.

Informationen på samtliga tester han gör är likvärdig med Swec´s tester med liknande grafer o.s.v.

Vilket/vilka av alla tester på overclock3d.net tycker du är konstiga?

"Tiny" Tom Logan görnog dom mest utförliga tester av produkter jag sett på länge.

Tror inte att han lägger ut "Felaktiga/Partiska" tester av något slag.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobX:

Sorry, fel av mig. Blandade ihop TNT2 med GeForce 2. Det var när jag senare skaffade GeForce 2 som jag spöade polarens Voodoo 3.

Hoho, blast from the past. Blir lite sugen på ett retrobygge

Körde aldrig voodoo3, jag körde 2x voodoo2 i sli.. var tider det!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

hur står det här sig gentemot ett gigabyte 7970 kort?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Kör man med nVidia så finns det flera fördelar med att köra sli, och detta paket skulle vara en ganska bra idé:

Hur står det till med dessa saker på AMDs sida?

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]